ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 فروردین 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کوبا رکورد دار جهانی

نجات مبتلایان کرونا شد

سایت حزب کمونیست روسیه- ترجمه نعمت بوستانی

 
 

 

 

برونا ردریگس"، وزیر امور خارجه کوبا اعلام کرد، جزیره آزادی در معالجه بیماران کرونایی آن کشور در مکان اول جهان قرار دارد. این دیپلمات در صفحه توئیتر خود نوشت، در كوبا 94.4٪ از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته اند. یعنی بالا ترین میزان معالجه این بیماری در جهان.

بر اساس آمار وزارت بهداشت کوبا، از ابتدای شیوع ویروس همه گیر تا به حال 68250 نفر در کوبا مبتلا شده‌ اند که از این تعداد 401 نفر جان باخته اند.

 وزیر امور خارجه کوبا در ادامه یاد آوری کرد، تا به حال از هر پنج نفر کاندیدای واکسن، دو نفر در مرحله سوم آزمایشات بالینی قرار دارند. کشور ما برای مقابله با بیماری همه گیر، در تمام مراحل به صنعت داروسازی، منابع انسانی و سیستم مدیریت دولتی متکی است.

روز 22 مارس، مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن دوم، از طرح خاص به نام «آبدالا» در کوبا آغاز شد  که در آن 48 هزار داوطلب در استانهای شرقی کشور شرکت می کنند. در عین حال در آزمایشات نهایی داروی دیگری بنام واکسن Soberana02 ، ادامه دارد. مقامات جمهوری اعلام کردند، قصد دارند 150 هزار پزشک کوبایی را برای مرحله سوم آزمایشات بالینی آماده کنند. در مجموع گزارش می‌شود در جزیره کوبا، تا به حال پنج واکسن تولید شده است.

 چندی پیش خوان کارلوس گارسیا گراندا، وزیر گردشگری کوبا در مصاحبه با خبر گزاری TASS، گفته بود، تا پایان سال جاری کل جمعیت این جزیره علیه ویروس کرونا واکسینه خواهند شد. به گفته وی، در حال حاضر درها برای ورود گردشگران بین المللی باز است. هم اکنون استراحتگاهها و امکانات توریستی اصلی کشور آماده پذیرایی از همه گردشگران خارجی می باشند.

وزیر گردشگری کوبا در ادامه متذکر شد، هلدینگ، مرکز زیست شناسی پزشکی کوبا BioCubaFarma چهار واکسن تولید کرده است که دو مورد از آنها در مرحله سوم و مرحله نهایی آزمایشات بالینی هستند. وی افزود، وقتی تمام آزمایشات لازم به پایان رسید، دریافت کنندگان واكسن جدید، پزشكان، گردشگران و میهمانان کشور کوبا در ردیف اول قرار دارند.

پیش از این، ادواردو مارتینز دیاز، مدیر هلدینگ BioCubaFarma ، گفته بود که این شرکت قصد دارد تا ماه اوت حجم کافی از داروهای محلی علیه ویروس کرونا را تولید کند تا کل شهروندان جمهوری را که بیش از 11 میلیون نفر در آن زندگی می کنند، واکسینه کند.

 

https://www.rline.tv/news/2021-03-27-na-kube-zafiksirovana-samaya-nizkaya-smertnost-ot-koronavirusa-v-mire/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  3 آوریل  2021

 
 

اشتراک گذاری: