ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 مرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

صائب تبریزی:

سر به هم آورده دیدم برگ های غنچه را

اجتماع دوستان یکدلم آمد به یاد!

 
 
 

 

 

ملاعبدالغنی برادر، جانشین "ملا منصور" رهبر طالبان، وارد کابل شده و فیلم بسیار کوتاهی از ورود او به کابل در محاصره نفرات طالبان که در یک حلقه امنیتی او را در بر گرفته اند نیز منتشر شده است.

عبد الغنی برادر از سال 2010 تا سال 2018 در پاکستان و ظاهرا زندانی بود. در سال 2018 با "فشار" آمریکا از زندان آزاد و به دوحه پایتخت قطر منتقل شد. در دوحه ریاست دفتر سیاسی طالبان را بر عهده گرفت. در 29 فوریه 2020 خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را امضاء کرد و در 17 آگوست 2021 با  یک هواپیمای نظامی آمریکا از پایگاه نظامی آمریکایی ها در قطر به افغانستان باز گردانده شد. خلیل زاد، دیپلمات امریکائی افغان که سالها نماینده این کشور در سازمان ملل بود و سپس مشاور کاخ سفید در امور افغانستان شد نزدیک ترین رابطه را با ملا عبدالغنی برادر دارد.

هنوز این رویداد در پرده ابهام است که طالبان امریکائی ها را بازی دادند و یا امریکائی ها با برگ طالبان در افغانستان بازی کردند؟ اما دراین میان یک صحنه گردان بزرگ در همه تفسیرها غایب است و آن سازمان پرقدرت امنیت نظامی پاکستان است که ژنرال ها و مشاوران نظامی پاکستان که درکنار طالبان عمل کرده و شاید همراه آنها وارد کابل نیز شده باشند نیز بدون همآهنگی با این سازمان عمل نمی کنند. رابطه زلمای خلیل زاد با رهبران طالبان نیز پوشیده از نگاه سازمان امنیتی نظامی پاکستان نبوده است. هرچند که پاکستان و امریکا اکنون مدت هاست آبشان در یک جوی نمی رود و دولت پاکستان مانند گذشته ها زیر بار پیشنهاد ها و خواست های امریکا نمی رود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  22 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: