سرمقاله راه توده 835

پیوند با غرب درج.اسلامی

قوی‌تر ازدوستی‌باشرق است

 

رهبر حزب کمونیست روسیه:

روسیه باید در اوکراین

به پیروزی با ثبات دست یابد!

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ - ۸ ژوئن ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۸ - ۱۷  خرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۸ - ۱۷  خرداد

رویدادهای منطقه

 و جهان


۱۸ - ۱۷  خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۸ - ۱۷  خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۸ - ۱۷  خرداد

منتخب اخبار ورزشی


۱۸ - ۱۷  خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 18 خرداد

اگر ریگ به کفش ندارند

چرا به‌میان مردم‌نمی‌روند؟

بازنشستگان در تبریز هم مانند دیگر شهرهای ایران علیه سازمان تامین اجتماعی و برای افزایش حقوق بازنشستگی شان دست به تظاهرات خیابانی زدند. در تمام تظاهراتی که از جانب اقشار مختلف در شهرهای ایران برپا می شود، نیروهای امنیتی و ضد شورش میداندار می شوند و دست به دستگیری می زنند و شلیک می کنند و فاجعه می آفرینند. این دور تسلسل همچنان تکرار می شود، اما شاید برای نخستین بار در تظاهرات بازنشستگان درتبریز استاندار آذربایجان شرقی به میدان رفت و با تظاهر کنندگان گفتگو کرد. نه او را زدند و نه خوردند و نه کشتند، دو طرف، یعنی استاندار و کسانی به نمایندگی از تظاهر کنندگان  با هم حرف زدند. همین روش را با تاخیر در آبادان هم به کار بردند. مخبر معاون اول رئیس جمهور در میان مردم عزادار و معترض حاضر شد، بر آوار برداری نظارت کرد و با مردم هم گفتگو و تعرضی هم به او نشد. این همان راه حل معقولی است که هرچه حکومت از آن پرهیز کند و خود را کنار بکشد، اوضاع را وخیم تر، شعارها را تند تر و نیروهای ضد شورش و امنیتی را به تقابل بیشتر می کشاند. تمام مقامات و نهادهائی که مردم علیه آنها به میدان می آیند می توانند دست به چنین ابتکاری بزنند، به آن شرط که انگشت اتهام مردم به سوی خود آنها دراز نباشد. این شیوه و این راه حل بویژه شامل حال خود رهبر جمهوری اسلامی نیز می شود و آن این که از کلی گوئی و نصیحت و عادی جلوه دادن اوضاع کشور دست بردارد و صاف و ساده مشکلات و راه حل هائی که به ذهنش می رسد را در دیدارهای - حتی تشریفاتی که برایش ترتیب میدهند- خطاب به مردم مطرح کند. نمی توان پشت سر مردم برای آنها تصمیم گرفت. این را باید حکومت عمیقا درک کند، همچنان که درک کند دوران انقلاب 57 تمام شده و نسل کنونی که در خیابان است اصلا آن دوران متولد هم نشده بوده. زبان این نسل را باید فهمید. شاخ و شانه کشیدن های فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، پرکردن زندانها راه به جائی نمی برد، مگر کار را به شورش کور و حتی مسلحانه در کشور بکشاند.

ظاهرا در نهادهای امنیتی و حتی در خود دولت، کسانی با شیوه عمل استاندار آذربایجان شرقی و مخبر معاون اول دولت مخالفند. سفر با تاخیر ابراهیم رئیسی به آبادان و پنهان شدن در صندلی عقب اتومبیل و از لای شیشه اتومبیل با چند نفر که درمحاصره ماموران امنیتی بودند حرف زدن بیانگر همین پرهیز از گفتگوی مستقیم با مردم و ظاهر شدن در میان مردم معترض است. تازه از دیروز خبری را هم علم کرده اند مبنی بر اینکه می خواهند رئیسی را ترور کنند. موساد را هم پیش انداخته اند. یعنی بیش از پیش در لانه موش پنهان شدن. بروند شبکه های موساد در ایران را کشف و کنترل و خنثی کنند، به جای گشتن عقب سوراخ موش!

حاصل همین فاصله گیری از مردم و سخن نگفتن با آنها را در ماجرا گردش به شرق و قراردادهای اقتصادی و نظامی با روسیه و چین دیدیم. دیدیم که چگونه مافیاهای پرقدرت اقتصادی که خواهان پیوند با امریکا هستند این غیبت حکومتی را با حضور پنهان خود، بصورت چین ستیزی و روسیه هراسی گسترده، به کمک رسانه های داخلی در میان مردم کامل کردند. خطبه خوانی در نماز جمعه ها و مداحی و روضه خوانی و انکار واقعیات راه به جائی نمی برد؛ مگر آن که ریگی در کفش داشته باشند.


دکان هائی برای فریب مردم

8 هزار امام زاده

در ج. اسلامی متولد شده!


وحشت ناتو از فروپاشی ارتش اوکراین

شکست ناتو در اوکراین

پشت گرد و خاک رسانه ها


انگلیس آتش بیار آنست

تله «ناتو» برای شکار

مولداوی در همسایگی اوکراین


پیشنهاد حمله به کیف

درصورت ادامه جنگ اوکراین

تلویزیون حزب کمونیست روسیه-

ترجمه نعمت بوستانی


راه توده 835 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 835 (چهارشنبه 18 خرداد 1401)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام این نشریه نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره در باره گرایش پرقدرت پیوند با غرب در بخش مهمی از حکومت و جامعه و نقش مهم سرمایه داری پرقدرت تجاری در این گرایش است. گزارش ویژه این شماره نیز بخش هفتم از گزارش مترجم استالین از کنفرانس تهران در جنگ دوم جهانی است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

شکست ناتو در اوکراین پشت جنجال های رسانه ای، کشاکش بر سر عدالت اجتماعی آغاز انقلاب و جمهوری اسلامی، مافیای تجارت تا حد کودتا خواهان پیوند با غرب است، قانون اساسی انقلاب 57 را پرچم جنبش تغییرات کنیم، دو دیدگاه درباره پیشرفت ایران درعصر پهلوی ها، افریقا در آستانه شورش گرسنگان، خاتمه جنگ یمن در گرو آشتی ایران و عربستان، تصورات اشتباه غرب از روسیه و سیاست های پوتین وسیاستمداران کرملین، پایتخت افغانستان از کابل به قندهار منتقل می شود؟ اردوغان می خواهد از آب گل آلوده ماهی فتوحات را بگیرد و بالاخره عکس به یادگار از خانه کیانوری که در آن چشم بر جهان فرو بست!

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


نه حکومت می گوید و نه مردم خبر دارند

این چه تحول اقتصادی است

که‌مردم زیر بار آن له‌ شده‌اند؟


هرچه غرب می گوید را تکرار نکنید!

پاسخ "صدای روسیه"

به‌رسانههای روسیه‌ستیز ایران


عنوان اول پیک نت ۱۷ خرداد

آستر پنهان و مهم

درسخنان رهبرج.اسلامی

تهران- سیامک زند


حریم سوراخ سوراخ امنیتی و ایمنی

ترورهای مرموز نظامیان

و مهندسان موشکی و اتمی


یکی از کاخ های سلطنتی

تازه کشف شده، در ج. اسلامی!

 

این کاخ سلطنتی در  حریم روستای "سالدوزکلا" واقع در شهرستان سیمرغ استان مازندران ساخته شده است. متعلق به چه کسی است؟ همه آقایان میدانند اما لب از لب باز نمی کنند. امروز و دیروز هم ساخته نشده و یکشبه دیوارهایش بالا نرفته، اما حالا رسانه ای شده است. حالا هم نمی گویند و نمی پرسند که صاحب این قصر کیست و این قصر سلطنتی را با چه هزینه ای ساخته است؟ شغل و محل در آمدش چیست که قصر ییلاقی اش اینست و صد البته در خانه ای مجلل تر در تهران و یا اصفهان زندگی می کند. تاجر است؟ سر حقله رانت است؟ روحانی است؟ سپاهی است؟ و یا با همه اینها در ارتباط است؟

حالا هم میدانید به چه بهانه ای عکس آن رسانه ای شده؟ گفته اند ساخت ‌و ‌سازش غیرمجاز بوده و مدیر وقت بنیاد مسکن قائمشهر، مسئول فنی بخشداری و همچنین دهیار روستای سالدوزکلا غفلت کرده اند، یعنی با خبر بوده اند اما صدایش را در نیآورده اند. "ساخت و ساز غیر مجاز" یعنی چه؟ بگوئید صاحبش کیست و چه کاره؟


بسوی همکاری با شرق

همسایه‌های ایران پیش میروند

و ج. اسلامی درجا می زند!


یکصد روز دروغگوئی رسانه های غربی

ناتو جنگ رسانه ای را برده

اروپا جنگ ‌اقتصادی را باخته!


عنوان اول پیک نت ۱۶ خرداد

از حمایت مردم

تا بیمناک ازتظاهرات مردم!


سر نخ ها را کور کردند!

۳ ترور طی سه هفته

 و انگیزه های پنهان آن


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گزارش خبری همراه با عکس یکی از کاخ های سلطنتی که در جمهوری اسلامی ساخته شده با نزدیک به 5 هزار خواننده پر مخاطب تری مطلب پیک نت روز گذشته (سه شنبه) بود. در فیسبوک پیک نت گزارش خبری "سوراخ های امنیتی و ایمنی در جمهوری اسلامی" بیشترین خواننده را داشت و همین مطلب روی 16 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.
. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران