ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 مرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 24 مرداد

سفر به شمال و دیدن دریا

حتی اگر بازگشت به دنیای دیگر باشد!

 
 
 

 

 

از دوشنبه تا شنبه هفته آینده ایران تعطیل اعلام شد. البته مترو تهران تعطیل نخواهد بود. همه اصناف، ادارات، بانک‌ها به جز مشاغل ضروری تعطیل خواهند بود و گویا همه مجوزهایی که تا کنون برای تردد صادر شده نیز لغو می شود. ظاهرا انگیزه این تعطیل عمومی مقابله با شیوع کروناست و شاید هم جلوگیری غیر مستقیم از حرکت دسته های سینه زنی در خیابانها و گسترش بیشتر کرونا. هیچکس از انگیزه های واقعی حکومت برای تصمیماتی که میگیرد خبر ندارد و به همین دلیل به هیچ تصمیمی هم باور ندارد. اگر فقط یک دلیل برای این ناباوری کافی باشد، به اطلاعیه ای که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، ساعاتی پس از اعلام تعطیل ایران از دوشنبه تا شنبه داده توجه کند. در این اطلاعیه آمده:

«ترافیک در آزاد راه تهران - کرج، از پایتخت تا عوارضی قدیم آزاد راه، نیمه سنگین است و از این نقطه تا کیلومتر 25 این محور، نیمه سنگین و از این نقطه تا کرج نیز به همین صورت است. ترافیک از هزارچشم تا کندوان در جاده کرج - چالوس، روان و از بیلقان تا آدران، نیمه سنگین گزارش شده است.»

و این تازه آستانه آغاز تعطیل اعلام شده است. یعنی از غروب شنبه که قطعا امروز (یکشنبه) ترافیک سنگین تر نیز خواهد شد و این یعنی حرکت سیل اتومبیل ها به طرف شهرهای شمالی کشور و رسیدن به دریا! تهران خلوت خواهد شد، اما بیمارستانها و بهشت زهرا شلوغ تر و این تنها گوشه ای از بی اعتمادی مردم به حکومت و بی اعتنائی به تصمیماتی است که گرفته می شود. از جمله تصمیم به جلوگیری از شیوع کرونا و شاید هم به بهانه شیوع کرونا. خبرگزاری های حکومتی عکس هائی از دهانه ورودی برخی شهرهای مازندران را منتشر کرده و نوشته اند جلوی ورود غیر بومیان گرفته می شود، اما تجربه گذشته نشان داده که این عکسها نیز نمایشی است، بویژه که کسب و کار محلی در همین تعطیلات و سرازیر شدن سیل مسافران رونق می گیرد. چنان جان مردم ایران گرفته شده، که بیمی از گرفته شدن جانشان توسط کرونا را هم دیگر ندارند و فعلا سفر در این دنیا را عشق است، آن دنیا را که نه کسی دیده و نه کسی خبر دارد. نه از بهشت آن و نه از جهنم آن!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  15 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: