ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چین خواهان رسیدگی جهانی

به جنایات آمریکا در افغانستان شد

راشا تودی- نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

بنا بر گزارش  روزنامه گلوبال تایمز چاپ پکن، وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین با انتشار بیانیه ای از مراجع قضایی جهان در خواست کرد تا به جنایات جنگی ارتش آمریکا در افغانستان رسیدگی شود.

در این بیانیه آمده است: ارتش آمریکا افغانستان را ترک کرده است اما جنایاتی که توسط ارتش این کشور و متحدان آن در 20 سال گذشته در ارتباط با قتل غیرنظامیان افغان انجام داده اند باید به طور کامل بررسی شود و قاتلان در دادگاه های صالحه جهانی محاکمه شوند.

به گفته وزارت خارجه چین ، تا آوریل سال 2020 ، حداقل 47،245 غیرنظامی افغانستان در حالی که این کشور تحت آشغال ایالات متحده بود کشته شده اند.

لازم به یاد آوری است ، اتاق تجدید نظر دیوان کیفری بین المللی در ماه مارس 2020  به اتفاق آرا درخواست دادستان دیوان کیفری را برای رسیدگی به جنایات احتمالی انجام شده در افغانستان تأیید کرد.
متعاقب پذیرش درخواست دیوان کیفری بین المللی ایالات متحده، این طرح ها را محکوم کرد. پس از آن ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا ، فرمان اعمال تحریم ها علیه اعضای این نهاد قضایی  را امضا کرد. در ماه آوریل 2021  جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا ، تحریم ها و محدودیت های روادید کارکنان این دادگاه را لغو کرد.

 

https://russian.rt.com/world/news/902121-kitai-prizval-rassledovat-prestupleniya-ssha


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  4 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: