ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ویدئو کنفرانس پوتین و معاون نخست وزیر روسیه

"کلاشنیکف" مسلسل جنگی بود

و "اسپوتنیک" سلاح ضد کرونا

 
 
 

 

 

پوتین در یک ویدئوکنفرانس با " تاتیانا گولیکووا "معاون نخست‌وزیر روسیه ضمن ستایش کشف و تولید واکسن اسپوتنیک وی؛ مهر تائید بر تولید واکسن یک دوزی "اسپوتنیک. وی" زد و گفت: فقط با تزریق یک دوز از این واکسن می‌توان افراد را برابر ویروس کرونا ایمن و مقاوم کرد. ما موافق در اختیار گذاشتن فناوری و داده‌های تولید واکسن کرونا به دیگر کشورها هستیم. این روزها ایده‌هایی از اروپایی‌ها می‌شنویم که می‌خواهند محدودیت تولید واکسن را بردارند که به نظرم ارزش توجه دارد؛ اینکه همه با هم اجازه بدهیم دانش تولید واکسن کرونا در دسترس همه قرار بگیرد. و من از معاون نخست‌وزیر می‌خواهم زمینه این کار را فراهم کند.

این موافقت روسیه با در اختیار گذاشتن فنآوری واکسن کرونا درحالی مطرح شده که کمپیانی های بزرگ تولید دارو در جهان که شمار آنها تقریبا برابر با انگشتان یک دست است مخالف این طرح هستند زیرا در رقابت ثروت اندوزی از راه تولید و پخش واکسن کرونا هستند.

پوتین با  اشاره به همین رقابت گفت: هدف از تولید واکسن نه بردن سود بیشتر بلکه تامین سلامتی و امنیت مردم جهان است.  روسیه تا روز پنجشنبه سه نسخه از واکسن اسپوتنیک را ثبت رسمی کرد و چهارمین نسخه آن با نام تجاری اسپوتنیک لایت روز پنجشنبه رونمایی شد. این واکسن با تزریق فقط یک دوز می‌تواند ایمنی ایجاد کند. اسپوتنیک تا امروز در بیش از 60 کشور تأیید و استفاده شده است. ما نام واکسن خود را همنام ماهواره قدیمی خود برگزیده‌ ایم. کشورهای غربی توانسته‌اند واکسن‌ها نوآورانه پدید بیاورند اما واکسن روسی کرونا ایمن‌ترین و قابل اعتمادترین است؛ آسان و قابل اعتماد چون اسلحه کلاشنیکف.

تزریق دو دوز اسپوتنیک وی حدود ۹۲ درصد ایمنی ایجاد می‌کند اما اسپوتنیک لایت با تنها یک دوز می‌تواند کمی بیش از ۷۹ درصد موثر باشد.

معاون نخست‌وزیر روسیه در همین ویدئو کنفرانس اعلام کرد: ۹.۴ میلیون نفر در روسیه کامل واکسینه شده‌ و ۱۳.۴ میلیون نفر نیز  دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند. روسیه ۱۴۴ میلیون نفر جمعیت دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  8 مه  2021

 
 

اشتراک گذاری: