ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 مرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آغاز کوتاه کردن دست اطلاعات سپاه؟

بازدید و گفتگوی محسنی اژه ای

با زندانیان سیاسی زندان اوین

 
 
 

 

 

خبرگزاری های داخلی گزارش کوتاهی از بازدید اژه ای رئیس قوه قضائیه از زندان اوین منتشر کرده اند که با اندکی تلخیص و ویرایش آن را منتشر می کنیم:

بازدید سرزده و چند ساعته محسنی اژه‌ای از بندهای امنیتی و موقت زندان اوین در عصر روز جمعه. وی دراین بازدید برخی پرونده را با حضور قاضی و کارشناسان (بازجوها) در زندان بررسی کرد و با برخی زندانیان سیاسی (که نام آنها اعلام نشده) نیز گفتگو کرد. همچنین بنا بر خواست برخی زندانیان سیاسی، با آنها بدون حضور قضات و بازجوها گفتگو کرد که در باره متن این گفتگوها نیز اطلاعاتی منتشر نشده است. این بازدید شامل سه بند امنیتی دو الف - ۲۰۹ – ۲۴۱ شد.

محسنی اژه‌ای هنگام حضور در بند‌های امنیتی زندان اوین، تعداد روز‌های بازداشتی متهمان را از آن‌ها سئوال کرد و در همین زمینه خواستار ارائه توضیحات لازم از سوی مقامات قضایی و ضابطین (بازجوها) شد.

نوع اتهام، مدت بازداشت موقت و شرایط بهداشتی و غذایی زندانیان امنیتی در این بازدید بررسی شد.

رئیس قوه قضاییه در همین بازدید در مورد یکی از پرونده‌های مهمی که اخیرا تشکیل شده و شش متهم بازداشت شده دارد، با قاضی و کارشناسان (بازجوها) پرونده که به زندان احضار شده بودند، به صورت تفصیلی گفتگو کرد. اژه‌ای در پایان این بازدید به زندانبانان و نگهبانان توصیه کرد پیوست مواظب باشند حق کسی ضایع نگردد و به کسی ظلم نشود.

(درگزارشی که درباره این بازدید در رسانه های داخلی منتشر شد، اشاره به مدیریت بندهای امنیتی نشده و این درحالی است که حداقل یکی از این بندها در اختیار مطلق اطلاعات سپاه است. می توان این بازدید و روندی که آغاز شده را مقدمه ای برای تمرکز اطلاعاتی در جمهوری اسلامی و تفکیک این مراکز بر حسب محل ماموریت آنها دانست و این یعنی کوتاه کردن دست اطلاعات سپاه از دخالت در امور وزارت اطلاعات و دستگیری ها و بازجوئی های مستقل و ارسال پرونده ها به دادگاه های انقلاب که گفته می شود همراه است با پیشنهاد حکم محکومیت!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  8 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: