ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 فروردین 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ظریف در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس

دلیل گسترش رابطه با چین

و راه اندازی سانتریفیوژهای جدید

 
 
 

 

 ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است که در نطنز تروریسم هسته ای رخ داده و واکنش ایران جایگزینی سانتریفیوژهای جدیدتر با توان بالاتر به جای سانتریفیوژهای نسل اول است. ابعاد مختلف این حادثه در حال بررسی است اما ارزیابی های اولیه حکایت از آن دارد که این ترور هسته ای می توانسته آسیب زننده باشد. هر چند که هیچ نشت موادی رخ نداده اما با ایجاد خرابکاری در برق سایت هسته ای نطنز سعی کردند برنامه هسته ای و روند غنی سازی در این سایت را تحت تأثیر قرار دهند.
در این جلسه به سه موضوع پرداخته شد؛ برنامه جامع همکاری ایران و چین که در تهران و بین وزرای خارجه دو کشور امضا شد، روند مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین و تحولی (انفجاری) که روز گذشته در سایت هسته ای نطنز روی داد.
درباره رابطه با چین نیز ظریف در کمیسیون مذکور گفته است: چین به عنوان کشور مهمی در آینده و در نظم بین المللی شناخته می شود. لذا ما باید روابط مان با چینی ها را به یک روابط مستقل و پایدار تبدیل کنیم آن هم فارغ از مواضع سایر کشورها.
درباره مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین نیز ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته است: 3 موضوع مورد بحث است؛ اول اینکه چه تحریم هایی وجود دارد که باید رفع شود، نکته دوم اینکه اقدامات ایران در بحث هسته ای چه خواهد بود و سومین نکته نیز این است که مکانیسم راستی آزمایی چطور است و باید درباره این سه موضوع بین ایران و ۱+۴ گفت وگو شود. نظر ایران به طور دقیق روشن شده و باید اقدامات طرف مقابل به طور دقیق شناسایی شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  13 آوریل  2021

 
 

اشتراک گذاری: