ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پایداریچی ها بازی برده را خواهند باخت؟

لاریجانی صف آرائی حمایت

از رئیسی را به هم زده است

 
 
 
 
 

 

موتلفه اسلامی که از هول حلیم توی دیگ حمایت از ابراهیم رئیسی افتاد و اولین حزبی بود که به محض ثبت نام رئیسی از او اعلام حمایت کرد، حالا از آن به سر دویدن پشیمان شده و مشغول عقب نشینی است. این پشیمانی و عقب نشینی ناشی از نظرسنجی هائی است که نتیجه آن به نفع رئیسی نیست و در عین حال موتلفه و روحانیت مبارز می خواهند صف خود را از جبهه پایداری که حامی اصلی رئیسی است جدا کنند. روحانیون قم نیز گویا اطلاع داده اند که موافق رئیس جمهور شدن رئیسی و اساسا سکاندار شدن روحانیون در قوه مجریه نیستند. باید دید این مجموعه تحولات چه ارتباط مستقیم و غیر مستقیمی به دیدار دو روز گذشته شورای نگهبان با رهبر جمهوری اسلامی دارد.

روز گذشته "حمید رضا ترقی" که از رهبران شناخته شده موتلفه اسلامی است و بارها از مشهد نماینده مجلس بوده گفت:

معتقدم این احتمال وجود دارد که علی لاریجانی از پایگاه اجتماعی اصولگرایان نیز رای بگیرد. چون برخی‌ها اعتقادی به حمایت از نامزدی یک روحانی ندارند بنابراین بعضی‌ها ممکن است به سمت آقای لاریجانی گرایش پیدا کنند، چون آقای لاریجانی هنوز از کسوت اصولگرایی خارج نشده است.

محمد رضا باهنر، دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین که متحد همیشگی موتلفه اسلامی بوده و هست و سالها نایب‌رئیس لاریجانی در مجلس بوده نیز یک بار پیش بینی کرده بود که لاریجانی گزینه نهایی شورای وحدت اصولگرایان خواهد بود.

روزنامه شرق دیروز در همین ارتباط نوشت که جبهه اصولگرایان نگرانی حمایت اصلاح‌طلبان  از لاریجانی اند.

باهنر در نشست جامعه اسلامی مهندسین با ارائه تحلیلی از رقابت‌های انتخاباتی  پیش بینی کرد که رقابت‌ها به احتمال زیاد سه ‌قطبی خواهد شد و آقایان رئیسی، لاریجانی و یک نفر از اصلاح‌طلبان (جهانگیری یا پزشکیان) رقابت‌کنندگان اصلی این دوره خواهند بود.

شرق اضافه کرد که به نظر می‌رسد ستاد ابراهیم رئیسی تمایل چندانی به بازی‌دادن جریان‌های سنتی با وجود حمایت از او ندارد. این مسئله ممکن است با وجود توصیه‌های فعلی باهنر، در ادامه باعث انشقاق و شکاف و چه‌بسا به شیفت از رئیسی به سمت لاریجانی منجر شود. تا جایی که در همان جلسه جامعه اسلامی مهندسین، هریک از دبیران و برخی از اعضای شورای مرکزی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در مواردی از یکسویه‌ شدن ستادهای رئیسی (بدست جبهه پایداری) گلایه کردند.

سخنگوی جامعه روحانیت هم دیروز به خبرگزاری ایلنا گفت «من احتمال آن را خیلی دور نمی‌دانم که آقای لاریجانی اگر تا آخر در انتخابات بماند، مقداری از آرای آقای رئیسی را جذب کند».

علیرضا افشار، از فرماندهان سابق جنگ و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری هم درباره علی لاریجانی گفته است: به نظر من حضور ایشان از رأی اصولگرایان کم می‌کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  25 مه 2021

 
 

اشتراک گذاری: