فشار امریکا برای تشکیل دولتی دلخواه

حزب الله لبنان در بدترین

موقعیت و شرایط قرار گرفته

 

مرور مطبوعات 5 آذر

خبر مهم کیهان: کشف دلیل

ناتوانی در "نعوظ" مردان !

(پیک هفته ۱۰۹)  6 آذر ماه  1398 -  27 نوامبر 2019

 pyknet100@gmail.com


5-4 آذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


5-4 آذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


5-4 آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


5-4 آذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


5-4 آذر

منتخب اخبار ورزشی


5-4 آذر

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول پیک نت 6 آذر

از زیر خاکستر حریق

چه توطئه ای بیرون می آید؟

حکومت با تظاهراتی که در حمایت از سرکوب شورش فقرا و بی چیزان و بیکاران راه انداخته شاید بتواند خود را فریب داده و دستی به هم بساید که هنوز توان جمع کردن چند هزار نفر با تعطیل مدارس و همراه کردن دانش آموزان با بسیجی ها و چماقداران و سپاهی ها و خانواده آنها  را دارد، اما اگر تصور کرده مردم فریب این بازی تکراری و کهنه را می خورند سخت در اشتباه است. اگر نهادهای امنیتی و باصطلاح سربازان گمنام امام زمان در همین روزها از گفته های مردم در  کوچه و خیابان و ادارات و مدارس و دانشگاه ها و کارخانه ها گزارش داده باشند، حکومت عمیقا میداند که تظاهرات حمایت از سرکوب مردم جز تمسخر عمومی نتیجه ای نداشته است. برای ما از یکی از کلینیک های اصفهان نوشته اند که همه به تظاهرات روز یکشنبه می خندیدند و جالب این که همه متفق النظر بودند که این نمایش ها برای حذف روحانی و روی کار آوردن یک دولت نظامی است.

از مازندران هم نظیر همین گزارش را داده اند. و باز از اصفهان گزارش داده اند که در شورش این شهر، عده ای چماقدار جانشین لات ها و بسیجی های قهدریجان شده و در محله های اعیان نشین جنوبی اصفهان با عربده کشی سعی در ترساندن ساکنان این محلات کردند تا بعد که خواستند تظاهرات امنیت راه اندازی کنند آنها به این تظاهرات بپیوندند و از حکومت بخواهند که برای برقراری نظم و امنیت دولت را به نظامی ها بدهد.

همزمان با این گزارش ها و تظاهرات باصطلاح امنیت و ضد شورش، در مجلس استیضاح سومین وزیر دولت (وزیر آموزش و پرورش) را هم آغاز کردند و تا حالا شد سه وزیر نفت و کشور و آموزش و پرورش. قطعا به این لیست اضافه خواهد شد تا دولت فلج شود. امثال سردار قالیباف شهردار اسبق تهران که جرات محاکمه او را بدلیل فساد شهرداری در دوران او نکردند نیز روز گذشته با حمله به روحانی وارد میدان شد تا از احمدی نژاد عقب نماند. سعید جلیلی دبیر شورای امنیت ملی دوران احمدی نژاد و نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری هم روز گذشته وارد میدان شد و گفت که یک نامه محرمانه در زمان مذاکرات اتمی به روحانی نوشته و به او از رفتن به سوی برجام هشدار داده بود. فعالان دولت سایه که از یک مرکز هدایت می شوند یکی پس از دیگر وارد صحنه شده اند تا کاری را که نتوانستند در اوج اعتراضات مردم و حمله سازمان یافته چماقداران حکومتی به بانکها و پمپ بنزین ها و ساختمانها و به آتش کشیدن آنها بکنند، حالا از طریق مجلس پیش ببرند. تحریک مجلس برای همراه و همگام کردن آن با دولت سایه در تظاهرات حکومتی امنیت در تهران با شعار "لیاخف کجائی؟" جلوه کرد که عکس آن را می بینید. لیاخف فرمانده قزاق های روس بود که در خدمت دربار محمد علیشاه قاجار بود و بدستور او مجلس را به توپ بست و کودتای محمد علیشاهی علیه مشروطه آغاز شد. حلقه های این زنجیر را یکی یکی باید شناخت و به هم وصل کرد تا هم دلیل و انگیزه آن حریق و آتش سوزی درجریان شورش مردم را دانست و هم نتیجه ای را که از آن میخواستند بگیرند و نتوانستند و اکنون نیز از راه دیگری بدنبال آن هستند را. یک دولت موقت نظامی برای برگزاری انتخابات مجلس آینده که معلوم است از دل آن چه مجلسی بیرون خواهد آمد و سپس تغییر قانون اساسی و باز گرداندن سیستم ریاستی به کشور و حذف انتخاب  ریاست جمهوری با رای مردم و انتصاب نخست وزیر در مجلس و با تائید رهبر!


از این نمونه ای که می خوانید زیاد است


یادداشت عباس عبدی

از شورش 96 درس نگرفتند

شورش 98 را دیدند و شورش بعدی؟


میزگردی در مشهد

3 سال پس از انفجار و ترور و اعدام

بهار سال ۶۳،  سه سال پس از اعلام قیام مسلحانه مجاهدین خلق و دوران ترور و انفجار و اعدام  به پیشنهاد دادستانی مشهد، یک میزگردی تحلیلی برگزار شد. یک طرف پنج زندانی، سه نفر مجاهدین خلق و دو نفر از گروه‌های کمونیستی با محکومیت‌های پنج سال تا حبس ابد و یک طرف بهزاد نبوی  وزیر وقت صنایع سنگین دولت میرحسین موسوی که سالها زندانی دوران شاه بود و معروف است به قدرت استدلال. این میزگرد که بخاطر بحث‌های مفصل طرفین، پنج جلسه طول کشید، توسط صدا و سیما و قت ضبط شد. عملکرد جمهوری اسلامی در جنگ، یکی از مسائلی بود که در این جلسات مورد بحث قرار گرفت. این فیلم پس از چند دهه برای اولین بار توسط برنامه «سرچشمه» منتشر شده است


منتخب اخبار روزهای گذشته


تا لحظه انفجار خشم مردم در خیابانها

رئیس اطلاعات سپاه، شورش

مردم را به خواب هم ندیده بود


پس از شکست شبه کودتا

فلج کردن دولت و روحانی

با استیضاح پشت هم ورزاء


عنوان اول پیک نت 5 آذر

پس از تخریب و حریق

میخواستند دولت نظامی اعلام کنند


از جنگ اقتصادی با چین

تا جنگ نظامی با این کشور

ت.آنلاین- ترجمه رضا نافعی


سخنان جانشین فرمانده کل سپاه

با این میزان عقل و شعور

مردم باید آشنائی پیدا کنند


عنوان اول پیک نت 4 آذر

تظاهرات نخ نمای حکومتی
پس از سرکوب خونین مردم


بیانیه فعالان سیاسی داخل کشور

آنها که سر به شورش برداشتند

کاخ نشینان نبودند، کوخ نشینان بودند


علیه مجلس مشروطه

ستایش شرمگینانه فرمانده بسیج

از کودتای محمد علیشاه قاجار


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) «پس از تخریب و حریق می خواستند دولت نظامی اعلام کنند» روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 17 هزار و 450 خواننده داشت. این مطلب را 8 تن از خوانندگان آن روی فیسبوک های خود به اشتراک گذاشتند که آمار خوانندگان آن فیسبوک ها در آماری که اعلام کردید گنجانده نشده است. این آمار و استقبالی که عنوان اول روز گذشته شد، نشان داد که تحلیل رویدادهای هفته گذشته در ایران در صدر اخبار و فیلم های رویدادها قرار گرفته است.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران