اختلاف نظر ژاپن و فرانسه با امریکا

سه احتمال و پیامد حمله موشکی

به تاسیسات نفتیعربستان‌سعودی

 

قطار انقلاب از کجا منحرف شد

اقتصاد اسلامی، همین اقتصاد

تجاری- نظامی حاکم است!

(پیک هفته ۱۰۹) 27 شهریور ماه  1398 - 18 سپتامبر2019 

 pyknet100@gmail.com


25-26 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


25-26 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


25-26 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


25-26 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


25-26 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


25-26 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 28 شهریور

رهبر ج.اسلامی، توپ مذاکره

را به زمین امریکا انداخت!

رهبر جمهوری اسلامی پس از تاخیری نسبتا طولانی، پیشنهادی را که می توانست در دیدار با نخست وزیر ژاپن مطرح کند و امریکا را زیر فشار افکار عمومی جهانی قرار دهد، روز گذشته در جلسه درس مذهبی خود (درس خارج) برای روحانیون میانه سال و طلبه های جوان مطرح کرد. او گفت که امریکا اگر به برجام باز گردد، روند مذاکره با آن در چارچوب آن پیمان طی می شود.

آقای خامنه ای در همین سخنرانی و با این پیشنهاد عملا یکبار دیگر "برجام" را تائید کرد و آب پاکی را روی دست امثال علم الهدا و کیهان ریخت که عجله دارند ایران از برجام خارج شده و به تقلید از کره شمالی، برود به سمت تولید کلاهک اتمی! رویا و پیشنهادی که در عمل ایران را از دو متحد اصلی کنونی آن یعنی روسیه و چین جدا می کند و ضربه پذیر.

رهبر جمهوری اسلامی با سخنان دیروز خود که حدس زده می شود با مقاومت ها و واکنش هائی از جانب طرفداران خروج از برجام در داخل کشور نیز روبرو شود، بن بستی را که خود او در ایران و ترامپ در امریکا بوجود آورده اند شکست. یعنی مذاکرات زانو به زانوی ترامپ و روحانی. این حیله ای بود که ترامپ به کار گرفت و جمهوری اسلامی نیز فریب آن را خورد. در هیچ زمان و از سوی هیچ کشوری، طرفین متخاصم شرط مذاکره را دیدار روسای جمهور و یا رهبران دو کشور قرار نمیدهند. مذاکره امری است که از سوی مقامات مربوطه و با کار کارشناسانه پیش می رود و دستور کار آن تا آخرین مرحله تدوین می شود و حتی برای امضاء آماده می شود و سپس رهبران دو کشور و یا وزرای خارج و یا نخست وزیران  و یا روسای جمهور دو کشور در ملاقاتی کوتاه آن را امضاء می کنند. هیچ آیه ای از آسمان نازل نشده که مذاکره با امریکا برای حل اختلافات حتما باید از همان ابتدا بر مبنای دیدار رهبران دو کشور باشد. مذاکرات همانگونه که رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته اعلام کرد می تواند در چارچوب برجام انجام شود و طبیعی است که حضور دوباره امریکا در برجام باید همزمان با لغو تحریم هائی باشد که پس از خروج امریکا از برجام توسط رئیس جمهور این کشور اعلام و اجرا شد.

رهبر جمهوری اسلامی هم در دیدار با نخست وزیر ژاپن و هم در دیدار با رئیس جمهور فرانسه که به ایران سفر کرده بود، می توانست این دو شرط را برای مذاکره مقامات و از جمله وزرای خارجه ایران و امریکا در جلسات برجام مطرح کند.

از آنجا که ماهی را هر زمان که از آب بگیرند تازه است، فعلا باید بر مبنای همین سخنرانی و پیشنهاد رهبرجمهوری اسلامی، دولت، رسما شرط مذاکرات با امریکا را اعلام کند. گرچه تاکنون نیز تلویحا هم روحانی و هم ظریف این دو پیشنهاد را به تناوب مطرح کرده بودند وحتی روحانی از اصطلاح "توبه" امریکا و بازگشت به برجام سخن گفته بود، اما حالا می توان بر مبنای سخنرانی آقای خامنه ای رسما آن را بعنوان پیشنهاد و شرط نظام برای مذاکره با امریکا مطرح و اعلام کرد.


وسعت و عمق یک فاجعه

مرگ دلخراش "دختر آبی"

آینه جامعه امروز ایران است


بدرقه مرد 8 میلیارد دلاری ج. اسلامی

شما هم اگر 8 میلیارد دلار سرمایه داشته باشید و آن را در همین جمهوری اسلامی با صادرات و تجارت بنیانکن صنعتی و تولیدی (و شاید آلوده به پولشوئی) بدست آورده باشید و یا بدست بیآورید اینگونه بدرقه بهشت زهرا می شوید. این تاج گلهای تازه چیده شده را آنها برای عسگراولادی مسلمان به رسم بدرقه او فرستاده بودند که یاران گرمابه و گلستان او بودند و صد حیف که اسامی آنها (اگر روی نوارها نوشته شده بود) در عکس مشخص نیست تا بخوانیم نام آنهائی را که لابد میزان و مقدار ثروتشان پس از فوتشان اعلام می شود. چنان که در باره عسگر اولادی شد.


منتخب اخبار روزهای گذشته


این حمله یعنی جنگ در خاورمیانه

ترامپ منتظر اشاره عربستان

برای‌حمله ‌به ‌تاسیسات‌نفتی‌ایران ‌است؟


عنوان اول پیک نت 26 شهریور

کارگران معترض "هپکو"
روی ریل قطارتهران-خرمشهر


گزارش دیدار پوتین، روحانی و اردوغان در آنکارا

عراق و لبنان بعنوان ناظر

به کنفرانس صلح سوریه می پیوندند


پرچم امام حسین برفراز

خانه داماد شمخانی که قرار بود تخریب شود

این عکس خانه جنجالی حسن میرمحمدعلی (داماد شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی)ست! آخرین طبقه‌ای که روی آن پرچم امام‌حسین را نصب کرده اند، و چند طبقه‌ی زیرین آن، حکم ماده۱۰۰ تخریب دارد اما ماههاست که این حکم اجرا نمی شود زیرا دستور توقف موقت اجرای حکم از سوی دیوار عدالت اداری گرفته شده است.

بعد از ماجرای نوه 5 ساله شمخانی که بنام او چند دوجین اتومبیل آخرین مدل و گرانقیمت وارد کرده بودند؛ حالا نام پدر اون بچه و این ساختمان مطرح است!


افشاگری غفوری فرد

احمدی نژاد را چه کسانی

تربیت کردند و رئیس جمهور؟


تغییراتی در راه است

صدا و سیما سپاهیتر می شود

و یا با مردم آشتی می کند؟


آلمان، نیروهای خود را

شتابزده‌ازافغانستان خارج‌کرد

یونگه ولت  ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 25 شهریور

خبرهائی مهم تر از حمله
به تاسیسات نفتی عربستان


تقسیم افغانستان به سه کشور

امریکا و طالبان بر سر

تقسیم افغانستان اختلاف دارند؟


بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

دو مطلب پیک نت روز گذشته (سه شنبه) یعنی سخنان سناتور دمکرات امریکا سندرز علیه بمباران مراکز نفتی ایران به تلافی حمله به تاسیسات نفتی عربستان و همچنین افشاگری غفوری فرد در باره نقش محمدرضا باهنر برای روی کار آوردن احمدی نژاد به یک اندازه خواننده داشتند. این دو مطلب 12 هزار و 620 خواننده تا لحظه به روز شدن پیک نت چهارشنبه داشته و هر دو نیز روی 8 فیسبوک خوانندگان به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران