ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ضربه دوم، پس از سرقت اسناد اتمی

در انتظار انتشار فیلم

دوربین مداربسته بیت رهبری!

 
 

 

 بدنبال انتشار خبر هک شدن دوربین های مداربسته زندان اوین و انتشار فیلمی که نشان میدهد یک زندانی شکنجه شده را روی زمین می کشند، اکنون این مسئله در رسانه های داخل کشور بصورت غیر مستقیم مطرح است: آن قدرتی که توانسته به دوربین های مدار بسته اوین دست پیدا کند، همان است که توانست به سایت اتمی دسترسی پیدا کرده و مهم ترین اسناد آن را به اسرائیل منتقل کند. بنابراین، هیچ بعید نیست که فیلم های مدار بسته دیدارهای محرمانه رهبر جمهوری اسلامی و امور داخل بیت رهبری نیز همینگونه هک شده باشد.

در همین ارتباط سایت امتداد نوشت:

با این سوال روبه رو هستیم که آیا این بار هم مانند مواردی چون دستبرد به اسناد هسته ای و حمله به نطنز، با یک خیانت از درون روبه رو هستیم یا هکرها از بیرون اقدام کردند؟

گذشته از این سئوالات و موارد زیر قابل طرح است:

آیا تنها دوربین های زندان اوین هک شده اند و یا باید منتظر افشای تصاویر دیگر زندان ها و حتی مراکز حساس بود؟

گروهی که با نام مستعار فیلم داخل زندان اوین را پخش کرده مدعی است تصاویر دیگری از بندها و اتاق‌ها و محوطه زندان اوین در اختیار دارد که برخورد ماموران با زندانیان را نشان می‌دهد. سئوال این است که آیا آرشیو کامل فایل های ذخیره شده دوربین ها به دست هکرها افتاده است؟ یا اینکه فقط در لحظاتی که هک صورت گرفته، فیلم آن ضبط شده است؟

نه فقط انتشار این تصاویر، بلکه هک شدن این دوربین ها مشکل امنیتی بزرگی را برای نهادهای امنیتی فراهم کرده (و خواهد کرد). احتمالا به زودی شاهد شناسایی برخی افراد از روی تصاویر چهره آنها خواهیم بود که هکرها شناسایی شان کرده و مشخصاتشان را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. این مساله به خودی خود، ضربه بزرگی به نهادهای امنیتی وارد خواهد کرد. حتی اگر تصاویر آنها در شبکه های اجتماعی هم منتشر نشود، این تصاویر برای سرویس های خارجی بسیاری با ارزش خواهد بود.

آیا به زودی شاهد بازشدن پرونده حقوق بشری جدیدی هستیم؟ بویژه که گروه منتشر کننده فیلم دوربین مدار بسته اوین پای ابراهیم رئیسی را پیش کشیده است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  24 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: