ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 9 شهریور

ثبات سیاسی و اقتصادی

در جمهوری اسلامی ممکن نیست! 
 
 

 

 

در جمهوری اسلامی، وزارت خارجه حکم سکوی حمام را دارد. می آیند، روی آن می نشینند، خود سر و تنی می شویند و یا دیگران سر و تنشان را می شویند و سپس از سکو بلند شده و می روند. یکی مثل متکی وزیر خارجه بی خاصیت احمدی نژاد است که رفتنش از روی این سکو، شسته و پاک شده یا نشده یکسان است و یکی هم مثل ظریف که 8 سال مخالفان به تنش کیسه کشیدند. شاید هم بیش از 8 سال، زیرا در سالهای که نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل بود هم رقبا با این پیش بینی که ممکن است روزی وزیر خارجه شود، مدام به تنش کیسه می کشیدند. مخصوصا در دوره احمدی نژاد و توسط فردی که دلاک ماهری بود.

ظریف در سالهای توفانی چرخیدن سانترفیوژها در مراکز اتمی و همزمان، مذاکرات اتمی که منجر به "برجام" شد و پرونده اتمی ایران از شورای امنیت سازمان ملل و بند 7 آن بیرون آمد تا مجوز بین المللی حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران خنثی شود، هنر دیپلماسی خود را نشان داد. یکبار هاشمی رفسنجانی در تمجید از ظریف گفت که او از شاگردان علی اکبر ولایتی است. نمیدانیم چنین بود و یا نبود، اما این نکته قطعی است که ظریف از ولایتی کارکشته تر و چالاک تر بود، بویژه که هم دوران قرار داشتن ولایتی در راس وزارت خارجه در کابینه میرحسین موسوی با چنان توفان هائی همراه نبود که دوران ظریف بود و هم آن پشتیبانی و حمایتی که ولایتی داشت و در راس آن علی خامنه ای رئیس جمهور و سپس علی خامنه ای رهبر ج. اسلامی قرار داشت را نداشت. یکبار، پس از ترور سعید حجاریان و انتقال او به بیمارستان، آیت الله خوئینی ها که بسیاری حدس می زدند آقای خمینی پیش از فوت، او را قائم مقام رهبری معرفی کند، از اولین نفراتی بود که به ملاقات او رفت. حجاریان بین مرگ و زندگی دست و پا می زد و به هوش نبود. خوئینی ها وقتی از بیمارستان بیرون آمد درباره ترور حجاریان گفت: انگشت ها یک محل را در فرمان این ترور نشان میدهند." و در ادامه این پاسخ، درحالیکه از پله های ورودی بیمارستان پائین می آمد زیر زبانی گفت: "ایشان(خامنه ای) هر روز مملکت را به یک سمتی می کشد". مرور حوادث و چرخش ها و مانورهای بی ثبات ساز آقای خامنه ای، این سخن خوئینی ها را که می گویند باهوش ترین، سیاستمدارترین و داناترین روحانی در جمهوری اسلامی و در جمع مریدان آیت الله خمینی است ثابت کرده است. همین خصلت آقای خامنه ای، بتدریج تبدیل به یک روش حکومتی در دوران رهبری وی شد و در طول همین حرکات مارپیچی سیاسی، شمار زیادی از افراد لایق و کاربدست یا مغضوب شدند و یا خانه نشین زیرا آقای خامنه ای چشم دیدن شخصیت مستقل و توانا را ندارد. نگاه کنید به سرانجام میرحسین موسوی، سرانجام محمد خاتمی، سرانجام هاشمی رفسنجانی، آیت الله محقق داماد و حتی حسن روحانی، سرانجام آیت الله منتظری و دهها روحانی و غیر روحانی که هنوز در قید حیات هستند اما به حاشیه رانده شده و امثال جهانگیری و ظریف و زنگنه و شماری دیگر نیز به آنها خواهند پیوست.  درعوض امثال حدادعادل، زاکانی، قالیباف، جنتی و صدیقی، احمد خاتمی، رئیسی و از همین تبار مصدر امورند و مجیز گوی قدرت. همین سیاست در مورد فرماندهان سپاه نیز اعمال شده است. این خصلت و روش، عملا ضد ثبات در جمهوری اسلامی و انسجام سیاسی و اقتصادی در کشور است.

این مقدمه است بر حضور اخیر ظریف و صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که در کابینه رئیسی کنار گذاشته شد در کلاب هاوس. چکیده ای از سخنان این دو را در همین شماره پیک نت می خوانید.

عکس:مجلس ختم آیت الله خمینی. موسوی اردبیلی که خیلی زود از ریاست شورای عالی قضائی که بعدها شد قوه قضائیه کناره گرفت و در قم منزوی شد. خامنه ای، هاشمی که استخر مرگ شد و خوئینی ها که نایب رئیس مجلس شورا و عضو مجلس خبرگان بود و او هم مغضوب و طرد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  31 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: