ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 مرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از دیروز تا امروز

افشاگری هادی خامنه ای

درباره رابطه های علی خامنه ای

 
 
 

 

 

سید هادی خامنه ای، برادر علی خامنه ای، اخیر در یک برنامه در "کلاب هاوس" شرکت و مطالب مهمی را مطرح کرد که شاید خیلی ها به گرهی ترین نکات مطرح شده از دهان هادی خامنه ای توجه نکرده باشند، زیرا ابتدا باید از برخی دسته بندی ها در درون جمهوری اسلامی (در سالهای حیات آیت الله خمینی) مطلع بود و سپس این مصاحبه را خواند و به اهمیت نکاتی که ما روی آن انگشت گذاشته ایم پی برد. شاید عده ای با خوش خیالی تصور کنند جامعه از روی سر این مسائل گذشته و دیگر اهمیت گذشته را ندارند. این تصور بکلی غلط است زیرا امروز و آینده جمهوری اسلامی و ایران با همین مسائلی که می خوانید پیوند ناگسستنی دارد.

میرحسین موسوی از کادرهای مذهبی بود که آیت الله بهشتی روی آن حساب کرده و او را پیش کشیده بود. ابتدا سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی شد و سپس وزیر خارجه. دو انفجار حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیری که با مهندسی دقیق و به کارگیری به روزترین وسائل انفجاری صورت گرفت و باعث کشته شدن بهشتی در انفجار حزب جمهوری اسلامی و کشته شدن باهنر و رجائی نخست وزیر و رئیس جمهور پس از برکناری و خروج بنی صدر از ایران شد، میرحسین موسوی با تائید و حمایت آیت الله خمینی نخست وزیر شد. آن دو انفجار را که سرانجام جزئیات آن مانند بسیاری از حوادث جمهوری اسلامی از نهانخانه ها خارج شده و ثبت تاریخ خواهد شد، رهبری سازمان مجاهدین خلق تلویحا به ریش گرفت. چند هزار عضو کم سن و سال آن سازمان تیرباران شدند و دهها تن از کسانی ترور شدند که از نزدیکان فکری و مذهبی آیت الله خمینی بودند. عرصه گام به گام برای آنهائی فراهم آمد که اکنون در جمهوری اسلامی حاکم اند.

پس از آن انفجارها و نخست وزیر شدن میرحسین موسوی که در دوران جنگ با عراق نیز بود، علی خامنه ای مخالفت خود با میرحسین موسوی را علنی کرد و همزمان، در مجلس یک گروه 99 نفره به رهبری شیخ محمد یزدی تشکیل شد که از عزم علی خامنه ای برای برکناری میرحسین موسوی حمایت می کرد. آیت الله خمینی مقابله این گروه 99 نفره ایستاد و از موسوی تا پایان دفاع کرد. بعدها علی خامنه ای گفت که نگوئید 99 نفره، بگوئید 100 نفره چون من هم با همین گروه بودم. این سابقه اختلاف تا حد دشمنی با میرحسین موسوی است. اما سید هادی خامنه ای در مصاحبه ای که به آن اشاره شد نکات تازه ای را از این ماجرا فاش کرده است. از جمله این که از پیش از انقلاب یک گروه 11 نفره به رهبری مصباح یزدی تشکیل شده بود که علی خامنه ای هم جزو آن بود. این گروه مخالف مبارزه با شاه بود و اعتقاد به اصلاحات در حوزه مذهبی قم داشت. (نظری که کاملا در انطباق بود با نظرات انجمن حجتیه به رهبری شیخ محمود حلبی) پس از انقلاب و به ریاست جمهوری رسیدن علی خامنه ای، آن گروه 99 نفره را (به گفته هادی خامنه ای) مصباح یزدی از بیرون مجلس رهبری می کرد. حالا معنا و اهمیت کودتا علیه نتیجه انتخابات 88 و حصر میرحسین موسوی و نماز که آقای خامنه ای بر سر جنازه مصباح یزدی خواند بیشتر معلوم میشود.

بخشی از مصاحبه هادی خامنه ای را در همین شماره پیک نت می خوانید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  7 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: