ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 25 مهر

دعوا سر برجام نیست

دعوا سر مسئله بالاتری است!

 
 
 

 

 

مهم ترین بخش سیاسی- حکومتی سخنرانی روز گذشته روحانی در دانشگاه تهران بمناسبت آغاز سال تحصیلی را بصورت فیلم در بخش منتخب اخبار سیاسی روز منتشر کرده ایم. نکات دیگری از سخنرانی او را نیز در زیر می خوانید:

1- «دعوا سر برجام نیست، دعوا مسئله بالاتری است». او با صراحت نگفت که دعوا در حکومت منظورش است یا دعوای جهانی، اما دقت روی پیش جمله و پس جمله بالا نشان میدهد که منظورش در داخل ایران بود، زیرا در ادامه گفت: برجام مثل کوه بر سر برخی افراد (در داخل) خراب شد.

2- در مسائل استراتژيک اگر به نتيجه نرسيديم بايد همه پرسی کنيم. نمی توان ۴۰ سال باهم دعوا کنيم.

3- ارزش نتایج برجام و پس گرفتن ۶ قطعنامه سازمان ملل را حقوقدان می‌فهمد و سیاستمدار. هجوم شرکت‌های بزرگ به ایران بعد از برجام حیرت جهانیان را برانگیخت و بیشترین رشد اقتصادی در جهان را (در آن مقطع که ادامه اش را مخالفات ها و رقابت های داخلی اجازه نداد) به دست آوردیم.

4- فضای دانشگاه انتخابات را گرم می‌کند. عمدتا در زمان انقلاب هم دانشگاه و حوزه فضا را گرم می کردند. سرنوشت آینده کشور ما را انتخابات‌ها روشن می کند. با همه نقص و اشکال بهترین کار صندوق است. برای اصلاح، شایسته سالاری و حاکم شدن افکار به ‌حق مردم به صندوق نیاز داریم.  ما راه دیگری جز انتخابات نداریم ولو اینکه بگویید اشکال و ایرادی هست. علی ‌رغم همه آن‌ها تنها راه آینده کشور انتخابات است. هر کسی را که عاقل تر و فهیم تر است و برای کشور آماده فداکاری است- مرد یا زن- برگزینیم. هر کسی که خودش را شایسته می داند، خود را کاندیدا کند،  چه انتخاب شود و چه نشود،  چه بگویند تو صالحی و چه بگویند صالح نیستی.

5- تضمین امنیت فضای سایبری کشور و ارتقاء صیانت از این فضا به نوعی پاسداری از امنیت مردم و خدمات مورد نیاز آنها است. باید میزان نیاز کشور، برای ارائه خدمات از طریق شبکه ملی اطلاعات مورد توجه بیشتر قرار گیرد و حریم خصوصی مردم و اطلاعات باید کاملاً محفوظ بماند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 اکتبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: