ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نامه علی مطهری به رئیس زندانها

رقابت با طالبان افغانستان

در زندانهای ایران آغاز شده؟

 
 
 

 

 

مطالعه اجباری کتابهای مطهری پیش از آغاز دهه 60 در دو زندان ابتدا اوین و سپس توحید جریان یافت و بعدها به کارپایه تواب سازی در دهه 60 تبدیل شد. کتاب های او را به زندانیان مجاهد و چپ نمیدادند که مطالعه کنند و سرشان در زندان گرم شود، بلکه میدادند تا طبق دستور بازجوها بخوانند و خود را نفی کند و طوطی وار آنچه را مطهری نوشته حفظ کنند. البته هر کتاب مطهری را هم به زندانی ها نمی دادند بلکه آن کتابهائی را میدادند که در جهت هدف بازجوها بود. بتدریج دیگر کتابهای مطهری هم از دور خارج شده و شلاق و سلول انفرادی جانشین آن شد تا زندانی بشکند و تواب شود. حالا گویا در رقابت با طالبانی که در افغانستان به قدرت بازگشته اند، دوباره می خواهند این صفحه قدیمی و خط افتاده را در زندانها روی گرامافون تواب سازی بگذارند و با آگاهی از همین مسئله روز گذشته علی مطهری فرزند آیت الله مطهری نامه ای به رئیس زندانها نوشت و تاکید کرد:

 

" در خبری آمده بود که «یک فعال مدنی در زندان عادل‌آباد شیراز در پی مخالفت با مطالعه کتابهای استاد شهید آیت‌الله مطهری از آزادی زود هنگام محروم شد. مسئولان زندان به او گفته بودند که در صورت مطالعه و دادن آزمون در خصوص کتابهای استاد مطهری به صورت زودهنگام آزاد خواهدشد."

امیدوارم این خبر دروغ باشد اما اگر درست باشد نشانه یک خطای بزرگ از سوی سازمان زندانها و یک ظلم بزرگ بر استاد مطهری است. در کجای دنیا و چه زمانی سابقه داشته کسی با مطالعه اجباری هدایت شود؟ کسی که چنین تصمیمی گرفته و اجرا کرده کمترین آشنایی را با نظرات استاد شهید مطهری که پیوسته تأکید بر آزادی و تفکر داشته ندارد.

این کار درست ضد اندیشه و سیره استاد مطهری و کاری علیه افکار و آثار ایشان است که مطالعه آنها مورد تأکید شدید امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب است. مستدعی است دستور فرمایید موضوع بررسی شود و چنانچه این رویه در زندانها معمول است دستور لغو آن صادر گردد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  4 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: