ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 15 شهریور

هاشمی رفسنجانی، خود کرده ای

که زمان برای تدبیر نیافت!

 
 
 

 

 

قتل یا ترور هاشمی رفسنجانی، مهم ترین و بزرگترین قتل و ترور درون حکومتی در جمهوری اسلامی بود و به همین دلیل و با تاکید و هشدار رهبر جمهوری اسلامی نه تنها جسد هاشمی رفسنجانی پس از انتقال از کف استخر به بیمارستان کالبد شکافی نشد بلکه هر گونه خبری در مورد پیگیری این  واقعه نیز ممنوع شد. با همین ممنوعیت، گزارش محرمانه ای که روحانی درباره قتل هاشمی تهیه کرده و نظر قطعی کارشناسان پس از معاینه جسد بودند بایگانی محرمانه شد و روحانی نیز ممنوع از هر نوع اظهار نظری در این باره. اما تجربه نشان داده که هیچ رازی در جمهوری اسلامی و حتی در هیچ کجای جهان تا ابد مخفی نمی ماند و اسناد شایعاتی که واقعیت دارند سرانجام انتشار خواهد یافت. هاشمی سدی در برابر یکه تازی های رهبر جمهوری اسلامی بود و با زنده ماندن وی، طرح مافیای چند نفره مجلس خبرگان و بیت رهبری نمی توانست برای برگماری جانشین رهبری به آسانی عملی شود. انتخابات مجلس خبرگان در تهران با لیست 30 نفره هاشمی و حذف مصباح یزدی و شیخ محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان و احمد جنتی در این انتخابات و پیروزی حسن روحانی در انتخابات 92 حجت را بر طراحان حذف هاشمی از صحنه قطعی کرد. بعدها با چانه زنی بسیار احمد جنتی را از جمع طرد شدگان جدا کرده و به مجلس خبرگان فرستادند. پس از اعلام نتایج آن انتخابات هاشمی رفسنجانی به همسرش (به گفته دختران و همسر هاشمی) گفته بود: "میدانم قصد کشتن من را دارند" و حتی اسامی چند نفر را بعنوان قاتلین احتمالی خود به همسرش گفته بود که تاکنون همسر و فرزندان هاشمی درباره این اسامی لب از لب نگشوده اند. اگرچه، گهگاه اشاراتی دراین مورد کرده اند، از جمله سخنان روز گذشته دکتر فاطمه هاشمی دختر بزرگ هاشمی رفسنجانی که به بهانه نمایش فیلم امیرکبیر از سیمای جمهوری اسلامی گفت:

 «با مشاهده فیلم امیر کبیر که امروز از سیما پخش شد، داغ دلم نیز یک بار دیگر تازه شد و امیدوار شدم روزی، قاتلین پدر من نیز در تاریخ رسوا خواهند شد و به سزای عمل ننگینشان خواهند رسید.»

مقایسه هاشمی با امیرکبیر تفسیر فاطمه هاشمی است و بعید است تاریخ اشتباهات بزرگ هاشمی رفسنجانی در دوران حیات آیت الله خمینی و از جمله نقش او در مخالفت با شورائی شدن ولایت فقیه و برکشیدن علی خامنه ای بعنوان جانشین خمینی در مجلس خبرگان و یا نقش او در ادامه فاجعه جنگ با عراق و بسیاری از رویدادهائی که انقلاب 57 را به بیراهه کشاند فراموش کند. هاشمی رفسنجانی همانگونه که علی خامنه ای در پیام تسلیت هاشمی با انتقاد از جدا شدن راه او از راه وی منتشر کرد، از انتخابات 76 مسیر تازه ای را طی کرد که در انتخابات منجر به کودتای 88 به اوج خود رسید و تا کشته شدن در استخر ادامه یافت. خود کرده ای بود که برای تدبیر، زمان را از دست داده بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  6 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: