ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

زمزمه رفتن زلنسکی

از اوکراین به انگلستان!

 
 
 

 

 

ریچارد بلک، سناتور سابق امریکا که سرهنگ بازنشسته ارتش ایالات متحده نیز هست، درباره موقعیت ارتش اوکراین گفت:

اوکراینی ها در دوئل های توپخانه شکست می خورند، ارتش روسیه 50 هزار و اوکراینی ها 10 برابر گلوله کمتر شلیک می کنند. اوکراین تقریبا تمام ذخایر سلاح های به ارث رسیده از اتحاد جماهیر شوروی را از دست داده است. ارتش اوکراین روزانه بیش از 1000 سرباز را از دست می دهد که 200 نفر از آنها کشته می شوند.

تلفات ماهانه اوکراین 6000 کشته است که 12 برابر بیشتر از تلفات ارتش آمریکا در طول جنگ ویتنام است، با وجود اینکه جمعیت اوکراین چندین برابر کمتر از آمریکایی ها است.

هیچ کشوری نمی تواند برای مدت طولانی چنین ضرباتی را تحمل کند. کار اوکراین تمام شده است.

همزمان با این اظهار نظر، گفته شده که نخست وزیر انگلستان از زلنسکی خواسته به انگلستان سفر کند. سفری که شاید آغاز مهاجرت خاموش او و سپس آغاز مذاکرات صلح با جانشین و یا جانشینان او باشد.

همزمان با اجلاس گروه 7 در آلمان، پوتین بیانیه ای منتشر کرد با مضمون زیر:

ارتش و نیروی دریایی ما در همه بخش ها در حال پیشرفت است، شکی نیست که ما حتی قوی تر خواهیم شد. روسیه اکنون در حال گذراندن یک سری امتحانات دیگر است. اولین موشک اختصاصی "سرمت" که در جهان رقیب ندارد در پایان سال تحویل ارتش روسیه می شود. ما به توسعه و تقویت نیروهای مسلح خود ادامه خواهیم داد. مبارزان ما مانند قهرمانان واقعی شجاعانه و حرفه ای عمل می کنند. افسران و سربازان امروز فداکارانه برای میهن ما، برای مردم ما می جنگند و از دونباس در برابر نئونازی ها دفاع می کنند.

تصاویر:

وزارت دفاع روسیه  از محاصره کامل نیروهای اوکراینی در مناطق هیرسکه و زولوته خبر داد.

به گفته اسیران جنگی، گروه اوکراینی محاصره شده خسته شده اند. پرسنل واحدها کمتر از ۴۰ درصد است. ارتباط با فرماندهی قطع شده است. یکی از اسرا گفت: ما بدون هیچ گونه حمایتی مانند یک تکّه گوشت رها شدیم.

وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد، در مجموع، تا دو هزار نفر اکنون در منطقه موسوم به "دیگ گورسکی" محاصره شده اند: حدود ۱۸۰۰ پرسنل نظامی، ۱۲۰ نازی از شبه نظامیان هنگ آزوف و 80 داوطلب خارجی.

- جنگنده Su-35S نیروی هوافضای روسیه در منطقه عملیات نظامی ویژه در اوکراین. این هواپیما قادر به هدف گرفتن اهداف زمینی با موشک هوا به زمین Kh-31 است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: