بیانیه مجمع مدرسین درباره دیدار پاپ و سیستانی

ساده زیستی آیت الله سیستانی

و خانه کوچک او چه پیامی دارد؟

 

سلحشوری:

رئیس جمهور در ایران

تبدیل شده به کتک خور نظام!

(پیک هفته ۱۰۹) 18 اسفند ماه 1399 - 8 مارس 2021

 pyknet100@gmail.com


18 - 17 اسفند

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


18 - 17 اسفند

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


18 - 17 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


18 - 17 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


18 - 17 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


18 - 17 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 18 اسفند

نامزدهای اصلی 1400

کم کم دارند ظاهرمی شوند!

اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی که در عین حال عضو رهبری حزب کارگزاران نیز هست، از چهره های کلیدی دولت روحانی است و یکی از افراد مطلع از زیر و بم وضع اقتصادی کشور، اختلاس ها و غارت ها، سهم و نقش نهادهای انتصابی در این اختلاس ها و غارت ها و بویژه مطلع از کل پرونده اقتصادی فاجعه بار دولت احمدی نژاد، نشان داده که به همان اندازه سیاستمداری توانمند است. از معدود دولتمردان پاکدست جمهوری اسلامی نیز هست. این احتمال که نامزد انتخابات 1400 شود کم نیست که ظاهرا این ورود به صحنه بستگی به تصمیم علی لاریجانی برای نامزدی در این انتخابت دارد. همچنان که علی لاریجانی نیز نامزدی خود برای انتخابات 1400 را به تصمیم جهانگیری در همین رابطه، با این جمله چند پهلو و دیپلماتیک که در روزنامه اعتماد منتشر شد پیوند زده است:

«در صورت کاندیداتوری آقای اسحاق جهانگیری، وارد رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهم ‌شد.»

لاریجانی عملا و برای نخستین بار از آماده شدن خود برای نامزدی در انتخابات 1400 سخن گفت، گرچه مشروط! حالا، باید دید جهانگیری می خواهد چه کند؟ نامزد 1400 می شود و یا نمی شود. لاریجانی با زیرکی مطرح کرده که آراء کارگزاران و اصلاح طلبان را می خواهد. او رابطه مستحکمی با بیت رهبری و روحانیون قم دارد. همچنان که جهانگیری رابطه ای مستحکم با بیت رهبری دارد. لاریجانی بدلیل سالها ریاست مجلس با بسیاری از زیر و بم های نظام آشناست، همانگونه که جهانگیری آشناست. شاید این هم از امتیازهای لاریجانی باشد که برای دورانی عضو دفتر سیاسی سپاه هم بود و روی حمایت حداقل بخشی از فرماندهان سپاه هم می تواند حساب کند. فعلا و در دوران پس از مجلس دهم، سرگرم تدوین و تنظیم قرارداد 25 ساله با چین است، با حکم روحانی و قطعا با تائید رهبری. در این دوران کمتر مصاحبه و سخنرانی کرده و ظاهرا به گفته محمدرضا باهنر که سالها نایب رئیس مجلس و در کنار او بوده، زیاد اهل صحبت نیست و برای هر اظهار نظری حتما از قبل فکر و مطالعه می کند. اما برجستگی های جهانگیری جسارت او در سخن گفت است. چنان که در مناظره های انتخابات 96 با تسلط کامل به لفت و لیس های شهرداری دوران قالیباف، گریبان او را محکم گرفت تا مبادا کارنامه اش را فراموش کند. جهانگیری در هفته ها و بویژه روزهای اخیر بر حضور خود در جلسات علنی چنان افزوده و چنان سخن می گوید که کم شباهت به مناظره های انتخاباتی نیست. از جمله، روز گذشته در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت:

«در شرایطی که حتی کشورهای دوست حاضر نبودند نفت ایران را رسمی بخرند، راه های فروش نفت را به گونه ای مهیا کردیم که نه تنها یک دلار نفت تلف نشد که امثال بابک زنجانی ها هم درست نشد.»

شلیکی به سمت اصولگرایان و پایداری ها که حامیان دولت احمدی نژاد بودند و بابک زنجانی ها از زیر عبا و کت آنها بیرون آمدند!

آیا یکی از این دو، در برابر سعید محمد فرمانده خاتم الانبیاء قرار خواهد گرفت؟ و یا با مثلث دو فرمانده سپاه (حسین دهقان و سعید محمد) و یکی از دو چهره ای که شرح داده شد، یعنی لاریجانی یا جهانگیری روبرو خواهیم بود. ظاهرا بعید به نظر می رسد که این مثلب تبدیل به مربع لاریجانی، جهانگیری، سعید محمد و حسین دهقان بشود!

بماند که چرخ و فلک سیاسی در جمهوری اسلامی را مردم در چشم بر هم زدنی بالا و پائین می کنند!


چرا پاپ به دیدار سیستانی رفت؟

"علی جنتی" وزیر ارشاد کابینه اول روحانی را می توان باصطلاح فرزند ناخلف آیت الله جنتی دانست، زیرا نظراتش درتمام عرصه های سیاسی و فرهنگی با پدرش زاویه دارد. این تفاوت دیدگاه را در توئیتی که روز گذشته درباره سفر پاپ به عراق و دیدارش با آیت الله سیستانی نوشت بخوانید:

"آیت الله سیستانی، بدون دخالت مستقیم در امور حاکمیت عراق با درایت و هوشمندی، جامعه و حکومت عراق را هدایت می‌کند و نفوذ معنوی وی تا بدانجا است که پاپ دیدار با او را یکی از اهداف اصلی سفرش به عراق می‌داند."

البته زیر این پیام یکی از کاربران هم نوشته است: « اینا رو به بابات بگو!»


سپاه روی دست بقیه زد

سپاه نامزد خود، برای

ریاست جمهوری را انتخاب کرد


مسکو خواهان نشست سریع برجام شد

اخبار و نظرات روز گذشته

درتائیدعنوان‌اول پیک‌نت دیروز بود


اظهار نظر دیپلماتیک محمد رضا باهنر

فعلا رئیسی قرار نیست بیاید

لاریجانی‌هم بی‌گدار به‌ آب نمی‌زند!


عنوان اول پیک نت 17 اسفند

مصوبه مجلس برای مقابله
با اینترنت ماهواره ای


نامه ای که قالیباف قصد بهره برداری تبلیغاتی از آن داشت

پاسخ پوتین به نامه خامنه ای را

سفیر روسیه بدست ولایتی داد!


رهبران ج. اسلامی چقدر از این دو ویژگی دورند

دو ویژگی سفر پاپ به عراق

جسارت پاپ و ساده زیستی سیستانی


حفیظه مهدیان عضو هیات مدیره انجمن فضای مجازی

تلگرام و اینستاگرام نمی گذارند

زنان وظیفه همسریشان را انجام دهند!


تک صدائی در جمهوری اسلامی

رو لحافی وقتی کشی است، از هر طرفش بکشی، طرف دیگرش کوتاه می شود و آن که زیر آن خوابیده نیم تنه اش بیرون می ماند و سرما می خورد. این حکایت یک صدائی در جمهوری اسلامی است که اخیرا هم رهبر جمهوری اسلامی در باره اختلاف مجلس و دولت آن را مطرح کرد و خواهان یک صدائی شد. مجلسی که حداقل بدلیل بی لیاقتی در مدیریت آن نه یک صدائی که چند صدائی شده است. این نطق نماینده که بافق و مهریز به مجلس برده شده، مصداق همین ماجرای روی لحافی کشی و توصیه رهبر برای تک صدائی است.


عنوان اول پیک نت 16 اسفند

عقب نشینی گام به گام
ایران و امریکا
برای لغو تحریم و غنی سازی

 


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که تفسیر بر دلائل و نتایج گران شدن اینترنت در ایران و نقش صدا و سیما در آن بود، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار و 400 خواننده داشت. همین مطلب روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 5 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران