ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ناصر همتی در "کلاب هاوس"

رقیب من در انتخابات

قهر مردم با صندوق رای است

 
 
 

 

 

بخشی از نظرات ناصر همتی که  در کلاب هاوی شنبه هشتم خرداد مطرح شد:

 

 من به این دلیل وارد شدم چون فکر می کنم طی سه دهه گذشته که مشکلاتمان زیاد شده سیاست بر اقتصاد سوار بوده و تلاش من بر عکس این است. من فکر می کنم یک رییس جمهور اقتصاددان می تواند راهگشا باشد.

من یک اقتصاددان هستم. معتقدم دولت باید نقشش سرمایه گذاری در زیر ساخت‌ها باشد. طرفدار کوچک کردن دولت هستم.  در فعالیت هایی که جنبه بخش خصوصی دارد کار باید دست خصوصی ها باشد. ما نباید در این میان موجب رانت برای عده‌ای شویم. کسانی که بنگاه‌ها را خریداری می کنند باید برنامه داشته باشند که چه می خواهند بکند. اگر واگذاری ها شفاف باشد این کار باید ادامه پیدا کند

 FATF از ملزومات اداره کشور است اما متاسفانه در ایران در گردنه سیاسی قرار گرفته است. من یک بار گفتم بیشترین نظر را در این زمینه باید رئیس بانک مرکزی بدهند. اما من کمترین نظر را داشتم. این ایده که اف ای تی اف را بپذیریم دیگر تحریم ها را نمی توانیم دور بزنیم کاملا غلط است. نزدیک ۲۰۰ نهاد و کشور عضو هستند اما ما و یک کشور دیگر فقط می فهمیم و عضو نیستیم؟

 تصمیم گیر اصلی کسی است که باید اقتصاد را تجزیه و تحلیل کند. من فقط متمرکز بر اقتصاد نیستم. برنامه ها و دیدگاه های سیاسی خودم را هم می گویم. در سه دهه گذشته ما شاهد تورمی با میانگین ۲۰ درصد بودیم. مردم در تنگنا هستند. باید این مشکلات را حل کنیم. برنامه سیاسی داریم. حتما دولت سیاسی است اما اولویت کارش اقتصادی است. من قبلا و الان  تاسف خودم را از عدم صلاحیت برخی از دوستانمان اعلام می کنم. من گفتم رقیب من کاندیدهای دیگر نیست، قهر مردم است. امیدوارم قهر مردم با انتخابات شکسته شود.

سیاست من در بازار ارز مشخص است. یکی از افتخارات من این است که سیاست ارزپاشی را متوقف کردم. خیلی از افراد فکر می کنند بانک مرکزی، قیمت ارز را بالا برده است اما اصلا این طور نیست. ارزش پول ملی باید تقویت شود اما نه با پول پاشی چرا که کاری کوتاه مدت است، در شرایط بسیار سختی که داشتیم و در طی این سال ها چیزی حدود ۱ میلیارد دلار خرید از بازار ارز بوده است. روشی است که به ثبات قیمت ارز کمک می کند.

فوری ترین کاری که در دولت آینده می کنم این است که قدرت خرید مردم را اصلاح می کنم، اصلاح این موضوع با کارت‌های اعتباری و افزایش قدرت خرید است.

در بین نهادهای مختلف جامعه، در بستر قوا و در بین خودمان با کشورهای دیگر مشکل تعامل داریم. تحریم‌ها باید حل شود و این امر حتما با تعامل در داخل و راهبردهای رهبری حل می شود. ما حتما باید روابط قوی با شرق و غرب داشته باشیم. اگر همیشه در تقابل باشیم مشکلات مردم حل نمی شود. ما الان نمی توانیم پول خودمان را وارد کشور کنیم. مگر می شود بدون FATF کاری کنیم؟ خبرهایی که دارم با مذاکراتی که می شود احتمالش زیاد است که این مشکل حل شود اما اگر اتقاقی در مذاکرات نیافتد، حتما در دولت بنده این مشکلات حل می شود. مگر fatf چیست که نمی گذارند تصویب شد، دو سال معطل کرده اند؛ دیگه دارم خفه می شوم از دست اینها؛ همین آقایانند که بانی وضع موجودند.

بانی وضع موجود کسانی هستند که مدعی دولت سایه هستند، اینها و نهادهای دیگر در وضعیت امروز کشور شریک هستند، معطل کردن FATF اگر آسیب به کشور نیست پس چیست؟

این که هر واحد تولیدی تعطیل شده برویم به زور آن را بازگشایی کنیم درست نیست باید دقیق و علمی بررسی کنیم و ببینیم مشکل ان چه بوده تا مشکل را حل کنیم. این روش ها و این کارهای نمایشی درست نیست و من آن را قبول ندارم. ما نباید متوسل به کارهای پوپولیستی بشویم. برخی کاندیداها می گویند می خواهیم ۴۵۰ هزارتومان یارانه بدهیم یا می گویند می خواهیم به هر زوج ۵۰۰ میلیون وام بدهیم. از کدام منابع؟ می گویند می خواهند فلان قدر یارانه بدهند؛ من هم از خدام است، فقط بگویند از کجا می خواهید این پول ها را بیاورید؟ بارهای تورمی آن را به روی دوش مردم خواهید گذاشت.

من اعلام کرده ام ۵۰ درصد کابینه من جوانان و زنان خواهند بود و حداقل ۳۰ درصد مناصب و کارکنان دولت باید زنان باشند.

فضای مجازی فضای کسب و کار مردم است؛ مگر می توان این را بست؟ این فضا را باید حفظ کنیم و آن را تقویت کنیم، بازی با فضای مجازی بازی با کسب و کار و زندگی و تجارت مردم است . در دوران کرونا سبک زندگی مردم تغییر کرده و کسب و کار از طریق فضای مجازی در این دوران شکوفا شد؛ مگر می شود این فضا را بست؟ من از آقای جهرمی ممنونم که برای حفظ و توسعه این فضا تلاش و مقاومت کرده است.

مردم بیایند در صحنه و رای بدهند و من قول می دهم که محکم خواهم ایستاد و از حقوق مردم دفاع خواهم کرد. شرایط کشور این گونه باقی نمی ماند. قبلا هم گفته ام وزیر زن خواهم داشت و بیش از یکی دو وزیر زن خواهم داشت. من در جایگاه هایی که تا به حال داشته ام مدیر کل های زن انتخاب کرده ام و بسیار توانمند بوده اند و حتما از زنان استفاده خواهم کرد.
درباره فشارهای مخالفان و دولت سایه و مشکلاتی که می توانند برای دولت او به وجود بیاورند، من اگر ترس داشتم وارد میدان نمی شدم. وقتی وارد بانک مرکزی هم شدم همین گونه بود و کسی جرات نداشت در آن شرایط این مسئولیت را بپذیرد.. بانک مرکزی تجلی همین جنگ است چرا که پول و ارز آنجاست و دیدید که چه فشارهایی به من وارد کردند ولی به هیچ کس باج نداده ام

من آمده‌ام که روحانی آخرین رییس جمهور ایران نباشد. ‏بنده در صحنه آمدم، که اصلاح طلبان حضور داشته باشند و کمکم کنند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  31 مه 2021

 
 

اشتراک گذاری: