افسر اطلاعاتی امریکا:

امریکا باید بپذیرد

که جهان چند قطبی می شود

 

کندی در راه کاخ سفید:

امریکا تعهدات خود

به روسیه را نقض کرد!

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ - ۷ مه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۷ - ۱۶
اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۷ - ۱۶
اردیبهشت

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۷ - ۱۶
اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۷ - ۱۶
اردیبهشت

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۷ - ۱۶
اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


۱۷ - ۱۶
اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۷ اردیبهشت

خط آیت الله خمینی را

آیتالله رسولی جعل می‌کرد!

آیت الله هاشم رسولی محلاتی از اعضای دفتر آیت الله خمینی بود. او در دیماه سال ۱۳۹۷ و در سن ۸۹ سالگی فوت کرد. او نخستین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بود. در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز عضو این مجلس بود. در بیت رهبر کنونی جمهوری اسلامی نیز مسئول دریافت وجوهات بود.

در دورانی که در دفتر آیت الله خمینی کار می کرد یکی از وظایفش تقلید خط آیت الله خمینی و صدور و امضای بیانیه بجای وی بود. خود وی پیش از در گذشت در مصاحبه ای تاریخی در این مورد گفت:

«من از همه اعضای دفتر، خطم به امام شبیه ‌تر بود. ... خط احمد آقا هم خوب بود، ولی خیلی به خط امام شبیه نبود، برای همین گاهی می‌آمد و بالای سر من می‌ایستاد سؤال هم می‌کرد که چطور می‌نویسید که این قدر شبیه خط امام است؟ تمرین هم زیاد می‌کرد، به طوری که این اواخر خطشان تا حدودی شبیه به خط امام شده بود».

ماجرای تقلید خط آقای خمینی مسئله ای تازه نیست. این مسئله هم در زمان حیات آیت الله خمینی در روزنامه ها مطرح شد که سرانجام آن به دستخط تازه ای منتهی شد که در آن آیت الله خمینی پسرش احمد را بعنوان تنها کسی که می تواند راجع به صحت اسناد منتسب به وی اظهار نظر کند معرفی کرد، در حالیکه خود احمد متهم به تقلید خط  پدرش بود و همین دست خط تازه هم باحتمال قریب به یقین دستخط خود احمد خمینی و یا آیت الله رسولی بود.

بعدها مهندس بازرگان نیز نامه ای را که به امضای آیت الله خمینی علیه نهضت آزادی منتشر شده بود جعلی و تقلبی اعلام کرد و خواهان کارشناسی خط شد که معلوم شد حق با وی بوده و حجت الاسلام محتشمی نیز در مصاحبه ای تایید کرد که آن نامه به خط  خمینی نبوده است. در جریان برکناری آیت الله منتظری نیز دوباره این مسئله مطرح شد که نامه برکناری وی از قائم مقامی رهبری به خط آیت الله خمینی نبوده که رسولی محلاتی هم آن را تایید کرد ولی مدعی شد که از آقای خمینی در اینباره مجوز داشته است.

در جریان کشتار زندانیان سیاسی به رهبری گروه سه نفره (ابراهیم رئیسی، نیری و اشراقی) نیز نامه ای برای اعدام اعضای مجاهدین خلق به امضای آیت الله خمینی منتشر شد که صحت خط آن نامه هم زیر سوال است که شاید آن نامه را هم رسولی محلاتی نوشته و بدست احمد خمینی داده بودند تا منتشر شود. هرچند درباره کشتار اعضای زندانی گروه های چپ اساسا چنین توصیه ای در آن نامه که آن هم باحتمال قریب به یقین جعلی بوده  وجود نداشت.

آیت الله رسولی محلاتی در خاطرات خود از سکته دوم آیت الله خمینی در سال 65 سخن گفت که تا آن زمان  در این مورد کمتر جایی سخن گفته شده بود. آیت الله رسولی محلاتی دلیل این پنهان کاری را آن بیان کرد که در آن دوران همه خبرها به آیت الله خمینی داده نمی شد و یا به شکلی کانالیزه شده و گزینشی وی از مسائل اطلاع پیدا می کرد. ضرورت نوشتن اعلامیه و تقلید خط آقای خمینی نیز به همین حساب بود.

به هر حال تاریخ چند سال پایانی حیات آیت الله خمینی هنوز در ابهام بسیار است و تردید نیست که در آینده نیز اسنادی که سخنان آیت الله رسول محلاتی را کامل می کند منتشر خواهد شد.


دو روی سکه فراخوان نماینده مجلس

به بهانه حجاب، میخواهند

جنگ داخلی راه بیاندازند!


کلیسا سر "چارلز" کلاه پادشاهی گذاشت

روز گذشته و در حالیکه بیرون از محل تاجگذاری "چارلز" عده ای از لندنی ها و شاید از شهرهای دیگر علیه سلطنت دست به تظاهرات زده بودند، کلیسا به سبک قرون وسطی و در ادامه پیوند تاریخی کلیسا با سلطنت، کلاه پادشاهی را سر چارلز گذاشت. کلاه اندازه سر چارلز نبود و رهبر کلیسا مجبور شد آن را چند بار امتحان کرده و بالاخره با فشار آن را در کله چارلز فرو کند. تا بدین ترتیب، ولیعهد بشود پادشاه!


در آلمان می خواهند

به "زلنسکی" جایزه صلح بدهند!

راشا تودی- نعمت بوستانی


در نشست نمایش فیلم گاو درلوکزامبورگ

سئوال بی جای یک ایرانی

و پاسخ تند مهرجوئی به او


گزارش سی .ان. ان

اروپا بند ناف خود را

از امریکا خواهد برید؟


نوام چامسکی:

سیاست جنگی روسیه

نابودی اوکراین نیست!


عنوان اول پیک نت ۱۶ اردیبهشت

انفجار اجتماعی دیگری

بزودی درایران روی خواهدداد


رابرت کندی:

امریکا، اوکراین را

گوشت دم توپ روسیه کرده!


سرمقاله شماره ۸۷۸

"موسی غنی نژاد"

دست خود را یکباردیگر بازکرد!


بختیار مشوق صدام حسین

برای حمله به ایران بود!


حساب جدید بانکی

Natalia Vernis
IBAN: DE92 1203 0000 1085 4703 81
BIC: BYLADEM1001
BANK: DKB
--

--------------------------

----------------------------


 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter

 

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب 
----------------------

"رادیو هفته"

۱۳ اردیبهشت

به روز شد!

رادیو هفته، با هدف تحلیل رویدادهای مهم ایران و جهان راه اندازی شده است. نگاه ما به رویدادهای ایران متفاوت از نگاه دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور است. این رادیو را بشنوید، آن را لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

 

- سرگذشت باغشاه تهران

- چرا در ایران پایان سلطه امریکا بر جهان را باور نمی کنند؟

- چرا سیمای جمهوری اسلامی یاد موسی غنی نژاد افتاد؟

- اصطلاح خنده دار تاسیس وزارت بازرگانی داخلی!

- کادرهای میانی حکومت چه کسانی هستند و در کجا تربیت شده اند

- انگلستان گلوله های اورانیوم ضعیف شده به اوکراین فرستاده

- رسانه های داخلی، بلندگوی اتاق بازرگانی شده اند

- استیضاح و برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت، چه دلائلی میتواند داشته باشد؟

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته نزدیک به 5 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. همین عنوان اول که در واقع مصاحبه حسین راغفر اقتصاد دان بود، روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 18 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت