ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"اوپک" پل پیوند عربستان و ایران

کشتی بان را سیاستی دگر

در ارتباط با عربستان پیش آمده؟

 
 
 

 

 

شتابی که عراق برای پیوستن به تشکل ها و سازمان های عربی دارد و طمعی که اسرائیل برای پیوند با کشورهای خلیج فارس دارد با تحرکی که جمهوری اسلامی برای حل مشکلاتش با کشورهای خلیج فارس و کشورهای عربی از جمله مصر و اردن و حل مشکلاتش با عربستان سعودی دارد همخوان نیست. در واقع جمهوری اسلامی درجا می زند و آنها همه در یک مسابقه دو سرعت شرکت دارند. بویژه که مناسبات ایران با عراق دیگر نمی تواند مانند گذشته باشد و دامنه نفوذ آن در عراق روز به روز کم می شود.

نشانه هایی از آغاز حل مشکلات میان عربستان و ایران دیده می شود اما فعلا این نشانه ها بر محور نفت قرار دارد و نه سیاست. در واقع هر دو کشور دور کعبه نفت می گردند.

اخیرا در اجلاس اوپک سخنان دوستانه ای میان زنگنه و شاهزاده عربستان در جهت همکاری نفتی مبادله شده است، اما معلوم نیست این سخنان در دولت رئیسی و توسط وزیر جدید نفت هم دنبال خواهد شد؟ آیا اوپک پل ارتباط ایران و عربستان خواهد شد؟

ابراهیم رئیسی، در نخستین مصاحبه مطبوعاتی‌اش اعلام کرد که مانعی برای گشایش سفارت ایران در ریاض نمی‌بیند.

 شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، درباره دیدارش با وزیر نفت روحانی "زنگنه" در جلسه اخیر اوپل گفت: «دوستی با آقای زنگنه راهبردی بوده و خودمان را به اوپک محدود نکردیم و توانستیم موفقیت‌هایی بدست آوریم. به دوستی با آقای زنگنه افتخار می‌کنم و افتخار می‌کنم شما من را دوست خود بدانید؛ دوست دارم این دوستی را تا زمانی که زنده هستم ادامه بدهم.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  4 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: