صدراعظم اسبق آلمان: نیازمند مواد روسیه هستیم

فروش نفت و گاز روسیه

با"روبل"هفتهدیگرآغاز میشود

 

پاسخ این تناقض در کجاست؟

فقر گسترده و این همه سفر

و داوطلب خرید اتومبیل!

(پیک هفته ۱۰۹)  ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ - ۲۵ آوریل ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۴-۵ اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۴-۵ اردیبهشت

رویدادهای منطقه

 و جهان


۴-۵ اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۴-۵ اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


۴-۵ اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


۴-۵ اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۵ اردیبهشت

آبی که "پیک نت"

در لانه مورچگان ریخته!

بارها نوشته ایم و باز هم می نویسیم و تکرار می کنیم که هیچ تحولی در ایران نمیتواند عملی شود، مگر با تغییر ساختار و سیستم اقتصادی حاکم بر کشور. این تحول از کنترل بازرگانی خارجی آغاز می شود و به شبکه توزیع داخلی می انجامد. در این مسیر خصوصی سازی ها ویرانگر باید متوقف شده و روند معکوس آن آغاز شود. ما با بخش خصوصی مخالف نیستیم اما با کنترل آن توسط دولت موافقیم. از نگاه ما، این نظر و این پیشنهاد ما را پیش از همه "اتاق بازرگانی" و حزب موتلفه اسلامی و روزنامه ها و رسانه هائی که دستشان در جیب اتاق بازرگانی است دریافته اند. ما حرفی جدا از قانون اساسی در این ارتباط نمی زنیم. طرفدار حل بحران اقتصادی کشور به سود اکثریت مردم هستیم و آغاز راه حل را در همین پیشنهاد بالا می بینیم. نمونه آن طرح گردش به شرق، قرار داد 25 ساله با چین، قرار داد 20 ساله با روسیه و دهها نمونه سیاسی و اقتصادی دیگر. در غیر اینصورت همین نهادها و ارگان های یاد شده مانع هر تحولی خواهند بود و بصورت مافیائی اقتصاد و سیاست را در چنگ خود نگه خواهند داشت. بنابراین، برآشفتگی سایت "ساعت 24" نسبت به پافشاری ما بر نظرات بالا بیهوده نیست. این سایت که از زیر مجموعه های اتاق بازرگانی و روزنامه "دنیای اقتصاد" در نقش امیرالجاج رسانه های ایران باعنوان "حزب توده به کمک مخالفان اتاق ایران آمد" نوشته است:
«در حالی که ارگان بقایای حزب توده شلیک به اتاق بازرگانی را از سالها پیش در دستور کار داشتند این روزها یورش به این نهاد و نیز به بخش خصوصی را شتاب داده اند. از سوی دیگر برخی از اعضای مجلس با کمک رسانه های مشهور به وابسته بودن به نیروهای نظامی خواسته یا ناخواسته و به طور عمدی یا سهوی و بطور همزمان اتاق ایران را زیر تیغ قرار داده و گویا قصد دارند ارکان این نهاد غیر دولتی را به گونه ای تضعیف کنند که نیست ونابود شده و چیز تازه ای با نیروهای خودی پدیدار شود. دست برقضا در روزی که "پیک نت " نوشت که اتاق بازرگانی باید در محاق قرارگیرد تا اقتصاد ایران اصلاح ساختاری را تجربه کند، خبرگزاری تسنیم نیز تاکید کرد اتاق ایران لابی سنگینی برای انحراف در طرح تدوین قانون تازه برای اتاق شروع شده است. درروزهای گذشته برخی رسانه های این جناح سیاسی به شدت افکار عمومی را علیه اتاق بسیج کردند....»


روسیه در اودسا

بزرگترین انبار تسلیحاتی  ناتو را زد


حراست ها، جرقه را

به خرمن اعتراض دانشجوئی زدند!

 

دانشگاهها باز شدند و در همین روزهای نخست، محدودیت ها حراستی و محدودیت های طالبانی زمینه را برای اعتراضات وتظاهرات دانشجوئی فراهم ساخت تا جنبش اعتراضی دانشجوئی نیز به جنبش های اعتراضی معلمان، کارگران، بازنشستگان و... بپیوندد. این دو فیلم مربوط به تظاهرات روز گذشته (یکشنبه) در دانشگاه علم و صنعت است.


زلنسکی شکست

 در شرق اوکراین را قبول کرد!


مدیرکل اتحادیه اتاق های بازرگانی آلمان:

تحریم روسیه، به بحران

در آلمان و کل اروپا می انجامد


سرمقاله راه توده ۸۳۰

چپ و راست ایران

به‌این سئوالات باید پاسخ بدهند!


بحث روز در شرق اوکراین

شرق اوکراین مستقل می شود

یا به خاک روسیه می پیوندد؟


عنوان اول پیک نت ۴ اردیبهشت

تازه ترین مصاحبه کلنل "داگلاس مک گرگور"

روسیه با ارسال سلاح

پشت میز مذاکره نمی آید!


مصاحبه بایدن

جنگ سوم ممکن نیست

جنگ "تحریمی" هم فعلا نتیجه ندارد!


دوران جدید

پس از آزادی از چنگ فاشیست ها

 

در هر منطقه ای که در شرق اوکراین از دست فاشیست ها و ارتش اوکراین خارج می شود، انتخابات محلی برای انتخاب شهردار جدید تشکیل می شود. این عکس مربوط به جلسه محلی در منطقه رزفسکی در "زاپوروژیه" است که آزاد شده است. مردم محل در یک جلسه عمومی شرکت کرده اند تا برای منطقه خود تصمیم بگیرند و سازماندهی نوینی را آغاز کنند.  در همین جلسه پیوستن به جمهوری خلق دونتسک به تصویب حاضران رسید.  منطقه رزفسکی (آبی رنگ) به جمهوری خلق دونتسک ملحق شد.


گرانی دردل نظام مافیائی است

امام جمعه مشهد، خودش

سر شبکه مافیای امام جمعه هاست!


بازگشت به زندگی عادی در "ماریاپل"


بزرگترین زرادخانه نظامی

در "خارکف" بدست ارتش روسیه افتاد


راه توده ۸۳۰ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره ۸۳۰ (چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به بررسی نگاه مغشوش چپ نمایان به تحولات ایران و جهان دارد. گزارش ویژه این شماره نیز بخش دوم خاطرات مترجم  استالین در کنفرانس تهران است. در همین شماره مقالاتی می خوانید با عناوین زیر:

انتخابات فرانسه در شرایطی بغرنج و پیچیده، سهم مردم در تحمیل اصلاحات به حکومت ها، جامعه ایران در چه شرایطی قرار دارد؟، جهان به دو جبهه تقسیم می شود، ایران در کدام جبهه باید بایستد؟، "ناتو" نگران نتیجه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، روسیه باید خود را برای مقابله طولانی با غرب آماده کند، عظمت "لنین" در پیاده کردن مارکسیسم در انقلاب اکتبر بود، جنگ در اوکراین، جنگ امریکا علیه آلمان  است، بازار داغ شرکت های تولید تسلیحات در امریکا، خواب های طلائی روزنامه شرق علیه چین و روسیه، چرا "رضا شاه" به یکباره "روحش شاد" در جمهوری اسلامی شده؟ و "خاموشی یک توده ای" در ایران.


عنوان اول پیک نت ۳۱ فروردین

جنگ اوکراین فرصت نیست

زنگ خطری است باید بشنوید


مصاحبه رهبر جمهوری دونتسک درشرق اوکراین

بازداشت افسران ارتش ناتو

همراه با مزدوران خارجی


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) بالای 4 هزار و پانصد خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را همین مطلب داشت با 13 بار اشتراک گذاری روی فیسبوک های خوانندگان آن. ضمنا باطلاع میرسانیم که سایت پیک نت بار دیگر راه اندازی شد اما هنوز و همچنان همه قسمت های آن کامل نشده و به همین دلیل هنوز علاوه بر برخی علامت های صفحه اول، به آرشیو و پیوندهای آن نمی توان دسترسی داشت که این نواقص نیز بتدریج رفع خواهد شد.

. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران