ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 مرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از حمله امثال احمد خاتمی و علم الهدا

روحانیونی که حرف مفت می زنند

اما مفتی حرف نمی زنند!

 
 
 

 

 

دخالت روحانیون در امور مملکتداری بدون هیچ تخصصی در اموری که در آن دخالت می کنند، از عوامل بحران ساز در 40 و چند سال گذشته است. از آیت الله خمینی تا همین امروز. بویژه در سالهائی که آقای خامنه ای یک گروه از روحانیون شبیه احمد خاتمی و یا علم الهدا و ... را بعنوان حامیان خود پیش انداخته است. شاید روحانی یگانه روحانی قرار گرفته در دایره بالای نظام بود که لااقل تحصیلات حقوق و دانشگاهی داشت، والا بقیه در همان دروس حوزه ای درجا زده اند. نسل بعدی که بعنوان شاگردان آقای خامنه ای و مجتبی خامنه ای باصطلاح تربیت شده اند نیز تافته جدا بافته ای نیستند.

بعنوان یک نمونه از هزاران نمونه اظهار نظرهای روحانیون حکومتی، بخوانید این اظهار نظر جدید احمد خاتمی را که خود را جانشین احمد جنتی در شورای نگهبان و شاید هم در راس مجلس خبرگان ذخیره کرده!

او درباره مذاکرات برجام دیروز گفت:

«مذاکره‌ کنندگان از فرهنگ عاشورایی فاصله گرفتند و راهکار حل مشکلات را مذاکره با آمریکا می‌دانستند ولی همگان دیدیم که ذلت‌پذیری آنان برای کشور جواب نداد. مذاکرات عامل گرانی افسارگسیخته است! مدعی شدند اگر مذاکرات انجام شود تحریم‌ها برداشته می‌شود و نفس راحتی می‌کشیم ولی پس از هشت سال دیدیم که نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه به مصیبت مردم افزوده شد. تردید نکنید که یکی از عوامل گرانی‌های افسارگسیخته در حال حاضر همین علت است.»

اگر مملکت حساب و کتاب داشت، گریبان این آقای عاشورائی را می گرفت و با شماری کارشناس دور یک میز در تلویزیون بنشین تا آن کارشناسان اقتصادی و سیاسی ثابت کنند و شاید شیر فهمت کنند (اگر اهل فهمیدن باشی) آنها که چوب لای چرخ مذاکرات وین و برجام (قبل از لغو آن توسط ترامپ) گذاشتند چه کسانی بودند و سهم خودت در این کارشکنی چقدر بوده است. اساسا چقدر از مناسبات جهانی، اقتصاد سیاسی و علم پیچیده سیاسی و جغرافیای منطقه با اطلاعی. دوران حرف مفت بالای منبر زدن، یک زمین تا آسمان با حرف حکومتی زدن تفاوت دارد و امثال احمد خاتمی و علم الهدا اصلا در این باغ ها نیستند.

آیت الله خمینی در جریان اشغال سفارت امریکا و سفر هیات هائی که برای پادرمیانی به ایران می آمدند، یکبار با نماینده مفتی اعظم دانشگاه الزهرای قاهره ملاقات کرد و در جواب او گفت : مفتی، مفت، حرف مفت میزند، اما مفتی حرف نمی زند!

این حکایت کامل روحانیون حکومتی نظیر علم الهدا و احمد خاتمی و دیگران است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  26 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: