ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 فروردین 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فعلا پای اروپا در "گل" مانده است

شطرنج سیاسی چین و روسیه

با مهره واکسن کرونا، مقابل اروپا!

 
 
 

 

 

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هنوز در گیر و دار سیاسی مناسبات با روسیه و خرید واکسن کرونا از این کشورند. بویژه آلمان و فرانسه که در روزهای گذشته با چنان موجی از کرونا روبرو شده اند که علیرغم مخالفت مردم با مقررات اجتماعی و ضربه های اقتصادی ناچار شده اند قوانین جدید و سخت تری را برای مقابله با این ویروس اتخاذ کنند.

روسیه در کمال خونسردی و با اطمینان از این که اروپائی ها هیچ راه حلی جز مذاکره با این کشور و دریافت واکسن اسپوتنیک و  ندارند، خبر از فروش 5.2 میلیون دوز واکسن Sputnik V به کشورهای امریکای لاتین را منتشر کردند. بویژه به کشور بولیوی که دولتی دمکراتیک جانشین دولت کودتائی آن کشور شده است. مناسبات جدید روسیه و بولیوی باز می گردد به گفتگوی تلفنی اواخر ماه ژانویه میان پوتین و رئیس جمهوری جدید بولیوی "لوئیس آرس". در همین گفتگو روسیه قول ساختن نیروهای هسته ای و استخراج لیتیوم و ذخایر گاز را به "آرس" داد.

چین نیز در جبهه دیگری همینگونه در حال مذاکره و پیش روی است. بویژه در افریفا. از الجزایر گزارش شده که این کشور برای دریافت واکسن های چینی که در ماه مارس وارد شده اند ، هزینه ای پرداخت نکرده است.

چین و روسیه با استراتژی فروش یا اهدای واکسن های کرونا در افریفا و امریکا لاتین پیش می روند و اروپا و امریکا همچنان در اسارت دشمنی با روسیه و چین باقی مانده اند و از آن غیر انسانی تر اینکه واکسن های ساخت خود را یا احتکار کرده اند و یا صرفا در کشورهای خود مصرف می کنند و یا در حال چانه زنی بر سر قیمت فروش آن به کشورهای دیگر هستند. انگلستان هم بکلی حساب خود را از اروپا جدا کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  4 آوریل  2021

 
 

اشتراک گذاری: