تحلیلگر نظامی آمریکایی:

به روس ها نمی توان گفت

فاشیسم را دراوکراین تحمل‌کنید!

 

ادعای واشنگتن پست

یادداشت حامل هشدار روسیه

خطاب به امریکا و اروپائی ها

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۹ فروردین  ماه ۱۴۰۱ - ۱۸ آوریل ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۸-۲۹ فروردین

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۸-۲۹ فروردین

رویدادهای منطقه

 و جهان


۲۸-۲۹ فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۸-۲۹ فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۸-۲۹ فروردین

منتخب اخبار ورزشی


۲۸-۲۹ فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۹ فروردین

تلاش کنید، مغلوب

جنگ رسانه‌ای غرب نشوید!

ما بار دیگر و برای چندمین بار می نویسیم و توصیه می کنیم که حداقل درباره خبرهائی که رسانه های غربی منتشر می کنند تردید کنید و خودتان از هر راه که میتوانید اخباری را که غرب سانسور می کند بدست بیآورید و دنبال کنید. این کاری است که پیک نت به نیابت از خوانندگان خود می کند. این رسانه ها از جمله دو تلویزیون فارسی بی بی سی و ایران اینترنشنال برنامه های رسانه های غربی را تقلید می کنند و حتی کاسه آنها داغ تر از آشی است که آن رسانه ها می پزند. آنها شما را فریب می دهند و نمی خواهند اجازه بدهند، مثلا بدانید در اوکراین چه می گذرد و یا امضای برجام چرا متوقف مانده و دهها نمونه دیگر. ما بسیار متاسفیم که در داخل کشور نیز رسانه ها تحت تاثیر مستقیم همین دو رسانه فارسی زبان خبر و تفسیر و مقاله منتشر می کنند و عملا به گمراهی و بی خبری مردم کمک می کنند. برای مثال با آنکه سه روز است رسما اعلام شده که ماریاپل در اختیار دو جمهوری دونتسک و لوکانسک قرار گرفته و نزدیک به 3 هزار نیروی مزدور خارجی و فاشیست های اوکراین در یک زیر زمین وسیع ۲۸ کیلومتر بتن آرمه پناه گرفته اند، رسانه های غرب و از جمله همین دو تلویزیون فارسی زبان همچنان، با دروغ سرگرم دفاع از ماریاپل اند و هنوز تسلیم را نپذیرفته اند! الان سه روز است که برنامه تغییر کتاب های درسی در شهرهای "خرسون" و "خارکف" آغاز شده و نازی ستائی و قلب تاریخ از آنها حذف می شود، کوچکترین خبری در این زمینه پخش نمی کنند. شما دراین تلویزیون ها درباره جنایاتی که طی ۸ سال در شرق اوکراین توسط ارتش و فاشیست های اوکراین صورت گرفته و ۱۴ هزار قربانی برجای گذاشته هیچ خبر و گزارشی را نه می بینید و نه می شنوید. از انتقال ۸۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی امریکا به اوکراین مرتب خبر پخش می کنند و برتنور جنگ می دمند، اما شما این خبر را که رسما دیروز اعلام شده نمی شوید که هواپیمای عظیم ترابری حامل سلاح که وارد آسمان اوکراین شده بود با موشک زده شد. آنها همچنان مشغول ستایش غرق شدن رزمناو روسیه اند و درحالی که حتی امریکا به ریش نگرفته که آنها با موشک این رزمناو را زده اند آنها پیشاپیش هدف قرار گرفتن این رزمناو را از داخل کیف و با موشک گزارش می کنند بی آنکه منبع رسمی چنین خبری را اعلام کنند. در "خرسون"، پس از بیرون آمدن این شهر از دست ارتش و فاشیست های اوکراین پرسشنامه هائی برای اعلام تشکیل حکومت خود مختار میان مردم پخش شده اما شما کوچکترین خبری در این مورد نمی شنوید. روز شنبه سه مرکز مهم نظامی و تولید موشک در شمال کیف بمباران شده، اما این رسانه ها بسیار کم اهمیت و حتی با این ادعا که مردم کشته شده اند خبر را پخش کرده اند. آن هم در یکی دو نوبت خبری و خیلی زود رفته اند سراغ مفسرانی که در آستین دارند تا درباره شکست روسیه در اوکراین به مردم فریبی ادامه بدهند. آنها تاکنون حتی یک مورد این خبر را پخش نکرده اند که افسران ارشد ناتو در ماریاپل دستگیر شده و یا کشته شده اند. درحالیکه رسانه های روسیه در چند مورد نه تنها نام، بلکه عکس آنها را منتشر کرده اند. تردید نیست که این رسانه ها افکار عمومی را ربوده اند، اما این دلیل بر آن نیست که ما هم دنباله رو شده و حرف خود را نزنیم و منتشر نکنیم، حتی اگر تنها صدا باشیم!

همین سیاست را درباره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دنبال می کنند و افکار عمومی را بدست گرفته اند، تا جائی که وقتی در شماره روز گذشته صحنه آرائی این انتخابات را در یک گزارش منتشر کرده ایم و مانند یورونیوز از حالا بر طبل باخت ماری لوپن نکوبیده ایم، برخی ها تصور کرده اند ما به حمایت از ماری لوپن برخاسته ایم! چرا؟ چون ننوشته ایم او بقول یورو نیوز "راست افراطی" است و شکستش قطعی است. معلوم نیست بین این راست باصطلاح افراطی با مکرون باصطلاح راست چه تفاوتی وجود دارد؟ چنان فضائی را بوجود آورده اند که نتوانیم حرفی متفاوت بزنیم و یا حتی با چند جانبه دیدن یک واقعه خبر و یا تفسیری منتشر کنیم. همین است که باز هم توصیه می کنیم، اجازه ندهید در جنگ رسانه ای  مغلوب شده و شکست بخورید!


خبر های روسیه و اوکراین

که بازتابی در رسانه های غرب نداشت


آخرین نبرد در ماریاپل

فیلمی از آخرین نبردها در منطقه صنعتی شهر ماریاپل که نزدیک به 3 هزار نیروی فاشیست و مزدوران خارجی و شماری از تفنگداران دریائی اوکراین در آن پناه گرفته بودند. مواضع طرف مقابل با آتش دقیق توپخانه و خمپاره هدف قرار گرفته است. این آخرین نبرد در شهر ماریاپل بود که در پایان آن ۱۳۰۰ نظامی اوکراینی تسلیم شدند. بازماندگان این نیرد آخر در زیر زمینی ۲۸ کیلومتری منطقه صنعتی که در زمان اتحاد شوروی بعنوان پناهنگاه در صورت حمله اتمی به شوروی ساخته شده پناه گرفتند. روسیه تا یک بعد از ظهر دیروز به آنها مهلت داده بود از این پناهگاه خارج شوند اما هنوز معلوم نیست در پایان این مهلت چه اتفاقی رخ داده است.


به زیان مکرون یا به سود لوپن؟


روزنامه بیلد آلمان تکذیب می کند

"آزمایشگاههای بیولوژیک" اوکراین

زنگوله‌ای به پای امریکا و آلمان


رسانه ها یکطرف- واقعیات طرف دیگر

پیروزی "ماری لوپن"

معادلات"ناتو"را بهم می‌زند!‌


عنوان اول پیک نت ۲۸ فروردین

آن"نهضت"ی آزاد و ملی است
که شرایط امروز جهان را درک کند


جنایات فاشیست ها در ماریاپلُ

کم کم آشکار می شود!


تظاهرات علیه پاکستان در افغانستان

 

برای نخستین بار، پس از بازگشت به حاکمیت طالبان در افغانستان، در ولایت "خوست" این کشور تظاهراتی نسبتا وسیع علیه پاکستان برگزار شد. این تظاهرات پس از بمباران خوست توسط هواپیماهای پاکستان که چند روز پس از کودتای پارلمانی علیه "عمران خان" رئیس دولت پاکستان انجام شد برگزار شد. در این بمباران دهها تن کشته شدند. در تظاهرات خوست مردم علیه پاکستانی شعار دادند و از دولت کابل خواستار اقدام تلافی جویانه علیه پاکستان شدند.


ورود ارتش انگلستان به جنگ اوکراین!


به یاد قربانیان ۸ سال مقاومت

در برابر فاشیست ها و ارتش اوکراین

ارتش های آب دیده و ورزیده دو جمهوری خود مختار در شرق اوکراین، یعنی "دونتسک" و "لوکانسک" که 8 سال در برابر ارتش اوکراین مقاومت کردند و 14 تا 15 هزار کشته دادند، اکنون شانه به شانه ارتش روسیه و ارتش اعزامی چچن به اوکراین علیه ارتش اوکراین و هنگ فاشیست ها در ماریاپل، اودساو خارکف می جنگند و با پس گرفتن آن بخش هائی از منطقه "دنباس" که ارتش اوکراین و فاشیست ها بر آن مسلط بودند، مراسم یادبود برای قربانیان می گیرند. از جمله قربانیان این مقاومت، رهبر دونتسک "الکساندر زاخاروچنکو" (فیلم اول) است که 4 سال پیش در یک اقدام تروریستی توسط دولت کیف  در یک رستوران در دونتسک کشته شد. فیلم دوم مربوط به مراسم یاد بودی است که در گورستان شهر دونتسک و در مقابل سنگ بنای یاد بود  کودکان قربانی جنگ 8 ساله یا ارتش اوکراین برگزار شد. در این مراسم شماری از سربازان تسلیم شده ارتش اوکراین به گورستان قربانیان برده شدند تا نسبت به این قربانیان ادای احترام کنند.


پیروزی "لوپن"

در فرانسه

مانع جنگ طلبی

ناتو خواهد شد

تهران- الهه سفر


با طرح این ادعا در سازمان ملل

اگر ادعای روسیه واقعیت باشد

جهان شاهد یک افشاگری‌تاریخی خواهدشد


کنفرانس خبری پوتین

نظم بین المللی تک قطبی

درحال فروپاشی است!


سخنان مدیر سیاست هسته ای ناتو

شرق و غرب در جهت

یک جنگ اتمی پیش می روند!


رسانه های غرب می خواهند

از زلنسکی "چه گورا" بسازند!

امپراطوری دروغ (رسانه های غرب) از زلنسکی یک قهرمان ساخته اند. به او توصیه کرده اند ریشش را نتراشد و لباس نظامی بپوشد تا بلکه یک چه گورای تازه از او ساخته شود. این در حالی است که او بیش از یک هنرپیشه تلویزیونی برای شوهای خنده دار نیست و کارشناسان انگلیسی و امریکائی اداره اش می کنند و حرف در دهانش می گذارند. دو مصاحبه را از او منتشر می کنیم که گویا همین برداشت بالاست:

1- مصاحبه فاکس نیوز با زلنسکی که وی در پاسخ خبرنگار که از او می پرسد: "من می خواهم چیزی را روشن کنم. در مورد گردان آزوف، گردان نازی که به عنوان شبه نظامی در کشور شما خدمت می کند. گزارش هایی از جنایات آنها وجود دارد. آمریکایی ها در مورد این گردان، در مورد این گزارش ها چه چیزی باید بدانند؟"

 زلنسکی: «آزوف یکی از چندین گردان است.  آنها همانی هستند که هستند.  آنها از کشور ما محافظت می کنند.»

2- مصاحبه دوم نشاندهنده اعتیاد زلنسکی به کوکائین است. متن روسی این مصاحبه عینا از روسی به فارسی برگردانده  شده است. این مصاحبه نشان میدهد که زلنسکی چه پیش از ریاست جمهور شدن و چه پس از آن نه تنها "کوکائین" مصرف می کرده و می کند بلکه در مصرف آن زیاد روی هم می کند... بشنوید!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) با نزدیک به 4 هزار و پانصد خواننده روی تلگرام در مقایسه با دیگر مطالب این شماره بیشترین خواننده را داشت. روی فیسبوک پیک نت خبر ورود انگلیس به جنگ اوکراین بیشترین خواننده را داشت. همین مطلب روی 21 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران