مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

تماس سیاسی مهمی

با ایرانوامریکا درجریان است

 

علی خامنه ای در دیدار با خبرگان

اگر برجامی ها به تعهداتشان

بازگردند، ما هم باز میگردیم!

(پیک هفته ۱۰۹) 5 اسفند ماه 1399  - 23 فوریه 2021

 pyknet100@gmail.com


4 - 5 اسفند

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


4 - 5 اسفند

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


4 - 5 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


4 - 5 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


4 - 5 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


4 - 5 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 5 اسفند

پیام خامنه ای به پوتین

اتحاد با چین و روسیه

استراتژی ج. اسلامی است!

خبرگزاری "راشا تودی" تفسیری در باره نامه و یا پیام رهبر جمهوری اسلامی برای پوتین رئیس جمهور روسیه که قالیباف آن را با خود به مسکو برده بود منتشر کرده است. این نامه را رئیس مجلس روسیه "دوما" در دیدار با قالیباف از وی گرفت تا به پوتین برساند. این که چرا پوتین با قالیباف ملاقات نکرد و یا وقت ملاقات نداد تا نامه را مستقیما دریافت کند و انواع تفسیرهائی که پیرامون این ماجرا منتشر شده اغلب مانع اصل موضوع، یعنی متن نامه شده است. راشا تودی نکاتی از نامه را منتشر کرده که خود نشان میدهد اصل نامه چقدر با اهمیت تر از ماجرای دیدار نکردن پوتین با قالیباف است. راشا تودی می نویسد:

بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای (JCPOA) به عنوان یک احتمال مورد توجه رسانه های غربی قرار گرفته است. ایران به شرکای استراتژیک خود، روسیه و چین اطمینان داد که این کشور مسیر خود را در عرصه  سیاست خارجی در جهت شرق ادامه خواهد داد و هرگونه مذاکره ایران در مورد توافق هسته ای نمی تواند بر سیاست خارجی آن کشور تأثیر بگذارد.

غرب می خواهد یک کارزار اطلاعاتی جدید علیه ایران آغاز کند، تا از یک سو متحدین تهران در اوراسیا را وادار به تجدید نظر در موضع خود در مورد برجام سازد و از سوی دیگر نیروهای غربگرا در ایران را  برانگیزد تا  برای تغییر مسیر  سیاست خارجی ایران در جهت غرب پافشاری کنند.

در چنین  موقعیت حساسی، رهبر ایران نامه ای به پوتین نوشت تا به شریک بزرگ خود در اوراسیا اطمینان دهد که ایران کماکان  به استراتژی خود مبنی بر  تقویت جهت گیری  به سمت شرق ادامه خواهد داد. البته، در گذشته، روسیه و چین چندین بار از نوسان های سیاسی ایران در عرصه سیاست خارجی آن کشور شکایت کرده بودند. اکنون نیز با  ورود رئیس جمهور دمکرات به کاخ سفید،  نیروهای طرفدار غرب در ایران، دوباره موقعیت بیشتری برای تفسیر سیاست خارجی ایران پیدا کرده اند.

گفته می شود که رهبر سیاسی- مذهبی ایران  در نامه خود  به رئیس جمهور روسیه از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای "موضع عادلانه" وی در مورد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)تشکر کرده است، بویژه از زمانی که آمریکا به طور یکجانبه این "توافق هسته ای" را ترک کرد.

هنگام ملاقات رئیس پارلمان ایران و رئیس دومای دولتی روسیه، جزئیات بیشتری درباره محتوای کامل نامه مطرح نشد. گرچه اخیراً، حسین امیرعبداللهیان ، معاون وزیر امور خارجه و مشاور قالیباف رئیس پارلمان ایران، در مورد جزئیات آخرین پیام خامنه ای به رئیس جمهور روسیه  گزارشی در وبسایت رسمی رهبر جمهوری اسلامی منتشر شده که به نکاتی از محتوای این نامه اشاره شده است.

گفته می شود  خامنه ای در نامه خود تأکید کرده است که قرن بیست و یکم "بدون شک" قرن آسیا است و ایران در سیاست خارجی خود شرق را به غرب و کشورهای همسایه خود را به کشورهای دوردست ترجیح می دهد تا منافع ملی خود را حفظ کند. هر تصمیمی در کاخ سفید  گرفته شود به هیچ وجه چشم انداز جمهوری اسلامی را در حفظ ، تقویت و گسترش روابط استراتژیک تهران با مسکو و پکن و چشم انداز بلند مدت جمهوری اسلامی در مورد آسیا  به عنوان بازیگر اصلی قرن حاضر تغییر نخواهد داد. به گفته امیرعبداللهیان ، این هسته اصلی پیام خامنه ای به پوتین بوده است.

این نامه روشن می کند که سرنوشت توافق هسته ای 2015 نمی تواند بر اهداف استراتژیک و ژئو پلتیک ایران  تأثیر بگذارد.

ضمنا، رسانه های ایرانی اخیراً گزارشی از انعقاد قرارداد قریب الوقوع استراتژیک 25 ساله بین ایران و چین خبر داده اند. ایران و چین سالها در تلاش بوده اند تا یک توافق نامه همکاری 25 ساله برای تجارت و نظامی آماده امضا کنند. اخیرا رسانه های ایرانی گزارشی از انعقاد قرارداد قریب الوقوع 25 ساله استراتژیک بین ایران و چین منتشر کرده اند. ایران و چین سالها در تلاش بوده اند تا یک توافق نامه همکاری 25 ساله  تجاری و نظامی آماده امضا کنند.

پیش از این خطوط اصلی توافقنامه منتشر شده بود که طبق آن چین قصد دارد 400 میلیارد دلار در زیرساخت های ایران سرمایه گذاری کند. بعنوان مثال در توسعه راه ها ، راه آهن ، بنادر ، گردشگری ، صنعت نفت و گاز و سایر پروژه ها. علی خامنه ای رضایت خود را از این توافق استراتژیک در ژانویه 2016 در دیدار با رئیس جمهور چین "شی" در تهران اعلام کرد. در صورت امضای توافقنامه استراتژیک بین ایران و چین، تأثیرات تحریم های یکجانبه غرب بر سیاست و اقتصاد ایران تا حد زیادی خنثی می شود. (ترجمه متن کامل گزارش "راشا تودی" با ترجمه "رضانافعی" مترجم برجسته زبان آلمانی را در همین شماره پیک نت بخوانید.)


مخالفان داخلی و خارجی بیکار نخواهند نشست!

عقب نشینی گام به گام

ایران و امریکا طی 3 ماه


مجلس جنجال می سازد، دولت عمل می کند

استقبال جهانی از تفاهم

دیپلماتیک ایران با آژانس اتمی


نامه خامنه ای به پوتین

با تاکید بر پیوند با روسیه و چین

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی


شرط بازگشت به برجام

 پیام امریکا و ایران به یکدیگر

اول تو"ول کن" تا من"ول کنم"!


دعوت اوپک از ایران

گفتگوهای نفتی با ایران

نشان از لغو تحریم ها دارد!


عنوان اول پیک نت 4 اسفند

از منافع و عزت ملی

بی تزلزل باید دفاع کرد!


سئوال مخالفان و فرماندهان حصر

اگر موسوی در شهر ظاهر شود

چه شماری از او استقبال خواهند کرد؟


طرحی برای امام جمعه اصفهان

شاید امام جمعه اصفهان (اعم از موقت و دائم) با دوچرخه سواری دختران و زنان با این پوشش موافقت کند و شبها با خیال راحت سر بر بالین بگذارد. البته اگر به داخل همین پوشش هم سرک نکشد!


بازی های کثیف

با مردم نگران از سرانجام "کرونا"

دکتر م. فرهمند


ظاهرا بوی کنترل اتاق بازرگانی به مشام عده ای رسیده

توئیت نایب رئیس اتاقی که

در آن شیره جان مردم کشیده شده!


عنوان اول پیک نت 3 اسفند

سرانجام "نرگس شیراز"
سرگذشت تولید داخلی است!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گزارش خبری "گفتگوهای نفتی با ایران نشان از لغو تحریم ها دارد" که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد روی تلگرام این روزنت با نزدیک به6 هزار خواننده بیشترین مخاطب را داشت. روی فیسبوک پیک نت گزارش تلفن های میرحسین موسوی به بازماندگان قربانیان و یا ضربه دیدگان از کودتای 88 بیشترین خواننده را داشت و همین مطلب روی 7 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران