ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 مرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اولین اطلاعیه حکومتی طالبان

مردم از طالبان نترسند

و خانه و شهر خود را ترک نکنند

 
 
 

 

 

نخستین بیانیه طالبان، پس از فتح 18 ولایت و استقرار در آنها و برپا کردن نخستین دفتر حکومتی خطاب به مردم افغانستان و تفنگ به دستان طالبان صادر شد. این اطلاعیه نشان میدهد که رهبری طالبان بشدت نگران واکنش های جهانی اند و از سوی دیگر، نگران خودسری ها و اقدامات تهاجمی و تجاوزی تفنگ بدستانی که سوار بر موتور سیکلت ها وارد شهرها شده و گشت زنی می کنند. اگر این اطلاعیه نظر واقعی رهبری طالبان باشد، آنها تازه پس از فتح احتمالی کابل و اعلام حکومت خود بر سراسر افغانستان با درگیری جدی با نیروها و تفنگ بدستان باصطلاح خودسر خود روبرو خواهند شد که در همین روزها گزارش های زیادی در این باره دریافت شده است. گزارش هائی که خلاف اطلاعیه رهبری طالبان است. اگر این اطلاعیه نظر واقعی رهبری طالبان باشد، دراینصورت باید در آینده بسیار نزدیک شاهد استقرار رهبری طالبان در خود افغانستان و در یکی از ولایات مهم این کشور، پیش از رسیدن به کابل بود. استقراری که هدف از آن جلوگیری از اقدامات خودسرانه تفنگ بدستان موتور سوار، جلوگیری از کوچ و فرار مردم به سمت کابل و مرزهای افغانستان و قتل و کشتار و غارت و تجاوز باید باشد. در اطلاعیه طالبان که خبرگزاری آریانپور منتشر و خبرگزاری ایسنا بازانتشار کرده آمده است:

 

«اگر کسی تا کنون در صف مخالف طالبان وظیفه اجرا کرده، پس ازاین ترسی نداشته باشد. طالبان با هیچ خانه و نزدیکان هیچ شخصی کار ندارند و همه می‌توانند در آرامش زندگی نمایند. طالبان برادران شما هستند و با شما رفتار مسالمت‌آمیز خواهند داشت. نیاز به کوچ به سایر کشورها نیست. اگر کسی به اسم طالبان به شما تعرضی داشت سریعا به مراکز طالبان اطلاع دهید تا با آن برخورد شود.

همانند ولایت نیمروز در هیچ ولایتی ماموران دولتی و کارمندان بخش‌های مختلف دولت و حتی موظفین نظامی، از مجاهدین امارت اسلامی (طالبان) ترسی نداشته باشند و نیاز نیست تلاش برای کوچ به اطراف بکنند. به مجاهدین امارت اسلامی(طالبان) تاکید شده است که پس از کنترل هر ولایت، ولسوالی (شهرستان) یا منطقه، برای مردم آنجا عفو عمومی برقرار کنند.  فرار به کشورهای دیگر و یا ترک خانه‌ها و متاثر شدن از پروپاگاندای حلقات دشمن، برای شما مشکلات ایجاد می‌کند. رفتار مجاهدین امارت اسلامی(طالبان) را از نزدیک تجربه کنید. مجاهدین(طالبان) با هیچ کسی روش غیر انسانی و غیر اسلامی (چنانکه دشمن تبلیغات می‌کند) نکرده اند و نه برای این رفتار اجازه دارند. آن‌ها برادران شما هستند و برخورد احترام‌آمیز با شما خواهند داشت.

هر کدام از اعضا لشکری، پلیس و یا کارمند دیگر نظامی، که از طریق دعوت و ارشاد با امارت اسلامی همکاری کرده و عفو شده باشد، اگر کسی بنام مجاهد او را اذیت کند، می‌تواند به شماره ثبت شده رسیدگی به شکایات تماس بگیرد، در اسرع وقت به شکایت او رسیدگی می‌شود.

مجاهدین(طالبان) در هیچ جایی اجازه ندارند که خانه‌های شخصی مردم را به حیث مرکز، اتاق و یا عنوان دیگری در استعمال خود بیاورند، خانه‌های شخصی مردم مصون هستند. اگر صاحب خانه هر وظیفه‌ای داشته باشد باز هم استعمال و تصرف کردن خانه، وسایط و وسایل او برای هیچ مجاهدی مجاز نیست. اگر در این مورد کسی شکایت داشت، شکایت خود را در شماره‌های ثبت‌ شده طالبان اعلام نماید. امارت اسلامی(طالبان) نمی‌خواهد کشور خراب شود، چارچوب دولتی بشکند و یا اموال بیت المال و شخصی مردم ضایع شود و یا کسی از روی ترس از خانه خود آواره شود. بناءاً هیچ کسی تشویش نداشته باشد، همه آرام در مسکن خود بمانید. »


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  15 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: