گفتگو با تاج زاده

روزی که نامه خاتمی به رهبر

انتشاریابد مخالفان شرمنده میشوند

 

نامه علی مطهری به نمایندگان مجلس

مجمع مصلحت هم مجلس سنا

و هم شورای نگهبان شده است!

(پیک هفته ۱۰۹) 19 اسفند ماه 1399 - 9 مارس 2021

 pyknet100@gmail.com


18 - 19 اسفند

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


18 - 19 اسفند

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


18 - 19 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


18 - 19 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


18 - 19 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


18 - 19 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 19 اسفند

هر مصاحبه و اظهار نظری

این روزها انتخاباتی است!

هنوز 1400 آغاز نشده و تعطیلات نوروزی پشت سر نمانده، مصافی که باید در طول این تعطیل تدارک دیده میشد، از هم اکنون آغاز شده و نسیم بهاری گویا می خواهد به توفان سیاسی تبدیل شود. از هر مصاحبه و سخنرانی و اظهار نظری در این روزها بوی انتخابات ریاست جمهوری به مشام می رسد. مصاحبه ظریف با رسانه های داخلی تند و تیز شده، مطهری نامه ای دقیق و قانونی خطاب به نمایندگان مجلس کنونی نوشته و مجمع مصلحت را مجلس سنا (دوران شاه) معرفی کرده، تاج زاده دفاعی جانانه از نامه ای کرده که محمد خاتمی اخیرا برای رهبری نوشته است. سردار سعید محمد از قرارگاه خاتم الانبیاء استعفاء داده و سردار حسین دهقان که از سرداران دارای سوابق حضور در دولت های هفتم، هشتم و نهم در کابینه ها بود و جلوتر از بقیه خود را نامزد انتخابات 1400 معرفی کرده بود، کم خبر شده، اما نه باندازه سردار قالیباف که این روزها سخت در لاک خودش فرو رفته و ظاهرا دندان رئیس جمهور شدن را کشیده و یا لوُلوُی (پرونده عیسی شریفی قائم مقامش در شهرداری) را نشانش داده اند تا پا را از گلیمی که در مجلس برایش پهن کرده اند درازتر نکند. رئیسی همچنان حرف های شعاری و بکلی حاشیه ای و کلی می زند و ظاهرا نمیخواهد نقد (قوه قضائیه) را رها کرده و نسیه (ریاست جمهوری) را که معلوم نیست در انتخابات آن برنده شود بچسبد. ضمن این که برای نشستن بر کرسی رهبری به مصاف بزرگتری هم می اندیشد.

سردار سعید محمد که ظاهرا یگانه نامزد سپاه برای ریاست جمهوری است، همین روزها برای از میدان بدر کردن بقیه سرداران مدعی 1400 گویا لای پرونده عیسی شریفی قائم مقام قالیباف در شهرداری تهران را باز کرده است.

او که فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا بوده، گزارش مفصلی را در سه بخش در اختیار شورای نگهبان گذاشته است. آن گوشه پرونده ای که او باز کرده مربوط به فساد موسوم به «پروژه یاس» است که در آن اسنادی از تخلفات پیچیده و چند لایه مدیران وقت شهرداری تهران در زمان قالیباف و ۲۵مسئول دیگر وجود دارد. او با این اقدام کار شورای نگهبان برای رد صلاحیت قالیباف را – در صورتی که همچنان در آرزوی پوشیدن ردای ریاست جمهوری باشد- آسان کرده است. سایت "عماریون" نوشته است که این گزارش نیمی از فقهای شورای نگهبان را برای تائید صلاحیت قالیباف مردد کرده است.

فعلا همه این بحث ها در محافل حکومتی است و در جامعه بازتابی ندارد. مردم فعلا درگیر گرانی و نتایج تحریم اند و اخبار شکست تحریم ها و انتقال پولهای بلوکه شده ایران از خارج به داخل و گشوده شدن گره گرانی برایشان مهم تر از انتخابات است. شاید با گشوده شدن این گره و فروکش کردن تب "کرونا"، انتخابات به موضوع روز مردم هم تبدیل شود!


ظریف در یک مصاحبه:

دعواهای داخلی اجازه نداد

از امکانات برجام استفاده کنیم!

من با اطمینان می‌گویم روزی که قرارداد با چین منتشر شود، خواهید دید که این توافق صددرصد براساس منافع ملی ماست. چین قدرت در حال برآمدن است. روابط با چین اصالت دارد، کما اینکه روابط با غرب هم اصالت دارد. من اعتقاد دارم که باید همزمان با شرق و غرب روابط داشته باشیم. چون این روابط یکدیگر را تکمیل و کارآمد می‌کنند


حوصله روسیه سر رفته!

موشک باران نفتکش های

نفت دزد ترکیه در خاک سوریه


مصاحبه با همسر مصری قاشقچی

قاشقچی به اصلاحات بن سلمان

در عربستان امیدوار بود!


سلحشوری:

رئیس جمهور در ایران

تبدیل شده به کتک خور نظام!


بیانیه مجمع مدرسین درباره دیدار پاپ و سیستانی

ساده زیستی آیت الله سیستانی

و خانه کوچک او چه پیامی دارد؟


عنوان اول پیک نت 18 اسفند

نامزدهای اصلی 1400
کم کم دارند ظاهرمی شوند!


چرا پاپ به دیدار سیستانی رفت؟

"علی جنتی" وزیر ارشاد کابینه اول روحانی را می توان باصطلاح فرزند ناخلف آیت الله جنتی دانست، زیرا نظراتش درتمام عرصه های سیاسی و فرهنگی با پدرش زاویه دارد. این تفاوت دیدگاه را در توئیتی که روز گذشته درباره سفر پاپ به عراق و دیدارش با آیت الله سیستانی نوشت بخوانید:

"آیت الله سیستانی، بدون دخالت مستقیم در امور حاکمیت عراق با درایت و هوشمندی، جامعه و حکومت عراق را هدایت می‌کند و نفوذ معنوی وی تا بدانجا است که پاپ دیدار با او را یکی از اهداف اصلی سفرش به عراق می‌داند."

البته زیر این پیام یکی از کاربران هم نوشته است: « اینا رو به بابات بگو!»


سپاه روی دست بقیه زد

سپاه نامزد خود، برای

ریاست جمهوری را انتخاب کرد


مسکو خواهان نشست سریع برجام شد

اخبار و نظرات روز گذشته

درتائیدعنوان‌اول پیک‌نت دیروز بود


اظهار نظر دیپلماتیک محمد رضا باهنر

فعلا رئیسی قرار نیست بیاید

لاریجانی‌هم بی‌گدار به‌ آب نمی‌زند!


عنوان اول پیک نت 16 اسفند

عقب نشینی گام به گام
ایران و امریکا
برای لغو تحریم و غنی سازی

 


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

از میان مطالب پیک نت روز گذشته (دوشنبه) خبر تفسیری مربوط به انتخاب سردار سعید محمد بعنوان نامزد سپاه برای انتخابات 1400 با نزدیک به 7 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت بیشترین مخاطب را داشت. اما روی فیسبوک عنوان اول پیک نت روز گذشته بیشترین خواننده را داشت و روی 5 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران