ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 15 اردیبهشت

دبیر اول سفارت سوئیس

قربانی مذاکرات وین شد؟

 
 
 

 

 

دبیر اول سفارت سوئیس در ایران که زنی 51 ساله بنام "سیلوی" بود، با سقوط از بام یکی از برج های کامرانیه تهران کشته شد. به بر گزارش های منتشر شده، جسد او ساعت ها پس از سقوط پیدا شد. خبرهائی که در ایران منتشر شده همگی ناقص است و عمدتا پرداخته شده به حاشیه های خبر و نه اصل خبر. مثلا این که اول گفته شده که یک آقا از برج افتاده و بعد معلوم شده خانم بوده و یا اینکه یکی از کارکنان سفارت بود و ...

خبرگزاری های داخلی ننوشته اند که آیا دبیر اول سفارت در یکی از آپارتمان های برجی که از بام آن سقوط کرده زندگی می کرده است؟ اورژانس تهران گفته است:

 "کارگر این فرد به داخل ساختمان می آید و متوجه عدم حضور او می شود. سپس با پلیس تماس می‌گیرند و پلیس هم با اورژانس تماس می گیرد. جسد داخل باغچه پیدا شده و از طبقه ١٧ ساختمان به پایین سقوط کرده است. این برج 20 طبقه داشته است.

حادثه را می توان مرتبط با نقش سفارت سوئیس بعنوان رابط ایران و امریکا و حافظ منافع امریکا در غیاب سفارت امریکا در جمهوری اسلامی دانست. بسیار بعید است که او خود کشی کرده باشد و یا رفته باشد بالای بام که ماهواره اش را درست کند و یا به کبوترها دانه بدهد و عقب عقب رفته و افتاده باشد! حادثه، یک حادثه سیاسی است که ارتباط مستقیم به مذاکرات وین و کاهش تنش میان ایران و امریکا و تلاش اسرائیل برای جلوگیری از ادامه این روند به قیمت هر حادثه ای دارد. نمونه های تاریخی چنین حوادثی هم در جهان و هم در ایران کم نیست. از جمله ماجرای سقاخانه "آ شیخ هادی" در تهران که زمینه اعلام انحلال سلسله قاجاریه توسط رضاخان سردار سپه و اعلام سلسله پهلوی و شاه شدن رضاخان شد. در ماجرا این سقاخانه  "رابرت ایمبری" نایب کنسول سفارت آمریکا در تهران در سال 1303 بدست مرتجعین مذهبی کشته و در واقع "ترور" شد.

هیچ کلیمی ایرانی در ترورها و حوادثی که اسرائیل در ایران ترتیب میدهد نقش ندارد و هیچ اسرائیلی نیز مستقیم خود در ایران عامل حوادث نیست، بلکه عاملین ایرانیانی هستند که دستآموز اسرائیل شده اند. کشته شدن دبیر اول سفارت سوئیس در ایران که یکی از دیپلمات های برجسته آن کشور بوده، در پرده ابهام باقی نخواهد ماند و در روزهای آینده جزئیات آن از پرده بیرون خواهد افتاد، حتی اگر رسانه های فارسی زبان خارج از ایران بدلیل ملاحظاتی که در ارتباط با اسرائیل دارند، مایل به اشاره به این مسائل نداشته باشند. شاید آنهائی در این ماجرا  به خدمت گرفته شده و نقش آفرین شده اند که قبلا تجربه پرت کردن قاضی منصوری از طبقه سوم هتل محل اقامت او در بخارست را داشته اند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  5 مه  2021

 
 

اشتراک گذاری: