ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سومین مناظره 1400

با حمایت و رای به همتی

بازی حکومت را میتوان بهم زد

 
 
 
 
 

 

سومین مناظره تلویزیونی و کنترل شده انتخابات 1400 برگزار شد. حتی در همان محدوده بسیار تنگ و محاصره شده ای که این مناظره ها انجام شد، همتی در مناظره سوم تا حدودی از مرزهای تعیین شده عبور کرد و خطاب به جلیلی و رئیسی نکات مهمی را در ارتباط با بورس، فیلترینگ و افشای نام آن 11 نفری که پولها را در بورس بالا کشیده اند فاش کرد. او در ادامه این افشاگری، در یک اقدام غافلگیر کننده از جای خود برخاست و لیست این یازده نفر را روی میز رئیسی گذاشت و از او خواست بعنوان رئیس قوه قضائیه نام آنها را اعلام کند. طبیعی بود که رئیسی چنین نمی کرد و نکرد زیرا همان ها قدرت اقتصادی را در اختیار دارند و ای بسا هزینه تبلیغات انتخاباتی رئیسی را داده و برایش با اتوبوس نفر جمع کرده و به همایش خوزستان بردند.

دشوار بتوان تصور کرد که برای مثال اگر علی لاریجانی و یا برخی چهره های شاخص اصلاح طلب هم در این مناظره ها حضور داشتند می توانستند فراتر از همتی (در چارچوب تنگ سازمان یافته) سخن بگوید.

همتی خطاب به جلیلی و رئیسی و زاکانی و رضائی گفت که شما با جوانان چه کردید که از "رای من کو" (در سال 88) رسیده اند به "رای بی رای". درباره فلج کردن دولت روحانی نیز همتی گفت: سه سال است که آقایان تخم یاس و ناامیدی در جامعه می کارند. از رای شما مردم می ترسند. مردمی که برای صندوق خون داده اند.

بحث بر سر این نیست که باید توان و قدرت همتی برای مقام ریاست جمهوری سنجیده شود. او قطعا از آن 6 نفر دیگری که پای میز مناظره حاضر بودند برتر است، اما بحث اینست که با رای به همتی بتوان نقشه و توطئه حکومت را به هم زد. دشوارترین شرایط برای درک این مسئله و بر هم زدن بازی حکومت پیش آمده، اما این دشواری نباید مانع از گفتن و توصیه کردن و هشدار دادن بشود. این مهم است که بتوان بازی را پای صندوق های رای بهم زد، اما اگر چنین هم نشد، حداقل آنچه که باید گفته می شد گفته شد، حتی در محاصره توپخانه تحریم و انواع توطئه ها و محدودیت های حکومتی.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  13 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: