نه حکومت می گوید و نه مردم خبر دارند

این چه تحول اقتصادی است

که‌مردم زیربار آن له‌ شده‌اند؟

 

هرچه غرب می گوید را تکرار نکنید!

پاسخ "صدای روسیه"

به‌رسانههای روسیه‌ستیز ایران

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ - ۷ ژوئن ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۶ - ۱۷  خرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۶ - ۱۷  خرداد

رویدادهای منطقه

 و جهان


۱۶ - ۱۷  خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۶ - ۱۷  خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۶ - ۱۷  خرداد

منتخب اخبار ورزشی


۱۶ - ۱۷  خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۷ خرداد

آستر پنهان و مهم

درسخنان رهبرج.اسلامی

تهران- سیامک زند

سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی در سالگرد در گذشت رهبر انقلاب ۵۷ و بنیانگذار جمهوری اسلامی به پالتوئی می مانست که آستر پنهان آن مهم تر از خود پالتو بود. پالتوئی که حریف سرمایه حاکم بر اوضاع سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی نمی شود. در باره این سخنان، رسانه های فارسی زبان خارج از کشور عمده توجه خود را روی این محور قرار دادند که او به سخنان رضاپهلوی پاسخ داد.، چرا که او دراین سخنرانی اشاره به انقلاب فرانسه و بازگشت سلطنت  کرد. اما آنچه پنهان مانده فشار اطرافیان او، خصوصا در بحث‌های اقتصادی است که کاملا مغایر با رویکرد شرق محور اوست. شاید هراسی که خامنه ای با آن دست و پنجه نرم میکند، برنامه ای از پیش طراحی شده در دل نظام باشد برای کشاندن او بسمت گرایش به غرب.

در هر حال، در این آشفته بازار حاکم بر کشور در صحنه اقتصاد و سیاست خارجی و اعتراضات مردمی سخنان وی هیچ گشایشی برای این مشکلات همراه نداشت و لحن تحکم آمیز و دستوری او هرگز نخواهد توانست حریف بحرانی شود که بر نظام حاکم است. تحکمی که دیگر حتی  نزدیک ترین افراد نزدیک به او برای آن اعتباری قائل نیستند و حرف هایش را بادی می دانند که می وزد و می رود. شاید بهترین نمونه و مثال دراین زمینه مخالفتی بود که او با برهم زنندگان سخنرانی حسن خمینی نوه آیت الله خمینی از خود نشان داد. مخالفتی که در گذشته نیز آن را بر زبان آورده بود اما آتش به اختیارها برای آن تره هم خرد نکرده اند!

آشفتگی در این سخنرانی، که شما (پیک نت) در شماره روز گذشته خود آن مطرح کردید،  بسیار دقیق بود، چنان که حتی در رنگ رخسار وی بیش از گذشته نمایان بود. ایشان در آغاز سخنرانی خود تلاش کرد تا خمینی را در چارچوب دین محدود کرده و نتیجه بگیرد که راهبرد تفکری او استقلال از شرق و غرب بوده و نتیجه گرفت که محور سیاست های او در ادامه سیاست های خمینی است. اما آستر این بخش از سخنان او نیز دفاع بی قید شرط از جمهوری اسلامی 3 دهه گذشته تحت رهبری خودش بود و به آسانی می توان حدس زد که روی سخن او نه با مردم، بلکه با خودی های اطراف خودش بود که بیم دارد مخالفت های پنهان آنها ناگهان جنبه علنی به خود بگیرد. بویژه در سپاه، چرا که خود خوب میداند در حوزه های مذهبی هستند روحانیون دارای مرتبه مذهبی بالاتر از وی که با سیاست های حاکم مخالفند و بر زبان هم می آورند. در دیدارهای غیر علنی بی پروا و در دیدارهای عمومی هنوز با اندکی پروا! در همین ارتباط با هراسی پنهان، از نبود بن بست در نظام تحت رهبری خویش مخالفانش را متهم کرد که "شما به بن بست رسیده اید. "

او دراین سخنرانی اعتراف به اعتراضات مردمی کرد اما بلافاصله انگشت اتهام را به سوی دشمنان برد با این تفاوت که اینبار مردم را جاسوس و وابسته به خارج معرفی نکرد بلکه گفت که دشمن از این اعتراضات بهره  برداری می کند. شما (پیک نت) بدرستی این نکته را گرفتید که او دیگر از لفظ فتنه و اغتشاشگر و ... استفاده نکرد و از "اعتراضات مردمی" سخن گفت. در حقیقت هم دیگر جای انکار مردمی بودن اعتراضات نیست. البته در ادامه، همراه نبودن مردم با نظام و همچنین تضعیف دین بین مردم را انکار کرد و حتی مدعی دین باوری بیشتر و حمایت افزودن مردم از نظام شد.

او هیچ اشاره ای به مهم ترین مسائل روز کشور در عرصه سیاست های داخلی و خارجی نکرد، چنان که گوئی مردم کر و لال و کورند و نمیدانند مسئله صدور قطعنامه شورای حکام جدی است و تبعات اقتصادی آن جدی تر و یا سخنی درباره بیانیه شدید الحن شورای همکاری اعراب نکرد، از نقش نفوذی ها در درون ارگان های نظامی و اطلاعاتی چیزی نگفت، همچنان که اشاره ای هم به سلاخی اقتصادی و افزایش ناگهانی قیمت ها که به اعتراضات شورشی مردم ختم شده نکرد و تنها به ستایش از رئیس جمهوری که با حداقل مشارکت مردم در انتخابات بر مسند نشسته پرداخت که در این زمینه نیز بیشتر دفاع از خود و نقشی که در انتخابات ریاست جمهوری داشت بود تا ستایش از رئیسی.


حریم سوراخ سوراخ امنیتی و ایمنی

ترورهای مرموز نظامیان

و مهندسان موشکی و اتمی


یکی از کاخ های سلطنتی

تازه کشف شده، در ج. اسلامی!

 

این کاخ سلطنتی در  حریم روستای "سالدوزکلا" واقع در شهرستان سیمرغ استان مازندران ساخته شده است. متعلق به چه کسی است؟ همه آقایان میدانند اما لب از لب باز نمی کنند. امروز و دیروز هم ساخته نشده و یکشبه دیوارهایش بالا نرفته، اما حالا رسانه ای شده است. حالا هم نمی گویند و نمی پرسند که صاحب این قصر کیست و این قصر سلطنتی را با چه هزینه ای ساخته است؟ شغل و محل در آمدش چیست که قصر ییلاقی اش اینست و صد البته در خانه ای مجلل تر در تهران و یا اصفهان زندگی می کند. تاجر است؟ سر حقله رانت است؟ روحانی است؟ سپاهی است؟ و یا با همه اینها در ارتباط است؟

حالا هم میدانید به چه بهانه ای عکس آن رسانه ای شده؟ گفته اند ساخت ‌و ‌سازش غیرمجاز بوده و مدیر وقت بنیاد مسکن قائمشهر، مسئول فنی بخشداری و همچنین دهیار روستای سالدوزکلا غفلت کرده اند، یعنی با خبر بوده اند اما صدایش را در نیآورده اند. "ساخت و ساز غیر مجاز" یعنی چه؟ بگوئید صاحبش کیست و چه کاره؟


بسوی همکاری با شرق

همسایه‌های ایران پیش میروند

و ج. اسلامی درجا می زند!


یکصد روز دروغگوئی رسانه های غربی

ناتو جنگ رسانه ای را برده

اروپا جنگ ‌اقتصادی را باخته!


عنوان اول پیک نت ۱۶ خرداد

از حمایت مردم

تا بیمناک ازتظاهرات مردم!


سر نخ ها را کور کردند!

۳ ترور طی سه هفته

 و انگیزه های پنهان آن


آیا روسیه می پذیرد؟

طرح صلح اوکراین

با تقسیم این کشور به دو قسمت!


آغاز تحولات مهم در روسیه

که غرب اخبار آن را منتشر نمی کند!

 در روسیه، با آغاز جنگ اوکراین تحولات مهمی آغاز شده که رسانه های غرب حتی یک کلام درباره آن اطلاع رسانی نمی کنند. از جمله افزایش حقوق بازنشستگان، کمک هزینه برای خانواده هایی که از دو فرزند بیشتر دارند، گام هائی در جهت احیای طرح تحصیلات مجانی که تا پیش از فروپاشی اتحاد شوروی در سراسر آن کشور اجرا می شد، واگذاری مدیریت و یا فروش شرکت های بزرگ غربی که در همراهی با تحریم های روسیه این کشور را ترک کرده اند، به چین و... که در همه آنها مجلس "دومای" روسیه نقش پیشتاز را دارد. مجلسی که در آن فراکسیون حزب کمونیست روسیه بسیار فعال است و بصورت منظم طرح های اجتماعی را بصورت لایحه به مجلس می برد.

همزمان با این تحولات، جلوه هائی از ناسیونالیسم و بازگشت به دوران اقتدار اتحاد شوروی نیز نمایان شده است. از جمله نصب تصویر سه بعدی استالین در ایستگاه مترو "مایاکوفیسکایا" در مسکو!


سرمقاله راه توده ۸۳۴

توسعه و پیشرفت ایران

زیرچرخ‌ بازدارنده داخلی‌وخارجی


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (دوشنبه) با نزدیک به ۵ هزار خواننده روی تلگرام این روزنت در مقایسه با دیگر مطالب این شماره خواننده بیشتری داشت. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را تفسیر خبر سه ترور و مرگ مشکوک از میان فرماندهان سپاه و فعالان موشکی ایران داشت. همین تفسیر روی ۲۰ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران