سرمقاله راه توده 700

دو راهی جنگ و دیپلماسی

باردیگردربرابرایران‌قرارگرفته

 

مرور مطبوعات 2 مرداد

ولایتی:قدرت و ارزش اسلامی

درتوقیف نفتکش انگلیسی‌است! 

(پیک هفته ۱۰۹) 3 مرداد ماه  1398 برابر 25 ژوئیه 2019 

 pyknet100@gmail.com


1-2 مرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


1-2 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


1-2 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


1-2 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


1-2 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


1-2 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 3 مرداد

پیشنهاد دیپلماتیک و زیرکانه

 وزیر دفاع جدید امریکا

سرپرست وزارت دفاع امریکا "مارک اسپر" که حداقل در ارتباط با ایران طرفدار جنگ نیست و از گفتگو دفاع می کند، بالاخره رسما وزیر دفاع امریکا شد. او بلافاصله پس از ابلاغ این سمت صف خود را از وزیر خارجه "پمپئو" و رئیس شورای امنیت ملی کاخ سفید "بولتون" جدا کرد و گفت: «ما به دنبال تنش‌زدایی هستیم و همزمان به آنها در ایران خیلی روشن پیام می‌دهیم که مایلیم بدون پیش‌شرط، در هر زمان و هرمکان با آنها ملاقات کرده و درباره بازگشت به مذاکره گفتگو کنیم.»

گرهی ترین نکته دراین سخنان کوتاه "بازگشت به مذاکره" است که باید آن را زیر ذره بین گذاشت. آیا این جمله را می توان بازگشت به برجام تلقی کرد؟ زمان زیادی برای دریافت پاسخ این سئوال لازم نیست.

وزیر دفاع جدید امریکا این سخنان را زمانی بر زبان آورد که رایزنی ها میان آلمان وفرانسه و انگلستان که امریکا نیز از آن حمایت می کند برای تشکیل یک ناوگان حمایت از نفتکش ها در خلیج فارس بسرعت جریان دارد. اگر چنین ناوگان مشترکی تشکیل شود، عملا و به بهانه ماجرای توقیف دو نفتکش ایرانی و انگلیسی، زمینه آن ائتلاف نظامی فراهم آمده که طرفداران برخورد نظامی با ایران در کاخ سفید خواهان آن هستند. کاملا مشخص است که در دستگاه نظامی و دیپلماسی امریکا دو دیدگاه در باره تنش موجود در خلیج فارس و ایران وجود دارد. در ایران نیز دقیقا همین تنش به نوع دیگری جریان دارد. رویاروئی نظامی و یا مذاکره و تفاهم. اگر به حادثه آفرینان دو طرف فرصت داده نشود، این تنش به سود ایران می تواند فروکش کند!


ماجرای استعفای غلامی در مجلس

"کدخدائی" دَم قدرت را دیده
 و خدائی می کند!


بچه های  استارت آپی را خبر کنید!


راه توده شماره 700 منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره 700 (پنجشنبه 3 مرداد 98)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام این نشریه نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به رسیدن دوباره ایران به مرزهای "جنگ یا مذاکره" دارد. یعنی همان شرایطی که پس از بازپس گیری خرمشهر از ارتش عراق ایران در آن قرار داشت و فرصت ها را از دست داد. در این شماره علاوه بر بخش دوم نگاهی تاریخی به نقش آیت الله خمینی در انقلاب 57، مطالبی می خوانید با عناوین: مقاومت ناممکن در برابر خانه تکانی در جمهوری اسلامی، بحث اصلی انتخابات ارائه عامه فهم یک برنامه است، 3 دهه حاکمیت اقتصاد نئولیبرال با ایران چه کرده؟، نقش دو گانه نظامی های ایران در کنار حکومت یا همراهی با مردم، آوار سنگین اقتصاد نئولیبرال بر سر فرودستان و طبقه متوسط، آقای خامنه ای از پیله ای که دور خود تنیده نمی تواند خارج شود، عبور نفت از تنگه هرمز و عبور ایران از تنگه حوادث، امریکا از پنجره وارد آسیای میانه شده، اینستکس نوزادی که شاید بتواند رشد کند، عقب ماندگی به معنای انحطاط نیست و بالاخره بخش ششم از کتاب بربال بحران (خاطرات علی امینی)

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh


منتخب اخبار روزهای گذشته


نمایش جاسوس بگیری

جاسوس در کدام نهادها

و با چه اهدافی نفوذ می کند؟


عنوان اول پیک نت 2 مرداد

یکشنبه،روزنه‌ای برای کاهش
تنش ایران وامریکا بازمیشود؟


پول را باد نمی آورد

قدرت بادآورده پول را می آورد

می خواهند صاحبان پولهای باد آورده را شناسائی کرده و از این پولهایشان مالیات بگیرند. طبیعی است که شناسائی صاحبان این پولها کار سختی نیست، اما غیر طبیعی آنست که این پولها را به رسمیت شناخته و می خواهند از آن مالیات بگیرند، درحالیکه باید گریبان دارندگان این پولها را گرفت. این فیلم یک نمونه برای گرفتن گریبان صاحبان پولهای باد آورده است. صاحبانی که خود گریبان گریبانگیران را می توانند بگیرند!


محمد خاتمی

اصلاح طلبی شعار نیست

به تغییر ساختاری نیاز داریم


افشای کریمی قدوسی

میرسد روزی که دست ها

از مقابل دهان ها برداشته شود

کریمی قدوسی نماینده مجلس از پدیده هائی است که به محض برداشته شدن دست از مقابل دهان ها، درباره او سخن بسیار گفته خواهد شد. هتاک ترین و دروغگوترین نماینده مجلس که از مشهد به مجلس فرستاده شده است. برای دورانی نیز مسئول بسیج مشهد بود. به همه میتواند اتهام دروغ  بزند، حتی رئیس جمهور را جاسوس انگلیس خطاب کند و هیچ نهادی جلودارش نباشد. روی دیگر سکه حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان است. فیلمی که می بینید و مربوط به سخنان کوتاه یکی از نمایندگان مجلس در باره قدوسی است، گوشه کوچکی آن واقعیت هائی است که اگر دست از مقابل دهان ها برداشته شود گوشه های بزرگترش گفته خواهد شد.


یکی از پرستوهای امنیتی

سفره دلش را برای من باز کرد!

مهرانگیز کار


بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر مخاطب ترین دو مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) مقاله ای به قلم محمد خاتمی و پول های باد آورده را قدرت باد آورده با خود می آورد بودند که هر کدام 10 هزار و 200 خواننده روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت داشتند و به ترتیب روی 8 و 6 فیسبوک خوانندگان به اشتراک گذاشته شد. آمار به ما می گوید که حساسیت روی انتخابات اسفند ماه مجلس بتدریج رو به افزایش است و اخبار آن هر روز خوانندگان بیشتری پیدا می کند.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران