به تحریک "کیف"

جنگ از اوکراین

 به مولداوی کشیده می شود؟

 

سمیه محمودی:

نماینده امنیت ندارد

تا رای علنی و شفاف بدهد

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ - ۳۰ آوریل ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۰-۷ اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۰-۷ اردیبهشت

رویدادهای منطقه

 و جهان


۱۰-۷ اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۰-۷ اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۰-۷ اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


۱۰-۷ اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 10 اردیبهشت

واقع بینی رهبر ج. اسلامی

به تحولات‌داخلی می‌انجامد؟

سفر وزیر دفاع چین به ایران، مهم ترین خبر روزهای اخیر ایران بود که بازتاب چندانی در رسانه های داخل و خارج نیافت و در سایه خبر همه گیر "سیسمونی" عروس قالیباف قرار گرفت. از نگاه ما این سفر، یک سفر استراتژیک نظامی بود و هیچ ارتباطی به قرار داد 25 ساله باچین و یا حتی جاده ابریشم هم نداشت. به این دلیل ساده که اگر مسائل اقتصادی مطرح بود باید مقامات اقتصادی و یا اگر مسائل سیاسی مطرح بود باید مقامات وزارت خارجه چین به ایران سفر می کردند نه وزیر دفاع چین که تاکنون نه عکس و فیلمش در جائی منتشر شده بود و نه به این و آن کشور سفر علنی کرده است. بی شک تحولات پاکستان و خطر فعال شدن دوباره دو پایگاه نظامی امریکا در گواتر و کواتر پاکستان در دهانه دریای عمان و اقیانوس هند یکی از دلائل و انگیزه های این سفر بوده اما نه همه انگیزه آن. پیوند نظامی چین و ایران، با توجه به خطر گسترش جنگ اوکراین و رسیدن دامنه آن، حتی به ایران نیز در این سفر مطرح بوده و به همین دلیل نیز مهم ترین دیدارهای وزیر دفاع چین درایران با مقامات نظامی و در راس آنها سرلشگر باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بوده است. اگر دیدارهای غیرنظامی دیگری هم داشته علنی نشده است. ما، این سفر را در کنار آن بخش بسیار مهم سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با دانشجویان عدالتخواه قرار میدهیم که در آن اشاره به آینده جهان و ضرورت دقت بیشتر روی جنگ در اوکراین کرد و گفت که رویدادهای اوکراین را تنها یک جنگ نبینید، بلکه آن را در چارچوب تغییر مهم جهانی ببینید. آن اشاره به "حضور سخت افزاری" و "نرم افزاری" را می توان به معطل ماندن مذاکرات وین پیوند زد و "کلاه"ی که ما نیز در دو ماه اخیر چندین بار روی ضرورت "نگهداری" آن تاکید کرده ایم. این کلاه هم قدرت نظامی است و هم قدرت اتمی!

این بخش از سخنرانی وی را با تائید کامل آن در زیر منتشر می کنیم:

«امروز دنیا در آستانه‌ یک نظم جدید است. این جنگ اوکراین را به نظر من باید با یک دید عمیق‌تری نگاه کرد. این جنگ صرفاً یک حمله‌ی نظامی به یک کشور نیست، ریشه‌های این حرکتی که امروز انسان دارد در اینجا، در اروپا مشاهده میکند ریشه‌های عمیقی است و آینده‌ی پیچیده و دشواری را انسان حدس میزند . اگر فرض کنیم که این حدس ما درست باشد و دنیا در آستانه‌ی یک نظم جدید باشد، آنوقت همه کشورها، از جمله ایران اسلامی ما هم وظیفه دارد جوری در این نظم جدید حضور سخت‌افزاری و حضور نرم‌افزاری پیدا کند که بتواند منافع کشور، امنیت کشور را و ملت را تأمین کند. در حاشیه نماند، عقب نماند.»

اگر این گفته و این نظر برخاسته از درک عمیقی از رویدادهای آینده ایران وجهان باشد، آنگاه باید منتظر اقدامات و تحولات مهمی در داخل کشور بود، که تغییر مسیر طی شده اقتصادی در سه دهه گذشته آغاز آنست.


روسیه خواهان اجلاس غیر علنی شورای امنیت شد

افشای اسناد مهمی که در

"ماریاپول" بدست روسیه افتاده


سخنرانی سن پطرز بورگ و دیدار با دبیرکل سازمان ملل

روسیه تصمیم خود را

برای واکنش های خرد کننده گرفته!


لاوروف در توئیترش نوشت

خواب و خیال های امریکا

برای فرسوده شدن روسیه در جنگ


پرچم پیروزی بر فاشیسم

در فضا به اهتزار در آمد

 

نهم ماه می، سالگرد پیروزی بر فاشیسم هیتلری در جنگ دوم جهانی است که در آن ارتش سرخ اتحاد شوروی نقش درجه نخست را داشت، البته با بیش از 27 میلیون قربانی. جنگی که جمعا 55 میلیون قربانی نظامی و غیر نظامی گرفت. این سالگرد همه ساله در روسیه و بسیاری از جمهوری های اتحاد شوروی سابق و برخی کشورهای جهان جشن گرفته می شود. البته این جشن در روسیه همواره با شکوهی غیر قابل مقایسه با دیگر کشورها انجام می شود. امسال به همین مناسبت فضا نوردان روسیه پرچم سرخ  اتحاد شوروی را در فضا به اهتزاز در آوردند.


تقویت ارتش های دو جمهوری

دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین


با رای مردم

"خرسون" نیز به جمهوری تبدیل شد


کدام کشور بیشترین پول روسیه را تصاحب کرده؟

6 خبر از ستون ویژه اومانیته

در ارتباط با روسیه و اوکراین


لهستان بزودی با بحران روبرو می شود

روسیه، ارسال گاز

به لهستان را قطع کرد!


عنوان اول پیک نت 7 اردیبهشت

ایران باید "کلاه" خود را

محکم تر ازگذشته نگهدارد!


نقش مهم انگلستان در اوکراین

افسران ناتو و فاشیست ها در "تله"
مجتمع فولاد "آزوفستال" گیر افتاده اند


جنگ اوکراین اینگونه

 و از سال 2014 آغاز شد

این فیلم از آرشیو جمهوری دونتسک خارج و منتشر شده است. سال 2014، پس از رفراندم اعلام خودمختاری در دونتسک است و حمله تانک های ارتش اوکراین به مردم. وقتی گفته می شود که جنگ اوکراین از سال 2014 آغاز شد و آغازگر آن دولت اوکراین بوده، از جمله به همین دلائلی است که نمونه آن را می بینید. هرگز رسانه های غربی نه اشاره ای به سوابق می کنند و نه چنین صحنه هائی را نشان میدهد. محتوا به فارسی


بسیج امنیتی در روسیه

برای مقابله با ترور و انفجار

تلویزیونی 24 روسیه- ترجمه نعمت بوستانی


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز چهارشنبه روی تلگرام این روز نت نزدیک به 7 هزار خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب این شماره پر مخاطب ترین بود. روی فیسبوک پیک نت چهارشنبه، بیشترین خواننده را گزارش خبری نقش انگلستان در اوکراین داشت و همین گزارش خبری روی 40 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.

. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران