ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درخواست از 3 جمهوری

9 هزار همکار افغانی امریکا

در کدام کشورها مستقر میشوند؟

 
 
 

 

 

هیات مذاکره کننده طالبان که به مسکو سفر کرده با ضمیر کابلوف ، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و رئیس بخش دوم آسیا در وزارت امور خارجه روسیه دیدار و مذاکره کرد.

کابلوف در این دیدار از بی ثباتی اوضاع در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرده و از طالبان خواست تا از سرایت درگیری ها  به خارج از افغانستان جلوگیری کنند. در پاسخ طالبان گفتند که آنها قصد ندارند از خاک این کشور برای حمله به سایر کشورها از جمله روسیه استفاده کنند. طالبان امنیت مرزهای کشورهای آسیای میانه و سفارتخانه های خارجی در افغانستان را تضمین می کنند و گذرگاه های مرزی با کشورهای همسایه را بصورت معمول باز نگاه خواهند داشت.

پیش از ورود هیات طالبان به افغانستان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  در یک مصاحبه گفت: اوضاع در افغانستان به سرعت رو به وخامت می رود. ما از نزدیک آنچه در افغانستان اتفاق می افتد را دنبال می کنیم.

دبیرخانه سازمان پیمان امنیت جمعی آماده سرکوب تجاوز به این کشورهاست و با همین هدف نمایندگان دبیرخانه این سازمان برای ارزیابی وضعیت از منطقه مرزی بازدید کردند.

لاوروف در پاسخ به سوالی در مورد احتمال ورود نیروهای مسلح روسیه به افغانستان نیز گفت "پاسخ واضح است."

نتیجه در جا زدن روند سیاسی در افغانستان، زمینه ساز حضور نظامیان داعش در افغانستان شده است. داعش  به طور هدفمند در استانهای شمالی افغانستان و در مرزهای متحدان ما قرار دارد.

امریکا از تاجیکستان، قزاقستان و ازبکستان خواسته موقتا 9 هزار افغان را که در طول حضور امریکا در افغانستان به این نیروها کمک می کرده اند در خاک خود بپذیرد.

این پیشنهاد امریکا عملا به معنای حضور ستون پنجم امریکا در این سه جمهوری قلمداد شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  10 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: