ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 25 خرداد

شکاف عمیق

در جبهه تحریم انتخابات 1400
 
 

 

 

شک و تردید ها برای شرکت در انتخابات 1400 سرانجام با پیام محمد خاتمی خاتمه یافت و 24 ساعت پس از انتشار پیام او مبنی بر ضرورت شرکت در انتخابات، شاخص ترین چهره های اصلاح طلب و در راس همه آنها مهدی کروبی با صدور بیانیه ای یک گام فراتر گذاشت و خطاب به اصلاح طلبان از آنها خواست تا انتخاب یکی از دو چهره  متفاوت با 5 نامزد دیگر انتخاباتی، یعنی همتی و یا مهرعلی زاده همه را به پای صندوق های رای فرا بخوانند. پیش از انتشار پیام کروبی، مهندس بهزاد نبوی یار دیرین میرحسین موسوی و رئیس جبهه اصلاح طلبان نیز در یک پیام تصویری دلائل خود برای شرکت در انتخابات را اعلام داشت. به این ترتیب بیم و هراسی که از چند روز پیش در دل حسین شریعتمداری در کیهان و منوچهر متکی سخنگوی غیر رسمی ابراهیم رئیسی که خود را برای بازگشت به وزارت خارجه آماده کرده به واقعیت پیوست و اصلاح طلبان وارد صحنه انتخاباتی شدند. به این ترتیب جبهه گسترده تحریم انتخابات در خارج از کشور که توپخانه پر قدرت تلویزیون ایران اینترنشنال و تا حدودی بی بی سی را درخدمت داشت شکاف برداشت. نه تنها این، بلکه چهره هائی از اصلاح طلبان از هم اکنون "ناصرهمتی" را بعنوان نامزد اصلاح طلبان معرفی کرده اند. از جمله علی مطهری که در یادداشت کوتاهی در اینستاگرام نوشت:«اینجانب در شرایط فشار اقتصادی امروز جناب آقای همتی را با توجه به این که سالها مدیر اقتصادی اجرایی بوده و نبض اقتصاد کشور در دستش است و در جنگ اقتصادی اخیر مبارزه جانانه‌ای با ترامپ جنایتکار از خود به یادگار گذاشت و اجازه نداد کشور ونزوئلائی شود، از ملت عزیز درخواست می‌کنم در روز جمعه برای بهبود اقتصاد کشور و سیاست خارجی و محدود نشدن آزادی های مردم به جناب آقای همتی رأی بدهند.»

محمد علی ابطحی رئیس دفتر محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری وی نیز، روز گذشته نظرات تحریمی روز گذشته خود را پس گرفت و در یک توئیت نوشت:

«این روزها خیلی اندیشیدم. نمیدانم رای دادن در وضعیت  فعلی مشکلی را به نفع مردم حل می کند یا نه،اما یقین دارم رای ندادن هیچ مشکلی را حل نمی کند. پس من رای میدهم و به آنها که نظر من را قبول ندارند احترام میگذارم. همین»

محمد جواد ظریف وزیر خارجه پر توان و پر انرژی دولت روحانی نیز در پیامی خطاب به مردم ایران از آنها خواست در انتخابات شرکت کنند. طبیعی است که این دعوت او به معنای دعوت به رای به رئیسی و یا جلیلی و زاکانی نیست، اما مجاز نیست نام همتی یا مهرعلی زاده را بیآورد درحالیکه نظر او همان نظری علی مطهری باید باشد.

تا آنجا که اطلاع یافته ایم، در تهران از روز گذشته فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان سرعت گرفت و این درحالی است که ستادهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی با بودجه ای که معلوم نیست از کجا تامین شده، در سراسر ایران و به اشکال مختلف، از جمله با نصب بنرها و پوسترهای عظیم در خیابانها و تجمع موتورسوارها در مساجدی که ستاد تبلیغاتی او شده فعال هستند. در همین ارتباط گزارشی از ایران دریافت داشته ایم که در همین شماره پیک نت می خوانید.

(پیام تصویری بهزاد نبوی را همراه با این عنوان اول می بینید!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  15 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: