سرمقاله راه توده 832

کدام خطر بزرگ داخلی

استقلال ایران را تهدید می‌کند؟

 

مخالفت با اجلاس پیشنهادی امریکا

کاخ سفید در محاصره

کشورهای قاره امریکا!

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ - ۱۸  مه ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۷-۲۸ اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۷-۲۸ اردیبهشت

رویدادهای منطقه

 و جهان


۲۷-۲۸ اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۷-۲۸ اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۷-۲۸ اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


۲۷-۲۸ اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 28 اردیبهشت

نامه پرستوئی به رهبر ج. اسلامی

روا نیست مردم تنگدست

در خیابان (بجای نان) گلوله بخورند!

مردم توان خرید مرغ و ماکارونی و روغن ندارند

پرویز پرستویی، از برجسته ترین بازیگران سینمای پس از انقلاب ایران که نامش در کنار بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی، انتظامی و چند هنرپیشه نامدار تاریخ سینمای ایران برده می شود، نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی نوشته و پس از شرح مختصری درباره آنچه که در سفر امریکا بر او گذشت، نوشت:

من عهدی با خدای خودم بسته ام و پای همه چیز می‌ایستم. بنده به هیچ ارگانی وصل نیستم، نه دولتی هستم، نه سپاهی ولی با افتخار یک ایرانی‌ام، هنرمندم، یک آزاد اندیشم.

بنده همه توهین‌ها و فحاشی و هتک حرمت را از جانب عده‌ای که به دروغ خود را مدافع مردم می‌دانند به جان می‌خرم اما حرف اصلی‌ام این است که باور دارم که مملکت ما از ثروت خوبی برخوردار است. ما فقیر نیستیم، ما کشور ثروتمندی هستیم، حتی اگر تا ابد در تحریم بمانیم. بزرگترین ثروت این مملکت مردم هستند که همیشه مدارا و ایستادگی کرده‌اند و هیچوقت پشت به دولت و دولت‌هایی که آمدند و رفتند و هستند نکرده‌اند. حال روا نیست معلم بجای بودن در مدرسه در خیابان‌ها از نداری شعار من رفاه ندارم بدهد. روانیست مردم تنگدستی در خیابانها گاز اشک‌آور و  گلوله بخورند.این مردم توان خرید مرغ و ماکارونی و روغن ندارند. سفره هایشان خالی است. شرمنده زن و بچه هایشان هستند. جای مردم در کنار خانواده است نه زندان آنهم بخاطر نبود معاش.

قسم به خون پاک شهدا. قسم به زخم‌های پینه بسته جانبازان حاضرم مرا در میدان بزرگ شهر به دار آویزند ولی مردم آبرودار ایران زمین رفاه داشته باشند. از شما خواستارم که حکم رفاه ملت را با خون بنده امضا کنید.


"آزوفستال" تخلیه شد و سه انبار تسلیحات ناتو منهدم شد

پیش روی های نظامی روسیه

بدون جنجال تبلیغاتی در اوکراین


محاصره۱۶هزار سربازهنگ "آزوف"

همزمان با آغاز تخلیه پناهگاه زیر زمینی "آزوفستال" ارتش روسیه منطقۀ "سورودانتسک-لیسیچانسک" را محاصره کرد.  گفته می شود در این منطقه که در شمال غربی جمهوری دونتسک قراردارد 16 هزار نفر از هنگ فاشیستی "آزوف" به محاصره درآمده اند و سرانجامی نظیر پناه گرفتگان در آزوفستال در انتظارشان است. بویژه که آن امکان زیر زمینی را هم ندارند.

https://ria.ru/20220517/kotel-1788968891.html?utm_source=yxnews&utm_medium=desktop


خبرهایی که غربی‌ها منتشر نمی‌کنند


جنگ ندیده های امریکا

اگر جنگ ببیند چه می کنند؟

 

سیاست نظامی و استراتژیک امریکا ایجاد جنگ در نقاط دور از امریکاست و به همین دلیل مردم این کشور، چندان اطلاعی از جنگ در اروپا و آسیا و افریقا ندارند وسرشان به زندگی خودشان است. رسانه های امریکا هم مسلط بر افکار عمومی. شاید یک روز، یک موشک وسط یکی از ایالت های این کشور پائین بیاید. چه کسی میتواند حدس بزند در صورت وقوع چنین رویدادی چه وحشتی در امریکا ایجاد خواهد شد و مردم که تازه فهمیده اند جنگ یعنی چه، با سیستم حاکم بر این کشور چه خواهند کرد؟ این صحنه ای از یک تیراندازی با یک کشته در یک فروشگاه در لس آنجلس است. آنها که با یک گلوله اینگونه وحشت زده می شوند، روزی خواهند فهمید که بمباران و موشک باران امریکا در کشورهای دیگر یعنی چه؟


راه توده 832 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 832 (چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401) - منتشر شد  مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به نقش "الیگارش" ها در جمهوری اسلامی و نقش پشت صحنه آنها در فشار به مردم برای شورش دارد. گزارش ویژه این شماره نیز بخش چهارم از خاطرات مترجم استالین در کنفرانس تهران است که یکبار دیگر به خوانندگان خود توصیه می کنیم، با توجه به رویدادهای مربوط به اوکراین این گزارش با با دقت بخوانند و دنبال کنند. در این شماره همچنین مقالاتی می خوانید با عناوین زیر:

ایران را چه کسانی به سمت چه نوع کودتائی می برند؟، اتحادیه اروپا ساخته و پرداخته امریکاست و زیر مجموعه ناتو!، جمهوری اسلامی بجای ثروت ملی اقلیت ثروتمند تولید کرد. نئولیبرالیسم اینگونه گریبان جهان را گرفت، رهبران لهستان درجلد هیتلر رفته اند، در انتظار مرگ امید به تحولات در انتخابات لبنان، غرب یادش رفته همگی در برابر هیتلر تسلیم شدند، امریکا از پایان جنگ دوم بدنبال تحریک اوکراین علیه روسیه بود، جنگ با عراق، انقلاب و انقلابیون ایران را به کام مرگ کشید و بالاخره عکس و خلاصه ترجمه ای درباره پیوند زلنسکی با اسرائیل!


در آستانه انتخابات پارلمانی

مانور جدید "مکرون" برای

جلوگیری از پیروزی جبهه چپ


گام های اولیه و محدود

545 حساب بانکی

 دلال‌های ‌ارز درایران بسته‌شد


عنوان اول پیک نت 27 اردیبهشت

نشانه های کاهش تنش اوکراین

و تاثیر آن در مذاکرات اتمی وین


یک ژنرال 4 ستاره امریکائی و یک آدمیرال

10 پناه گرفته آزوفستال

برای مذاکرات تسلیم بیرون آمدند!


ادامه تظاهرات در شهرها

و اعتصاب کارگران شرکت واحد

در ادامه تظاهرات مردم علیه گرانی، علیرغم حضور گسترده نیروی های ضد شورش و دستگیری شماری از تظاهرکنندگان، در اکثر شهرهای ایران، رانندگان شرکت واحد نیز روز گذشته دست از کار کشیدند. مطالبه آنها حقوق و مطالبات عقب مانده شان است. جمعی از آنها در مقابل شرکت واحد جمع شدند و علیه شهردار تهران "زاکانی" شعار داده و خواهان استعفای او شدند. زاکانی در جمع آنها حاضر شد (عکس بالا) اما این حضور نیز نه منجر به پایان اعتصاب شد و نه شعار علیه زاکانی پایان یافت، درحالیکه زاکانی وعده پیگیری مطالبات کارگران را داد.


بازگشت به گذشته را روسیه می پذیرد؟

آینده "اوکراین" و خاتمه جنگ

از زبان نخست وزیر اسبق فرانسه


چند نمونه را بخوانید

رسانه ها و مقامات ایران

نه از امروز و نه از دیروز خبر ندارند


"آزوفستال" تا 24 ساعت تخلیه می شود

پناه گرفتگان "آزوفستال"

همه پذیرفتند که تسلیم شوند!


عنوان اول پیک نت 26 اردیبهشت

مردم لای چرخ دنده

کشاکش تجار و دولت


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

دو خبر تفسیری درباره بسته شدن 545 حساب بانکی دلال های ارز و بیرون آمدن یک ژنرال 4 ستاره امریکائی و یک آدمیرال از پناهگاه زیر زمینی آزوفستال در ماریوپل هر کدام نزدیک به 5 هزار خواننده داشتند و در میان مطالب پیک نت روز گذشته (سه شنبه) پر مخاطب ترین بودند. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را بسته شدن 545 حساب ارزی دلال ها داشت و همین مطلب روی 18 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.
. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران