به 6 دلیل

سالی 700 هزار سقط جنین

در ج. اسلامی  انجام می شود!

 

مرور مطبوعات 10 شهریور

به بهانه حفظ نظام

زیر دو خم دول رفته اند!

(پیک هفته ۱۰۹) 11 شهریور ماه  1398 برابر 2 سپتامبر2019 

 pyknet100@gmail.com


10-9 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


10-9 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


10-9 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


10-9 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


10-9 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


10-9 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 11 شهریور

ابراهیم رئیسی

پشت‌خط قرمزیا بعدازخط قرمز

نقش زمین می شود؟

ابراهیم رئیسی، به خط قرمزهائی نزدیک شده که یا باید از آن عبور کند و یا پشت آن متوقف شود. آن سوی این خط قرمز سران مافیای ثروت و قدرت ایستاده اند و رئیسی که تصور کرده بود با برپائی دادگاه های شماری از کارگزاران سران پشت خط قرمز به قهرمان ملی تبدیل خواهد شد و مردم او را حلوا حلوا خواهند کرد، حالا با بی اعتمادی و بی اعتنائی مردم و انتظار آنها از محاکمه سران مافیا روبرو شده است. سرانی که هم در بیت رهبری و هم در سپاه و ارتش و هم در نهادهای اقتصادی جدا از دولت سنگر دارند. اگر از این خط قرمز عبور کند، ممکن است چنان با سر به زمین فرو آید که از اجدادش طلب یاری کند و اگر چنین نکند مردم پشیزی برایش ارزش و اعتبار قائل نخواهند شد و آرزوی رهبری بر دلش خواهد مامند. شاید میان این دو تیغه قیچی او نیز برای همیشه به دو نیمه شده و کارش تمام شود. اگر چنین شود، معلوم می شود که از همان ابتدا "برای گرفتن مار، مش رجب را جلو انداخته بودند" تا مارگزیده شود و میدان را به مجتبی خامنه ای واگذار کند و برود دنبال سرنوشتی که درخشان تر از سرنوشت آملی لاریجانی نخواهد بود. آملی لاریجانی یک پرونده بین المللی در ارتباط با قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 ندارد که رئیسی آن را هم زیر بغل دارد!

خونسردی روحانی و بی اعتنائی اش به دست و پاهائی که این روزها رئیسی می زند شاید ناشی از همین تحلیل باشد. او هم میداند که مردم دادگاه های مبارزه با مفاسد اقتصادی را باور ندارند زیرا خوب میدانند که سران آنها که در دادگاهها جمعشان کرده اند در حاشیه امن نشسته اند و خیمه شب بازی را اداره می کنند. با همین رویکرد بود که روحانی در دیدار با مدیران ارشد دولتی گفت «مهم پیشگیری است و نه درمان. ما باید دولت الکترونیک را تشکیل بدهیم تا همه چیز شفاف باشد و دزدی و اختلاس تا حد ممکن نا ممکن. پس از آنست که اگر کسی توانست اختلاس و دزدی کند باید تسلیم دادگاه شود.»  و معنای صریح این سخن آنست که دادگاه های کنونی دردی را از نظامی که غرق فساد اقتصادی و رانت خواری است درمان نمی کند و مانورهای تبلیغاتی را هم مردم قبول ندارند.

امروز تشکیل دولت الکترونیک و مبارزه با فسادی که نظام در آن دست و پا می زند در صورتی امکانپذیراست که مردم به این میدان فراخوانده شوند و این به میدان آمدن نیز جز از طریق آزادی رسانه ها برای گفتن و نوشتن حقایق و مصون بودن از تعقیب امنیتی و قضائی ممکن نیست، که اگر ممکن شود اعتماد از کف رفته مردم کم کم جلب شده و خود به میدان می آیند و آن کس و یا کسانی که بانگ مردم اند را حمایت می کنند.


80 سال پس از شکست

فاشیسم هیتلری و متجاوز آلمان

اسپوتنیک  ترجمه رضا نافعی


رئیس قوه قضائیه در مجلس پاسخ بدهد

چرا نباید و نمی توان رئیس قوه قضائیه را مانند رئیس قوه مجریه به مجلس فراخواند و از او درباره احکامی که دراین روزها برای خبرنگاران و فعالان مدنی و نویسندگان نامه پیشنهاد استعفا به رهبر سئوال کرد؟ از او درباره تفاوت آرائی که خانم سلحشوری دیروز در مجلس مطرح کرد پرسید؟ جز رئیس قوه مجریه که مرتب به مجلس فراخوانده می شود، همه دیگران به تقلید از رهبر عادت به سخنرانی یکطرفه و پرهیز از مصاحبه و پاسخ به سئوالات نمایندگان مجلس دارند.


پژوهش شهرداری تهران

اشکال تن فروشی زنان

در شمال و جنوب شهر تهران


منتخب اخبار روزهای گذشته


سعید لیلاز

ترامپ در تدارک کودتائی

شبیه دوران "آلنده" درایران بود


مرور مطبوعات 9 شهریور

دعوای 40 ساله

برسر اصل 44 قانون اساسی


عنوان اول پیک نت 10 شهریور

با "سید ابراهیم کوروش"
ملت ایران چه خواهد کرد؟


روحانی در نیویورک

مذاکراتی مهم تر از

 سخنرانی های اجلاس سازمان ملل


دهها مورد پلیس مغلوب است

اما در این فیلم پیروز!

این فیلم مقداری تبلیغاتی است و به سود پلیس و نیروی انتظامی اما بهرحال دیدنی است. از میان دهها موردی که در طول روز از دست پلیس کاری ساخته نیست، دراین یک مورد پلیس موفق است. تسلط متهمین و قمه کش های حرفه ای به رانندگی نیز از دیدنی های این فیلم است.


مصاحبه با عباس عبدی

احتمال دیدار ترامپ و روحانی

درحاشیه اجلاس سازمان ملل


عنوان اول پیک نت 9 شهریور

رئیس دولت سایه
خود را برای‌رهبری تبلیغ‌می‌کند!


سخنان تازه "سرافراز"

گوشه کوچکی از آنچه در

صدا و سیما می گذرد و مردم نمیدانند


17 در صد همجنسگرائی و 74 درصد رابطه جنسی

روابط جنسی دانش آموزان
که مقامات به روی خود نمی آورند


پاسخ روحانی به این سئوال:

پیشگیری فساد یا درمان فساد؟

پیشگیری یا درمان؟ این مهم ترین سئوال در ارتباط با مبارزه با فساد حکومتی است. ابراهیم رئیسی که خود 10 سال معاون اول قوه قضائیه بود و حالا رئیس آن قوه می گوید "درمان" و روحانی به شهادت سخنانی که می شنوید ومربوط به جلسه اخیر مدیران کشور است معتقد است "پیشگیری" و درنهایت اگرپیشگیری جواب نداد، "درمان". او برای پیشگیری دقیق ترین پیشنهاد را می کند. یعنی الکترونیکی کردن دولت و بستن راه های پولشوئی، واردات قاچاق و....


سرمقاله 705

اصلاح طلبان به 5 دلیل

دراسارت "بی‌عملی" افتاده‌اند!


بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

تفسیر تکاپوهای تازه ابراهیم رئیسی روی موج مبارزه با مفاسد اقتصادی به امید رهبر شدن می کند و با عنوان "سید ابراهیم کوروش" (صفتی که حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان به وی داده) در پیک نت روز گذشته (شنبه) منتشر شد، با 13 هزار و 400 خواننده بیشترین مخاطب را روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت داشت. این مطلب روی 11 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران