یادداشت کوتاهی از سعید حجاریان

آنچه بر شاه و سلطنت رفت

در ج.اسلامی تکرارخواهدشد؟

 

دریافت یک گزارش کوتاه

با کدام کلید، قفل های بسته

به‌پای ملت و دولت بازمی‌شود؟

(پیک هفته ۱۰۹)  21 آبان ماه  1398 -  12 نوامبر 2019

 pyknet100@gmail.com


20-19 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


20-19 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


20-19 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


20-19 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


20-19 آبان

منتخب اخبار ورزشی


20-19 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول 21 آبان

شطرنج سیاسی درایران

به لحظات"کیش‌ومات"رسیده!

سخنان حسن روحانی در یزد که یک روز بعد از آن، در سفر به رفسنجان نیز آن را کامل  تر بیان کرد برخاسته از کشاکش هائی است که 6 سال است علیه دولت جریان دارد. شاید دیر شده باشد، اما دیر بهتر از هرگز است. او باید همان روزی که در مجلس و هنگام طرح بودجه اعلام کرد 25 در صد ثروت کشور در دست 15 نفر است و سپس گفت که بنیادهای مالی و سپرده گذاری را جمع خواهد کرد، باید اجازه ضد حمله به مخالفان نمیداد. باید می گفت که یک ستاد بعنوان دولت سایه در مشهد تشکیل شده است. باید می گفت که هدف از مخالفت با برجام در داخل ایران جلوگیری از جلب سرمایه گذاری و راه انداختن چرخ های تولید است، باید می گفت که شرکت های تجاری خاک مملکت را به توبره بسته اند، باید با صراحت و نه با اشاره و استفاده از "عده ای"، "بعضی ها" و "یک جریانی" با اعلام نام افراد می گفت که دولت احمدی نژاد با مملکت چه کرد، باید نام صاحبان آن موسسات مالی که مردم را غارت کردند اعلام می کرد تا مردم بدانند چه کسانی وابسته به چه نهادهائی مردم را چاپیدند. شاید گفتن از نتیجه تحقیق درباره مرگ عجیب هاشمی رفسنجانی در استخر و یا گفتن از بسته بودن دستش در تعیین وزراء و نقش رهبر در این زمینه و... دشواری ها و کارشکنی ها را تشدید می کرد، اما درباره آنچه اشاره کردیم می شد حرف زد. او هیچ چاره ای ندارد که در سه ماهی که تا انتخابات مجلس باقی مانده بدون ترمز دستی حرف ها با صراحت و با نام بردن از افراد بزند و تسلیم آن هراسی که رهبر با گفتن "مملکت را نباید متشنج  کرد" بوجود می آورد نشود.

یک ضرب المثل ایرانی می گوید «چوب را که بلند کنی، گربه دزده حساب کار دستش می آید». آنها که دیروز در مجلس و روزنامه های وابسته و جیره بگیر از صاحبان همان موسسات و نهادهائی که 25 در صد ثروت مملکت را در اختیار دارند هستند، برآشفته و تف کرده به روحانی و سخنانش در یزد حمله را شروع کردند، بلند گوی همائی هستند که روحانی گفت میلیارد میلیارد دلار دزدیده اند. وقتی دادستان و سخنگوی قوه قضائیه فورا و برآشفته به مقابله با سخنان روحانی برخاست، معلوم شد او در یزد به "خال" زده است. این که مبارزه با فساد یک کارزار تبلیغاتی برای ابراهیم رئیسی است و نه مبارزه با فساد.

هدف از شطرنجی که 6 سال است اولیگارشی های نظامی و معمم و غیر معمم بازی کرده اند، کیش و مات روحانی است. حذف ابدی هاشمی رفسنجانی و حصر نام و خبر محمد خاتمی و مخالفت با شکستن حصر موسوی و کروبی و مخالفت با برجام و "فاتف" و ناتوان جلوه دادن روحانی در میان مردم، همه در این بازی شطرنج گنجانده می شوند. آنها می خواهند میوه رسیده را از درخت توطئه بچینند. یعنی انتخابات مجلس را ببرند و در مجلس آینده طرح عدم کفایت روحانی را به تصویب برسانند. همان چیزی که اتفاقا روز گذشته "پیشکار" مصباح یزدی در مجلس، یعنی "ذوالنوری" با عصبانیت از دهانش پرید و گفت روحانی در یزد، سرانجام بنی صدر را برای خودش رقم زد!

فرصت تعلل نیست و باید حمله را پس از حمله ادامه داد، در غیر اینصورت از هم اکنون روحانی باید "مات" در شطرنجی را که تاکنون با طرف مقابل بازی کرده بپذیرد!


یادداشت سعید لیلاز

دادگاههائی که خبرش منتشر میشود

پرونده هائی که محرمانه بسته می شود


مرور مطبوعات 20 آبان- حالا که خامنه ای سکوت می کند

شاید آیت الله سیستانی از نجف

بیانیه تکفیر "کیهان" را صادر کند!


تحلیل یک سایت چپ روسیه

استراتژی امریکا در سوریه

تشکیل حکومت مستقل "دیرالزور" است


منتخب اخبار روزهای گذشته


یادداشت علی مطهری

شورای نگهبان و مجمع مصلحت

با مجلس ضعیف بازی می کنند!


امریکا گام به گام

امپراتوری بریتانیا را فتح کرد!

گلوبال ریسرچ  ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 20 آبان

شورش علیه فساد حکومتی
ازلبنان وعراق به‌ایران‌میرسد؟


روحانی حصرنام محمد خاتمی را شکست

روحانی در جریان سفر به یزد، در سخنرانی خود برای مردم این شهر که از امروز جنجال سازی های مخالفان دولت و غارتگران و دانه درشت های فاسد در حاکمیت پیرامون آن شروع خواهد شد و دو روزنامه کیهان و جوان پیشتاز آن خواهند شد، حصر نام محمد خاتمی را شکست. احتمالا جنجال را از اینجا آغاز خواهند کرد. روحانی که در سخنرانی سالگرد در گذشت هاشمی رفسنجانی برای وی سنگ تمام گذاشت، در سخنرانی خود در شهر یزد نیز برای محمد خاتمی اگر چه در یک جمله کوتاه، سنگ تمام گذاشت که می شنوید.


روحانی پشت پرده را خواهد گفت؟

مملکت و مردم را چاپیدند

و حساب هم پس نمیدهند


پیش به سوی انتخابات مجلس

شورای 5 نفره رهبری

 جبهه اصلاحات انتخاب شدند!


آیا اعتماد مردم به نظام امکان پذیراست ؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (دوشنبه) را روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 11 هزار و 730 نفر خواندند. این مطلب را که در باره احتمال رسیدن شورش عراق و لبنان به ایران بود 7 تن از خوانندگان آن نیز روی فیسبوک خود به اشتراک گذاشتند.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران