ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 17 شهریور

ورود 8 تا 10 هزار

جنگجوی خارجی همراه طالبان به کابل

 
 
 

 

 

روزنامه اومانیته چاپ فرانسه نوشته است: القاعده حداقل در 15 ولایت افغانستان و عمدتا در مناطق شرقی، جنوبی و جنوب شرقی این کشور حضور دارد و در پیروزی طالبان نقش مهمی داشته است. به نظر می رسد شبکه "حقانی" پل واقعی ارتباط میان سازمان های مختلف جهادی باشد. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، "شهاب المهاجر"  که از ژوئن 2020 رئیس شاخه افغانستان داعش با نام "دولت اسلامی خراسان بزرگ است" در گذشته فرمانده رده میانی در شبکه "حقانی" بود و به همکاری خود با این نهاد ادامه میدهد. گفته می شود که برخی حملات انفجاری و انتحاری در گذشته و در دوران دولت سقوط کرده افغانستان توسط داعش انجام شد اما بنام طالبان. باز هم گفته می شود که عملیات بمب گذاری اخیر در فرودگاه کابل هنگام خروج امریکائی ها از افغانستان نیز توسط داعش انجام شد. انفجاری که موجب برخی تیرگی ها در روابط طالبان و داعش شده است. با این وجود، القاعده ایده خود را برای بهره برداری از پیروزی طالبان دنبال می کند.

القاعده در پیام اخیر بمناسبت پیروزی طالبان در افغانستان با صراحت نوشت:

"پیروزی طالبان نشان داد که ملت اسلامی وقتی متحد می شود، اسلحه بدست می گیرد و در راه خدا می جنگد تا از دین، ​​مقدسات، سرزمین ها و ثروت های خود دفاع کند، قادر به انجام چه کاری است". در پیام القاعده ذکر شده، همانطور که افغانستان "آزاد شد"، فلسطین را هم از اشغال رژیم صهیونیستی و مغرب اسلامی (لبنان) می توان از اشغال فرانسه آزاد کرد"، همچنین " شام ـ سوریه ـ، سومالی، یمن، کشمیر و بقیه مناطق را". سرزمین های اسلامی از چنگال دشمنان اسلام باید ازاد شوند.

این بیانیه طولانی با امضای جانشینان بن لادن یک یادآوری است. القاعده "پیروزی" قریب الوقوع طالبان را در مارس 2020 ، تنها چند هفته پس از توافق طالبان با ایالات متحده در مذاکرات قطر اعلام کرد. ناگفته نماند که در صفوف نیروهای طالبان حضور جنگجویان خارجی  بین 8 تا 10 هزار نفر برآورد شده است. گفته می شود که آنها عمدتاً از آسیای میانه، منطقه قفقاز شمالی فدراسیون روسیه، پاکستان و منطقه سین کیانگ چین (اویغورها) و دیگران مناطق هستند. همه انها از اعضای طالبان هستند. اما اغلب دارای دو عضویت: القاعده و "دولت اسلامی"!

.https://www.humanite.fr/afghanistan-al-qaida-entend-surfer-sur-la-victoire-des-talibans-718859


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  8 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: