ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 11 خرداد

شکوه یک بدرقه

برای خداحافظی با روحانی

 
 
 

 

 

روحانی بزودی کاخ ریاست جمهوری را ترک خواهد کرد.  زمان چندانی طول نخواهد کشید که منتقدان کم اطلاع او، از پشت صحنه های حکومتی و آنها که فراموش کرده و یا در محاسبات خود نیآورده بودند کارشکنی های مخالفت او را در "دولت سایه" را، کشیدن آجر از زیر پای برجام در داخل کشور و لغو برجام از سوی ترامپ، دخالت های بی وقفه رهبر در امور دولت، تحریم های وسیع ایران و بالاخره "کرونا" و دشواری مدیریت مقابله با آن را، افسوس خواهند خورد که قدر درایت او را ندانستند. او آن مدیریت و دیپلماسی را در جمهوری اسلامی از خود به یادگار گذاشت که بسیار بعید است در آینده جمهوری اسلامی همانند او یافت شود. خونسردی توام با یکدندگی او برای عبور از دشواری ها در جمهوری اسلامی بی سابقه بود. اگر رئیسی را به جای او به کاخ ریاست جمهوری بفرستند، تازه سنجش های عمومی و ملی آغاز خواهد شد. آنچه مخالفان حکومتی با او کردند بسیار بیش از آن بود که محمد خاتمی کردند.

گزارش "خداحافظی با شکوه از روحانی" که با هشتک "روحانی متشکریم" این روزها آمار آن در فضای مجازی رو به افزایش است و مرز 20 هزار در روز را پشت سر گذاشته سرآغاز دوباره شناسی دوران او در کاخ ریاست جمهوری است.

تا پیش از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها، کمتر روزی بود که شبکه‌های اجتماعی عاری از نقد به روحانی نباشد. اما امروز درتوئیتر می نویسند «نمی‌توان از کارهایی که روحانی و برخی از اعضای دولت و وزرای او بویژه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و بیژن زنگنه وزیر نفت کردند، چشم‌پوشی کرد»

مرور برخی توئیت‌ها:

- به خاطر حضور وزرای اجرایی و توانمندی چون ظریف، آذری جهرمی و زنگنه که منشأ خدمات بزرگی به کشور شدند، میگم روحانی متشکریم

- تنها به خاطر خدمات دکتر ظریف به کشور هم که شده می‌گم: روحانی متشکریم

- آقای رئیس جمهور به خاطر اینکه کشور را از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد و افتادن در ورطه جنگی ویرانگر نجات دادی ازت متشکریم.

- یکی از خوبی‌های دولت روحانی این بود که وقتی ترامپ روانی غلطی می‌کرد، نگران این نبودیم که رئیس جمهور ما کاری بدتر از او بکنه. نجات از مهلکه‌ای که ترامپ و اشرار منطقه برای ایران‌مان ساخته بودند، قطعاً بدون عقلانیت خاص روحانی ممکن نبود.  برای همین، روحانی مچکریم.

- روحانی ممنون که هم داخلی برامون جنگیدی هم در عرصه بین‌الملل آبروی ایران را حفظ کردی.

- دفاع کورکورانه نمی‌کنیم؛ تو فقط با بدعهدی جامعه جهانی درگیر نبودی، دولت پنهان تا توانست خنجر از پشت زد. بهترین نبودی اما؛ روحانی متشکریم.

- به خاطر شفافیت واقعی بودجه و مشخص شدن ردیف‌های پنهان و نجومی روحانی مچکریم. این رسم اخلاقی در بدرقه منتخب واقعی ملت، تاریخ‌نگاری مهمی از واقعیت امروز ما برای آیندگان است.

- اگر پروژه بید بلند خلیج فارس در دولت مورد نظر صدا و سیما انجام شده بود الان با تمام توان از آن یاد می‌کرد، اما الان ما صدای بی‌صدایان هستیم. روحانی مچکریم.

- بزودی به شرایط سال‌های ۸۸ تا ۹۲ باز خواهیم گشت و هر انتقادی از رئیس‌ جمهوری، توهین و جرم تلقی و مستوجب محکومیت و زندان و شلاق خواهد بود.

- در این مدت صغیر و کبیر بهش فحش دادند و کسی رو به این جرم به زندان نفرستاد.

- وقتی ازت انتقاد کردیم، صدامون نلرزید..

- اینکه از روحانی تشکر می‌کنم یعنی «همه» عملکردش مثبت بوده؟ قطعاً نه! اما کارهای مثبت زیادی توی کارنامه‌ش داره که نادیده‌ گرفتن‌شون یا از تعصب ناشی می‌شه یا از بی‌انصافی.

- هشتگ روحانی مچکریم و خداحافظی باشکوه روحانی ترند اول توئیتر فارسی شد کجایند آنانی که گفتند مردم از رأی به روحانی پشیمانند!؟

علی نصری، تحلیلگر ارشد مسائل بین‌الملل در کانال تلگرامی‌اش: «به ما گفته بودند «هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید» اما ما - اصلاح‌طلب و عدالت‌خواه و اصولگرا - هر چه فریاد داشتیم بر سر دولت روحانی کشیدیم. آنقدر فریاد بر سر دولت کشورمان کشیدیم که دیگر صدایمان برای اعتراض به دشمن بیگانه گرفته بود.‌ روزها، پشت دولتی را که یک ‌تنه در برابر قلدران جهان ایستاده بود خالی کردیم و شب‌ها به تماشای سریال‌ها و مستندها و برنامه‌های طنز تلویزیونی از رسانه ملی، در تخریب و تمسخر و تحقیر دولت‌مان نشستیم. آنقدر خسارات جنگ تمام عیار اقتصادی خارجی را بر گردن «سوء مدیریت» روحانی انداختیم که آمارهای رشد اقتصادی و نرخ تورم و بیکاری و اشتغالزایی، یک ماه قبل و بعد از خروج ترامپ از برجام، فراموش‌مان شد.آنقدر چشمان‌مان را بستیم و گوش‌هایمان را گرفتیم و واژه «ناکارآمدی» را ورد زبان‌مان کردیم که ندیدیم چگونه در شرایطی که حتی تصورش برای «کارآمد»ترین و ثروتمندترین دولت‌های جهان غیر ممکن بود، دولت روحانی تحت «فشار حداکثری» و در حین پاندمی جهانی، با یک دست ساختارهای اقتصادی و با دست دیگر نظام سلامت کشور را از فروپاشی حتمی نگه داشت و قدم به قدم کشور را در مسیر بازسازی بازگرداند. روحانی متشکریم. هر چند کمی دیر... شاید.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  1 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: