ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 6 تیر

ابراهیم رئیسی، همگان را

غافلگیر خواهد کرد؟

 
 
 

 

 

آیا حوادث مهمی در دوران ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی قرار است روی دهد؟ پاسخ این سئوال را نباید با عجله داد زیرا چنین پاسخی در هیچ آستینی نیست، اما یک مسئله قطعی است و آن این که افتضاح بالا آمده از انتخابات ریاست جمهوری 1400 به یک نوعی باید چنان جبران شود که جبران آراء باطله و عدم شرکت در انتخابات را بکند و آن 24 میلیونی که در انتخابات شرکت کردند را هم راضی کند. با این حدس و گمان است که باید در ارتباط با اعتصابات درحال گسترش کارگران صنعت نفت در انتظار اقدامی متفاوت با اقدامات گذشته که عمدتا متکی به سرکوب و زندان و تحریف و دروغ بود باشیم. اقدامی که هزینه آن با موافقت رهبر جمهوری اسلامی از کیسه آستانقدس و صندوق ویژه ای که کلید آن دراختیار رهبر است تامین خواهد شد. البته در این میان، قطعا شرکت های پیمانکاری که در سالهای گذشته تحت حمایت و کنترل سپاه فعال بودند به دلیل اختلاس و حق خوری و بی لیاقتی و رانت خواری خلع ید شده و کنار گذاشته خواهند شد و شرکت هایی با نام های غیر آشنا جانشین آنها خواهند شد. از هم اکنون از سرداری بنام "کریمی" به عنوان مجری این طرح که در بیت رهبری تنظیم شده و بخشی از کارنامه رئیسی خواهد بود نام برده می شود.

رویداد دیگری که علیرغم تائید و تکذیب ها محتمل است گرفتن گربه بدست مش رجب است. یعنی نوعی مذاکره با امریکا اما تحت هدایت و نظارت رئیسی بعنوان کارگزار بیت رهبری. شاید این گفته سردار هرندی نخستین وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد و سردبیر سابق کیهان شریعتمداری و عضو کنونی مجمع مصلحت و مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه (در دوران سرلشگر عزیز جعفری و شاید اکنون هم) نشانه ای از همین احتمال باشد. او در یک مصاحبه که از شبکه چهارم سیما پخش شد در باره پاسخ منفی رئیس به دیدار با جوبایدن در نخستین کنفرانس خبری وی گفت:

 جواب «نه» آقای رئیسی به دیدار با بایدن، «مطلق» نبود.  نظر من و نظر برخی دوستان هم این است که «ته» محکم و بدون تامل اقای رئیسی، پاسخی به آن  "نه" اقای بایدن بود که وقتی از او پرسیده بودند قرار است در دولت شما، با ایران شرایط بهتری داشته باشیم، خیلی محکم گفته بود "No."

بنده معتقدم اگر از آقای رئیسی سئوال شود، خواهد گفت «نه» من، نه مطلق نیست، اما پاسخ بایدن ظاهر جوابش همان است.  ما نظرمان این است که تعامل گسترده باید بکنیم!

شاید ترکیب کابینه ابراهیم رئیسی و امضای احتمالی تفاهم بدست آمده در وین نیز چنان غافلگیر کننده باشتد که پیش بینی حوادث غیر مترقبه را تائید کند. رویدادی که علی مطهری نیز تلویحا تائید کرده است. باید دید چه ترکیبی از وزارتخانه های کلیدی روحانی در کابینه رئیسی حضور خواهند داشت و از آن مهم تر، شاید این باشد که ببینیم روحانی و ظریف و علی لاریجانی در کدام نهاد نظام جای خواهند گرفت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  27 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: