ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه وزیراطلاعات دولت خاتمی

سازمان جاسوسی اسرائیل

درهمه نهادها نفوذ کرده است!

 
 
 

 

 

علی یونسی - وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی پس از افشای نقش وزارت اطلاعات در قتل های زنجیره ای و بر کناری "دری نجف آبادی" - که در دولت روحانی دستیار او  در امور اقوام و اقلیت‌های دینی است در مصاحبه ای که سایت جماران منتشر کرد، به چند نکته گرهی در باره نفوذ اسرائیل در نهادهای جمهوری اسلامی اشاره کرد. یونسی گزینه نخست وزارت اطلاعات توسط روحانی بود که رهبر جمهوری اسلامی با آن مخالفت کرد. این مصاحبه به بهانه سالگرد انفجار دفتر نخست وزیر در آغاز دهه 60 انجام شد  و یونسی در آن گفت:

"نفوذ در دهه ۶۰ متفاوت بود، برای اینکه یک خانواده با هم مبارزه می کردند و نفوذ در همدیگر عادی بود. یک جنگ داخلی صورت گرفت و نفوذ آسان بود و تمام شد. ولی در این مدت از نفوذ سرویس‌های اطلاعاتی و مخصوصا اسرائیل غفلت شد. در ده سال اخیر متأسفانه نفوذ موساد در بخش‌های مختلف کشور به حدی است که جا دارد همه مسئولین جمهوری اسلامی برای جان خودشان نگران باشند. در زمان ما (دولت خاتمی) و قبل از ما چنین نفوذهایی وجود نداشت و آنچه که می‌گفتند کار اسرائیل است ثابت شد که نبود ولی بعد از ما به دلیل رقابت سرویس‌های اطلاعاتی، موازی کاری که در وزارت اطلاعات رخ داد و سازمان‌های جدیدی که در مقابل وزارت اطلاعات ایجاد شدند، وزارت اطلاعات را تضعیف کردند. سازمان‌های جدید و موازی وزارت اطلاعات به جای اینکه با نفوذ مبارزه کنند مشغول کنترل و مبارزه با خودی‌ها شدند، میدان برای نفوذ سرویس‌های جاسوسی دنیا باز شد و امروز ما حق داریم برای همه جا و هر اتفاقی که رخ بدهد نگران باشیم.

باید موازی‌کاری و رقابت را پایان داد و اولویت‌های سرویس های داخلی ما مشخص شود که مبارزه با نفوذ باشد نه عناصر داخلی که منتقد و معترض هستند زیرا الآن برای خیلی از سازمان های اطلاعاتی ما کنترل و مواظبت عناصر داخلی است و نفوذ دشمن نیست. اگر افراد متملق، چاپلوس و افراطی را تعطیل کنیم دروازه ورود نفوذی ها راحت بسته می‌شود. موساد در بخش های مختلف کشور نفوذ کرده و معتقدم مسئولان باید نگران جانشان باشند.

یونسی در بخش دیگری از مصاحبه خود غیر مستقیم اشاره به انجمن حجتیه و جبهه پایداری و مصباح یزدی کرد وگفت:

خیل عظیم متحجرین، واپس گرایان و متعصبین مخالف انقلاب بودند. البته وقتی همه مردم وارد انقلاب شدند آنها هم آمدند و خانه را تصرف و آنها را بیرون کردند و امروز جایی برای افکار بهشتی ها و مطهری ها نیست. این مشکل است که در انتخابات به این شکل ظهور پیدا می کند که همه یاران امام خمینی(س) و انقلاب را طرد می کنند. این مشکل است که یک نفر روحانی با افتخار می گوید من به شورای نگهبان رفتم و قانع کردم که هاشمی رفسنجانی باید رد صلاحیت شود. آیت الله مصباح یزدی شدیدا مخالف شخصیت هایی مثل مرحوم شریعتی، آیت الله طالقانی و به طور کلی روشنفکران انقلابی آن روز بود. کیهانی که امروز می بینیم به شدت گرفتار افراط و تفریط شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  30 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: