سرمقاله 693

یا رهبر خود مذاکره کند

یا روحانی رامسئول مذاکرهکند

 

آتش بیاری نیویورک تایمز

برای تحریک حمله به ایران

فروزنده فرزاد

(پیک هفته ۱۰۹) 9 خرداد ماه  1399 برابر 30 مه 2019 

 pyknet100@gmail.com


8-7 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


8-7 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


8-7 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


8-7 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


8-7 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


8-7 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 9 خرداد

اعلام حمایت روسیه

از هر نوع مذاکره ایران و امریکا

همزمان با دیدار رهبر جمهوری اسلامی با برخی استادان و پژوهشگران دانشگاهی که طبق لیست بیت رهبری برای دیدار فراخوانده شده بودند تا رهبر پس از دیدار با دانشجویان با اساتید آنها هم دیدار کرده باشد و همان سخنانی را درباره مذاکره با امریکا و تحریم ها بزند که این روزها در دیدارهایش تکرار می کند و البته گاه آنها را تعدیل هم می کند، معاون وزیر خارجه روسیه وارد تهران شد.

خبرگزاری های داخلی که بقول معروف "نگاه می کنند به دست خاله، تا الک کنند مثل خاله" خبر این سفر را مطابق میل بیت رهبری و همآهنگ با صدا و سیمای تابع بیت رهبری در این جمله کوتاه خلاصه کردند « معاون وزیر خارجه روسیه که به ایران آمده گفت: اعزام نیروها و ارسال تجهیزات آمریکایی به خلیج فارس برای فشار سیاسی به ایران است. اما آمریکا  قادر به تسلیم کردن ایران نیست.» خبرگزاری فارس.

حالا خبر تلویزیون 24 روسیه درباره همین سفر را بخوانید:

«"ریابکف" معاون وزیر خارجه "لاوروف" که به تهران سفر کرده بود گفت: روسیه از هرگونه مذاکره بین ایران و ایالات متحده حمایت میکند. و در همین ارتباط خواهان اجلاس امضاء کنندگان معاهده "برجام" است. درعین حال معتقد است که اروپا باید به تعهد خود برای نقل و انتقالات مالی ایران عمل کند.»

تفاوت میان دو خبر را می بینید؟ ضمنا امریکا نیز یکی از امضاء کنندگان برجام است و روسیه با پیشنهاد تشکیل اجلاس امضاء کنندگان برجام بی آنکه اشاره به خروج امریکا از برجام کند، تلویحا امریکا را نیز به این اجلاس دعوت کرده است. یعنی نخستین گام برای یافتن راه حلی برای کاهش تنش میان ایران و امریکا و متعهد ساختن دوباره امریکا به اجرای برجام. حال یا با بازگشت امریکا به برجام و یا بدون بازگشت اما اجرای مفاد آن طبق یک توافق شش جانبه!


سرمایه گذاری روی سقوط ترامپ

یک اشتباه بزرگ سیاسی است!

دمیتری سِد‌ف- ترجمه  - کیوان خسروی


مرور مطبوعات 8 خرداد

همسر نجفی آنگونه که میگویند

فاطمه قائم مقامی ثانی بود؟

فاطمه قائم مقامی مهماندار هواپیما و زن صیغه ای علی فلاحیان وزیر اطلاعات وقت بود که ماموریت های امنیتی انجام میداد و سرانجام بدستور او با یک گلوله در اتومبیلش کشته شد اما این قتل و دهها نمونه دیگر آن که همگی رد پای امنیتی دارند رسیدگی و رسانه ای نشد. چنان که قتل همسر نجفی شده و به همت صدا و سیما و روزنامه های زنجیره دنباله رو آن نه تنها گرانی و بحران اقتصادی و آشتی ملی، که حتی احتمال حمله نظامی به ایران هم در حاشیه قرار گرفته است. این پوشش بی سابقه خبری نه به دلیل خونخواهی همسر نجفی بلکه برای گرفتن انتقام از نجفی بدلیل باز کردن پرونده های فساد مالی و اختلاف دوران شهرداری قالیباف و شرکای سپاهی و امنیتی اوست. درغیر اینصورت، این ماجرا هم می توانست مسیر قانونی خود را طی کند. جامعه سراپا آلوده به خشونت، وزیر و وکیل و کارگر، عمامه ای و معلم، زن و شوهر و پدر و مادر، دانش آموز و دانشجو و خلاصه همه را به کام کشیده و قربانی می گیرد. یک بُعد دیگر قتل همسر نجفی با شلیک گلوله نجفی همین است ... ادامه


دریمن، جنگ بر سر

نفت و طلا و باب المندب است


راه توده 693 منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره 693 (پنجشنبه 9 خرداد 98) منتشر شد و مطالب متنوع داخلی و خارجی آن نیز علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و تلگرام راه توده نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره اختصاص به راه حل نهائی مذاکرات سیاسی با امریکا اختصاص داد. روز شمار رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 رسیده است به سال انقلاب، یعنی سال پر حادثه و پر خبر 57 که بدلیل حجم رویدادها و خبرها این سال را به دو نیمه تقسیم کرده ایم. دیگر مطالب این شماره عبارتند از تکرار خودکامگی شاهنشاهی در جمهوری اسلامی، نلرزیدن تن رهبری از غارت و فساد در کشور، دردسرهای نسنجیده گوئی های رهبر، روی سقوط ترامپ نباید سرمایه گذاری کرد، همسانی سیاست حزب کمونیست عراق با سیاست حزب توده ایران در برابر انقلاب 57 ایران، آتش بیاری نیویورک تایمز برای حمله به ایران، نتایج فاجعه بار آزمایش های اتمی امریکا در اقیانوس آرام، سکه ای تقلبی که در امریکا ضرب شده است، یک جنبش انقلابی در یمن، بخش دیگری از گفتگو با شعبان جعفری به همت هما سرشار روزنامه نگار و بالاخره عکسی یادگاری از دیدار جوانان توده ای با فیدل کاسترو در فستیوال جوانان.

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh


منتخب اخبار روزهای گذشته


نگاهی به مضمون دو حکم نظامی

رهبر میگوید جنگ نمی شود

اما نگران حمله هوائی است!


عنوان اول پیک نت 8 خرداد

تقاضای روحانی برای اختیارات

طرحی همآهنگ با رهبر نیست؟


ژاپن و عراق

دو نخست وزیر با یک ماموریت

بزودی راهی ایران خواهند شد


محمود صادقی

اختیارات همه مقامات

در یک نهاد و کانون متمرکز است


روحانی به در گفت که دیوار بشنود

فرمانده قرارگاه جنگ اقتصادی

بدون اختیارات چه میتواند بکند؟


نخست وزیر ژاپن راهی تهران می شود

پخت و پزهای تفاهم با ایران

درسفر چندروزه ترامپ به ژاپن


عنوان اول پیک نت 7 خرداد

ایران خمیازه ای کشیده
و دوباره به خواب می رود!


40 سال حرف و تحلیل

پشت این عکس پنهان است!


بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

"نگاهی به مضمون دو حکم نظامی رهبر ج.اسلامی" پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهاشنبه) بود که روی فیسبوک و تلگرام پیک نت جمعا 12 هزار و 995 خواننده داشت و روی 6 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران