سرمقاله راه توده ۸۳۰

چپ و راست ایران

به‌این سئوالات بایدپاسخ بدهند!

 

بحث روز در شرق اوکراین

شرق اوکراین مستقل می شود

یا به خاک روسیه می پیوندد؟

(پیک هفته ۱۰۹)  ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ - ۲۴ آوریل ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱-۵ اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱-۵ اردیبهشت

رویدادهای منطقه

 و جهان


۱-۵ اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱-۵ اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


۱-۵ اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


۱-۵ اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۴ اردیبهشت

تازه ترین مصاحبه کلنل "داگلاس مک گرگور"

روسیه با ارسال سلاح

پشت میز مذاکره نمی آید!

کلنل داگلاس مک گرگور تحلیگر نظامی امریکاست که در زمان ترامپ یک دوره مشاور وزیر دفاع بود و همچنین قرار بود سفیر ویژه امریکا در آلمان شود که کنگره امریکا با آن مخالفت کرد. وی در تازه ترین مصاحبه اش با "فاکس نیوز" درباره آینده جنگ اوکراین نظراتش را اینگونه بیان کرد:

 «ما نگرانی هایی داریم درباره اینکه سلاح هایی که به اوکراین می فرستیم به دست چه کسانی خواهد افتاد. ما در گذشته هم مشکلات زیادی درباره سلاح هایی که به آسیای جنوب شرقی و افغانستان و عراق فرستادیم داشتیم.  آنچه اکنون در حال روی دادن است، نابودی بهترین نیروهای ارتش اوکراین در جنوب شرقی اوکراین است. این واقعیت را با ارسال سلاح نمی توان تغییر داد. فاصله لهستان تا جبهه های اوکراین حدود ۱۰۰۰ مایل است و زیرساخت های لازم برای انتقال نفرات، تجهیزات مناسب و حرکت دادن آنها وجود ندارند.  من نگران این هستم که تنها کاری که آمریکا دارد انجام می دهد افزایش تنش با روسیه و حملات موشکی و حملات هوائی روسیه به غرب اوکراین  است. من گمان می کنم که رییس جمهور آمریکا و مشاوران او معتقدند که با ارسال سلاح به اوکراین، روسیه را پشت میز مذاکره می نشانند بنحوی که شرایط خود را به مسکو تحمیل کنند، اما چنین اتفاقی نخواهد افتاد.  اگر راه حلی از طریق مذاکره بدست نیاید اوکراین غربی به یک زمین اتشباری تبدیل خواهد شد. یعنی هربار که روس ها ببینند که در آنجا تغییر و تحول نظامی قابل توجهی روی می دهد آن را از راه دور بمباران و نابود خواهند کرد. چرا که روسیه نشان داده که تمایلی به رفتن به انسوی رود دنیپر ندارد. آنها می خواهند نیروی نظامی اوکراین را نابود کنند و دارند این کار را می کنند. واقعیت تلخ این است که این یک جنگ نیابتی از طرف امریکاست و ما حجم عظیمی از سلاح برای اوکراینی ها می فرستیم تا آنها کشته شوند بدون اینکه هیچ امید واقعی وجود داشته باشد که چیزی بدست آورند.


مصاحبه بایدن

جنگ سوم ممکن نیست

جنگ "تحریمی" هم فعلا نتیجه ندارد!


دوران جدید

پس از آزادی از چنگ فاشیست ها

 

در هر منطقه ای که در شرق اوکراین از دست فاشیست ها و ارتش اوکراین خارج می شود، انتخابات محلی برای انتخاب شهردار جدید تشکیل می شود. این عکس مربوط به جلسه محلی در منطقه رزفسکی در "زاپوروژیه" است که آزاد شده است. مردم محل در یک جلسه عمومی شرکت کرده اند تا برای منطقه خود تصمیم بگیرند و سازماندهی نوینی را آغاز کنند.  در همین جلسه پیوستن به جمهوری خلق دونتسک به تصویب حاضران رسید.  منطقه رزفسکی (آبی رنگ) به جمهوری خلق دونتسک ملحق شد.


گرانی دردل نظام مافیائی است

امام جمعه مشهد، خودش

سر شبکه مافیای امام جمعه هاست!


بازگشت به زندگی عادی در "ماریاپل"


بزرگترین زرادخانه نظامی

در "خارکف" بدست ارتش روسیه افتاد


راه توده ۸۳۰ منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره ۸۳۰ (چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به بررسی نگاه مغشوش چپ نمایان به تحولات ایران و جهان دارد. گزارش ویژه این شماره نیز بخش دوم خاطرات مترجم  استالین در کنفرانس تهران است. در همین شماره مقالاتی می خوانید با عناوین زیر:

انتخابات فرانسه در شرایطی بغرنج و پیچیده، سهم مردم در تحمیل اصلاحات به حکومت ها، جامعه ایران در چه شرایطی قرار دارد؟، جهان به دو جبهه تقسیم می شود، ایران در کدام جبهه باید بایستد؟، "ناتو" نگران نتیجه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، روسیه باید خود را برای مقابله طولانی با غرب آماده کند، عظمت "لنین" در پیاده کردن مارکسیسم در انقلاب اکتبر بود، جنگ در اوکراین، جنگ امریکا علیه آلمان  است، بازار داغ شرکت های تولید تسلیحات در امریکا، خواب های طلائی روزنامه شرق علیه چین و روسیه، چرا "رضا شاه" به یکباره "روحش شاد" در جمهوری اسلامی شده؟ و "خاموشی یک توده ای" در ایران.


عنوان اول پیک نت ۳۱ فروردین

جنگ اوکراین فرصت نیست

زنگ خطری است باید بشنوید


مصاحبه وزیر خارجه روسیه

روسیه از سلاح اتمی

در اوکراین استفاده نخواهد کرد!


مصاحبه رهبر جمهوری دونتسک درشرق اوکراین

بازداشت افسران ارتش ناتو

همراه با مزدوران خارجی


کارخانه فولاد شهر برزیانسک آزاد شد


دور دوم انتخابات فرانسه

در شرایطی بغرنج و پیچیده

بازنده بزرگ حزب چپ فرانسه است!


ارتش روسیه مهلت

خروج از پناهگاه "آزوف" را تمدید کرد


اخباری از اوکراین و روسیه

که رسانه های غرب منتشر نمی کنند


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه ۳۱ فروردین، با نزدیک به ۷ هزار و پانصد خواننده روی تلگرام بیشترین خواننده را داشت. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را مصاحبه با رهبر جمهوری دونتسک در شرق اوکراین داشت و بیشترین اشتراک گذاری (۱۵ اشتراک گذاری) را اخبار منتشر نشده در رسانه های غرب داشت. همینجا باطلاع برسانیم که بدلیل ایرادهای سیاسی و دشواری هائی که شرکت آلمانی دارنده "سرور" پیک نت به دلیل انتشار برخی اخبار جنگ اوکراین بوجود آورد از سه شنبه بعد از ظهر سرور مرکزی قطع شد و ما نتوانستیم پیک نت را روی سایت آن منتشر کنیم. در این فاصله سعی کردیم با یک شرکت فرانسوی قرارداد برای کرایه سرور ببندیم که در ابتدا قبول کردند اما ۲۴ ساعت بعد اطلاع دادند که موافقت خود را پس می گیرند. با همان ایرادی که شرکت آلمانی گرفته بود. ما در تلاش هستیم تا با قبول هزینه ای بیشتر از طریق یک شرکت آسیائی سرور کرایه کنیم تا بلکه از محدودیت هائی که شرح دادیم و ظاهرا در امریکا و اروپا وجود دارد رها شویم. این تلاش در جریان است و مسئولین فنی پیک نت سرگرم آن. در ایران حکومت پیک نت را فیلتر کرده و اجازه نمیدهد خوانندگان آن بدون تلاش برای دور زدن فیلترینگ پیک نت را باز کرده و بخوانند و در اروپا شرکت هائی که در بالا به تلاش های بازدارنده آنها اشاره کردیم. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران