ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آغاز مذاکرات برای تشکیل دولت

رهبر طالبان از پاکستان

وارد قندهار در افغانستان شد!

 
 
 

 

 

تاریخ مبارزات آزادیبخش و یا استقلال طلبی در یکصد سال گذشته به یاد ندارد که جنبشی با همین ادعا و با انفجارهای کور مردم کوچه و بازار را بکشد. نه یکبار و دوبار و نه یکسال و دو سال، بلکه 20 سالها و هزاران نفر را. طالبان دارای این سابقه خونین و غیر انسانی است که حالا با استقرار در کابل مدعی است تفییر ماهیت داده است. غم انگیز است که از ترس مار داعش، حالا باید به افعی طالبان پناه برد! رهبران طالبان چه در دولت ائتلافی و چه در دولتی یک تاز، حتی اگر عقب نشینی هائی در عرصه فرهنگی و قوانین متحجرانه مذهبی هم بکنند، در هر مصاحبه خبری با همین سئوال روبرو خواهند شد. این سئوال که "شما برای مبارزه چرا مردم بی پناه را در کوچه و خیابان کشتید؟"

پس از ظهور اعضای دفتر سیاسی و سخنگوهای طالبان در قندهار و سپس کابل، حالا رهبر طالبان نیز از پاکستان خارج شده و وارد افغانستان شد. وی " ملا آخوند زاده" نام دارد و فعلا محل استقرار خود را قندهار در جنوب افغانستان و هم مرز با بخش پشتون نشین پاکستان (وزیرستان) انتخاب کرده است. ولایتی که اکثریت تقریبا مطلق آن پشتون هستند. مانند دیگر رهبران طالب و این درحالی است که در افغانستان اقوام هزاره، تاجیک، ازبک، ترکمن و ... نیز در ولایات مختلف زندگی می کنند و حتی اکثریت دارند.

خبرگزاری الجزایر با انتشار خبر ورود رهبر طالبان به قندهار و دیدار و جلسه با رهبران طالبان نوشت که آنها مذاکراتی را برای تشکیل دولت داشته اند اما معلوم نیست که این دولت ائتلافی است و یا انحصاری!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  30 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: