سرمقاله راه توده 776

طشت ناتوانی راستگرایان مرتجع

از بام میدان نقش جهان سقوط کرد

 

گفتگو با صادق خرازی

شاید در انتخابات 1400

شاهد پدیده هائی باشیم!

(پیک هفته ۱۰۹) 29 بهمن ماه 1399  -17 فوریه 2021

 pyknet100@gmail.com


28-29 بهمن

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


28-29 بهمن

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


28-29 بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


28-29 بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


28-29 بهمن

منتخب اخبار ورزشی


28-29 بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 29 بهمن

دیر یا زود

یک‌ بلای‌آسمانی نازل می‌شود!

قرار است بلائی آسمانی بر سر کسانی در جمهوری اسلامی نازل شود که هنوز در اندیشه مقاومت در برابر حقایق و رویدادهای علمی و خلاصه قبول نکردن جهانی اند که با جهان آنها 1400 سال فاصله دارد. نام این بلای آسمانی اینترنت ماهواره ایست که فیلتر کردن آن ممکن نیست. این اینترنت بزودی نازل می شود. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

بقول مرحوم وثوق الدوله سیاستمدار و نخست وزیر عهد قاجار که عاقد قرارداد 1919 نیز بود:

چون  بد آید هرچه  آید  بد  شود

یک بلا ده گردد و ده صد شود

شورای کنترل و فیلترینگ از هم آکنون در تلاش یافتن راه حلی برای صدور مجوز برای استفاده از اینترنت ماهواره ایست و از حالا بدنبال مصوبه ای برای جلوگیری از اخبار غیر مجاز است. و این یعنی نوعی بگیر و ببند، مانند دوران شاه که اگر کسی فلان کتاب را درخانه اش داشت و یا خوانده بود مجرم بود و باید دستگیر می شد. آیا این تدبیر عملی است؟ آن هم در شرایطی که به گفته وزیر ارتباطات در محروم ترین استان ایران، یعنی سیستان و بلوچستان 1200 روستا به اینترنت وصل شده اند. آقایان از حالا کاسه چه کنیم بدست گرفته اند زیرا با راه افتادن اینترنت ماهواره ای دکان شبکه ملی اطلاعات تخته می شود.

سرانجام، علیرغم هزینه ای که به کشور و مردم تحمیل خواهند کرد، چاره ای نخواهند داشت جز کنار آمدن و قبول کردن جهان نوین و همآهنگ شدن با این جهان و نه پافشاری و توجیه ماندن در 1400 پیش. کنترل جهان نوین ممکن نیست، اما همآهنگی خود با این جهان امکان پذیر است به آن شرط که هزینه اجتماعی غلاف کردن شمشیر"سانسور" را قبول کنند، به حق مردم برای دانستن احترام بگذارند، سیستم بشدت عقب مانده و شعاری و آلوده به دروغ تبلیغاتی خود را تغییر بدهند و... که دراینصورت آب از آسیاب بسیاری از رسانه های خارج از کشور که مرتب از دست آنها می نالند خواهد افتاد. دیگر نیاز نیست خانواده کارکنان فلان تلویزیون فارسی  زبان را درایران تحت فشار بگذارند تا از این طریق فلان مجری تلویزیونی را زیر فشار بگذارند. این سیستم دیگر جواب نمیدهد. تجربه کوتاه آزادی نسبی مطبوعات در سالهای اول ریاست جمهوری محمد خاتمی درسی بود که آقایان نخواستند آن را یاد بگیرند. تمام مطبوعات خارج از کشور در آن دوران از رونق افتادند، زیرا روزنامه های داخل کشور منبع خبری مردم داخل و خارج از کشور شده بودند.


در حمایت از قالیباف

سخنگوی قوه قضائیه اعلام خبر

محکومیت عیسی شریفی را پس گرفت


دو پاسخ به امام جمعه اصفهان

و رئیس قوه قضائیه

این دو توئیت از پروانه سلحشوری و صادق زیبا کلام، چکیده یک تحلیل اجتماعی است. سلحشوری به امام جمعه اصفهان که گفته بود "دوچرخه سواری خانم ها جان ما را به لب رسانده" پاسخ داده است و زیبا کلام به رئیس قوه قضائیه که درجلسه شورای قضائی، سه روز پیش خطاب به مجامع بین المللی دفاع از حقوق بشر گفته بود درهای زندان های ما برای دیدن زندانیان باز است پاسخ داده است.


درباره بودجه و دخالت های نابجای مجلس

نامه جهانگیری به رهبر

که متن آن فاش نشده است!


ترامپ پس از رد استیضاح:

جنبش ما با شعار

"عظمت امریکا" تازه آغاز شده


در آلمان "ناصر خسرو"ئی فعال نیست!

مقایسه واکسیناسیون کرونا

در آلمان و در جمهوری اسلامی


چرا بی بی سی از چین اخراج شد!

چین و روسیه در تدارک انتشار چند شبکه اینترنتی هستند که گفته می شود بصورت رقیب فیسبوک و اینستاگرام وارد صحنه اینترنت خواهند شد. روسیه اعلام کرده که دلیل این اقدام پخش اخبار همه جهان بصورت واقعی و نه گزینشی از چند کشور با اهداف سیاسی صاحبان شبکه های کنونی اینترنت است. فعلا این شبکه ها در خدمت سیاست جهانی غرب و جنگ تبلیغاتی با چین و روسیه عمل می کنند.

همزمان با این اعلام، چین جلوی فعالیت جهانی بی بی سی در آن کشور را گرفت. بی بی سی با مظلوم نمائی این خبر را منتشر کرد اما نگفت به چه دلیل چین دست به این اقدام زد. این درحالی است که چند نمونه هائی از شگردهای تبلیغاتی بی بی سی علیه چین را بعنوان دلیل منتشر کرده است. از جمله فیلمی که می بینید.

چین در توضیح این فیلم اعلام کرد: در ماه دسامبر سال 2020 میلادی کاربران یوتیوب شاهد پخش یک گزارش ویدیویی از سوی بی بی سی تحت عنوان "با گذشت یک سال، کرونا چگونه ووهان را تغییر داد" بودند. رنگ نسخه های منتشر شده در دو حساب انگلیسی و چینی بی بی سی کاملاً متفاوت است. تیره و تار نشان دادن رنگ‌ها و تصاویر مربوط به چین از جمله اصلی‌ترین شگردهای رسانه‌ای بی بی سی و از جمله دلایلی است که باعث شده این رسانه به خاطر نقض قوانین و اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری و دروغ پراکنی از چین اخراج شود.


راه توده 776 منتشر شد

هفته  نامه راه توده – شماره 766 (چهارشنبه 29 بهمن 1399)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرارگرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به تضعیف بازهم بیشتر موقعیت راستگرایان مرتجع برای انتخابات 1400 دارد. بخش پنجم از کتاب "صبر تلخ" محمد علی عموئی نیز دراین شماره منتشر شده است. در همین شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

اصلاح طلبان چه نقشی در انتخابات 1400 می توانند  داشته باشند؟، حمله نظامی اسرائیل به ایران چقدر جدی است؟، انقلاب 57 و سالگرد آرزوهای برباد رفته، طرح جهانی "بازنشانی بزرگ" برای کنترل مردم، نقش لهستان در تحریک جوانان در تظاهرات بلاروس، برپائی اجلاس همه خلقی در بلاروس، آزادی "اوجالان" آغاز مصالحه با کردهای ترکیه است و بالاخره انتشار بخش دیگری از تحلیل انقلاب فرهنگی درد چین و زایش چین امروز پس از اشتباهات عظیم.


زنگ بیداری در جبهه راست ج. اسلامی

مرتضی نبوی: بجای بگیر و ببند

باید دولت را الکترونیک کرد!


ژست های انتخاباتی

شرط ابراهیم رئیسی برای

باز نکردن در زندانهای ایران


عنوان اول پیک نت 28 بهمن

برخی ها در ج. اسلامی
حقیقت را اواخرعمر می‌گویند!


اجلاس اصلاح طلبان برای انتخابات

اگر علی لاریجانی نامزد 1400 شود

اصلاح طلبان به او رای خواهند داد؟


تا 10 روز آینده

ایران و امریکا بیانیه مشترک

درباره بازگشت به برجام میدهند؟


وزیر اطلاعات مدعی شد

عامل اصلی تدارک ترور

فخری زاده از ایران گریخته


فیسبوک دست از سر "پیک نت" بر نمی دارد!

فیسبوک ما را (پیک نت) خسته کرده است. یکبار دیگر از صبح دیروز (یکشنبه) با یک توضیح دست و پا شکسته فیسبوک پیک نت را برای تقریبا 3 روز قفل تنبیهی کرده اند. آن توضیح چنین است:

«این ویژگی موقتاً مسدود شده است

شما به تازگی چیزی پست کردید که خط ‌مشی‌های فیسبوک را نقض می‌کند. بنابراین به طور موقت استفاده از این ویژگی برای شما مسدود شده است. برای اطلاعات بیشتر، از مرکز راهنمایی دیدن کنید.

برای جلوگیری از مسدود شدن دوباره، لطفاً حتماً «استاندارد‌های انجمن» فیس‌بوک را بخوانید و با مفاهیم آن آشنا شوید. قطع دسترسی برای ‏۲‏ روز و ‏۲۳‏ ساعت دیگر فعال خواهد بود.»

برای ما ننوشته اند که چه چیزی را منتشر کرده ایم که با باصطلاح استانداردهای فیسبوک نمیخواند؟

این سومین بار طی ماه های گذشته است که فیسبوک سعی می کند "پیک نت" را فلج کند. ما دوبار از نو فیسبوک برای پیک نت ساختیم، دستور دادند یک اسم بعنوان صاحب این فیسبوک اعلام کنیم که کردیم، گفتند صاحب حساب باید کارت شناسائی اش را عکس گرفته و دراختیار ما بگذارد که چنین نیز کردیم به این امید که فیسبوک دست از سر ما بردارد اما می بینید که دست بر نداشتند! در این فاصله 5 هزار دوست فیسبوک پیک نت حذف شدند. آدرس ای میل ما تغییر کرد، فرم و شکل استاندارد فیسبوک پیک نت بهم خورد، آرشیو آن از بین رفت و...

شاید شیر ناپاک خوردگانی در فیسبوک مرتب علیه ما فعالیت می کنند و یا از ما بدتران از بیرون به فیسبوک فشار می آورند! بهرحال از امروز (یکشنبه شب تا سه شنبه شب نمی توانیم مطالبی را که روی سایت و کانال تلگرام پیک نت منتشر می شود را روی فیسبوک پیک نت نیز منتقل کنیم.


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

خبر احتمال صدور بیانیه مشترک ایران و امریکا تا 10 روز آینده، پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته بود که روی تلگرام نزدیک به 6 هزار خواننده داشت. فیسبوک پیک نت همچنان قفل است و مطابق آنچه فیسبوک به اطلاع ما رسانده قرار است آخر شب امشب (سه شنبه شب) این قفل باز شود. ما از سه روز پیش نتوانسته ایم مطالب پیک نت را روی فیسبوک منتشر کنیم.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران