ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 8 تیر

پیوند اعتراض دانشجوئی

 به اعتصاب کارگران نفت

 
 
 

 

فشارهای امنیتی و اقتصادی چند دهساله به اقشار و طبقات مختلف مردم ایران که انعکاس آن را در دو شورش دیماه 96 و آبان 98 شاهد بودیم، حالا در مقابله اعتصابی کارگران پیمانی صنعت نفت انعکاس یافته است. این فشارها می رود تا در دانشگاه ها نیز منجر به اعتراض هائی شود که پیوند آن با اعتصاب کارگران نفت دور از ذهن نیست، بویژه که اعلام حمایت ها از اعتصاب کارگران نفت نیز از هر سو رو به گسترش است. نه اخبار این اعتصاب و نه پژواک اجتماعی و حمایت هائی که از کارگران می شود در رسانه های حکومتی هیچ بازتابی ندارد، اما این سانسور و جلوگیری از انتشار اخبار هرگز و درهیچ کشور جهان منجر به بی خبری و جلو گیری از  خشم مردم نشده است، بویژه در جهان امروز که جهان فضای مجازی است.

همزمان با ادامه اعتصاب کارگران نفت، روز گذشته نامه ۳۴۵ دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به اخراج یکی از دانشجویان بنام "کسری نوری" از دانشگاه  انتشار یافت. آنها در نامه خود به رئیس دانشگاه خواستار لغو حکم اخراج کسری نوری، درویش گنابادی زندانی شدند. آنها حکم اخراج کسری نوری را اقدامی "حذف ‌کننده و پلیسی و مطلقا غیرقانونی" اعلام کردند.

"کسری نوری" از اول اسفند ۹۶ زندانی است و عملا امکان مراجعه به دانشگاه را ندارد. دانشجویان امضاء کننده‌ این نامه موکدا خواستار شده اند حکم اخراج غیرقانونی کسری نوری از دانشگاه، فورا لغو شود.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  29 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: