ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تاج زاده:

3 سئوال کلیدی مردم

در برابر رهبر جمهوری اسلامی

 
 

 

 

همزمان با پیشنهاد تشکیل یک شورای انتخاباتی برای اعلام حمایت از یکی از نامزدهای کنونی ریاست جمهوری از سوی مصطفی تاج زاده، و سه سئوال از رهبر جمهوری اسلامی را نیز تدوین و منتشر کرد:

 

1- با توجه به اختیارات وسیع ایشان در قانون‌اساسی، ایشان چقدر خود را درمورد وضعیت خوب و بد امروز کشور مسئول می‌دانند؟

2- اگر فرض ‏کنیم اکثریت جامعه از عملکرد رهبر ناراضی باشد، این را باید کجا و چگونه اعلام کنند؟ چطور می‌توانند سیاست‌های رهبری و نهادهای زیرنظر ‏ایشان را تغییر دهند؟‏ اگر شهروندان درباره عملکرد صدا و سیما یا شورای‌نگهبان یا قوه‌ قضائیه یا سپاه انتقاد داشته باشند، ‏چگونه می‌توانند نظر و حاکمیت خود را اعمال کنند تا آنچه را که منفی و نادرست می‌دانند، اصلاح شوند؟ راه پیشنهادی رهبر کدام است؟

3- چرا مانند بنیانگذار نظام و در زمان ‏حیات خود، شورای بازنگری قانون‌اساسی را تشکیل نمی‌دهند تا اصلاحات لازم در قانون‌اساسی بخصوص ‏درمورد پاسخگوکردن رهبری انجام شود.‏ یعنی برای رهبری شرایط و محدودیت‌هایی بگذارند تا قدرت متمرکز، مطلقه و یک ‌نفره نشود و دوباره همان اتفاقی نیفتد که در انقلاب مشروطه رخ داد. همه مجاری تنفسی مردم بسته شد و ‏برای مردم جز یک انفجار بزرگ راهی باقی نماند.‏ چرا مدت رهبری موقت و انتخابی (مثلا دو دوره ۵ ساله) ‏نمی‌شود تا هیچ مقام مادام‌العمری در جمهوری اسلامی باقی نماند و فسادها نهادینه و گسترده و ‏سیستماتیک نشود؟ چرا رهبری را به انتخاب ملت نمی‌گذارند؟ چون طبق قانون‌اساسی کسی باید رهبر شود که ‏از حمایت اکثریت مردم برخوردار باشد و به این ترتیب قدرت بصورت مسالمت‌آمیز به چرخش در ‌آید  و به جای یک‌نفر، نهادها و ساختارها تصمیم بگیرند.‏


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  14 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: