اخبار

پيك   

                pyknet@persobe    


 

مسعود بهنود
در چارچوب طرح حذف
به دادگاه احضار شد

دايره اجرای احكام مجتمع قضائی كاركنان دولت، در ادامه طرح حذف چهره‌هاي تاثير گذار بر مطبوعات طرفدار اصلاحات و نويسندگان اين مطبوعات، طی حكمی دستور جلب مسعود بهنود، روزنامه نگار قديمی و صاحب قلم ايران را صادر كرد.

تمامي مقامات امنيتی و بويژه محفل وابسته به ستاد ضد اصلاحات در قوه قضائيه كه مجری طرح حذف شده‌اند بدقت مي‌دانند كه مسعود بهنود برای ديدار با فرزندش مدت كوتاهي است ايران را ترك كرده و اكنون در آلمان بسر مي‌برد. وی تاكنون در دو شهر كلن و برلين آلمان در كنار ماشاء شمس‌الواعظين سردبير روزنامه‌های توقيف شده جامعه، نشاط و توس در چند جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ وی شركت كرده‌است. بهنود در اين جلسات تنها به تاريخ يكصدساله مطبوعات در ايران پرداخته و اظهار نظری در باره مسائل سياسی و حوادث روز ايران نكرده‌است و در حاشيه جلسات نيز، با تجربه اندوزی از حوادث مربوط به كنفرانس برلين از هر گونه ديدار خصوصی و ابراز نظر شخصی پيرامون مسائل سياسی ايران نيز پرهيز كرده‌است.

وكيل مدافع مسعود بهنود در ايران به خبرگزاري‌ها گفته است كه احتمالا چون دادگاه از تغيير آدرس پستی من مطلع نبوده و نامه‌ها و احكام احضار به اين دليل برگشت خورده‌است، حكم جلب برای بهنود صادر كرده‌است، ضمنا چنين حكمی هنوز بدست من (وكيل) نرسيده‌است. عليرغم اين اظهار نظرهای حقوقی وكيل مسعود بهنود، تمامی شواهد حكايت از آن دارد كه اقدام شتابزده قوه قضائيه و بويژه دادگستری تهران برای صدور دستور جلب مسعود بهنود، با آگاهی از سفر وی در خارج از كشور و با انگيزه ترساندن وی و جلوگيری از بازگشت وي به ايران صورت گرفته‌است تا بدين ترتيب و درچارچوب طرح "حذف" افراد تاثير گذار بر مطبوعات اصلاح طلب،  مسعود بهنود نيز از صحنه مطبوعات داخل كشور حذف شود!

متن خبر منتشره از سوی خبرگزاري دانشجوئی "ايسنا"  در ارتباط با حكم جلب مسعود بهنود چنين است:

 


در اجرای دادنامه‌ی دادگاه تجديد نظر تهران نسبت به اتهامات مسعود بهنود، نويسنده و روزنامه‌نگار، حكم جلب نامبرده صادر شد
خبرنگار حقوقی ايسنا مطلع شد كه دايره‌ی اجرای احكام مجتمع قضايي كاركنان دولت برای اجرای حكم مسعود بهنود، دستور جلب او را صادر كرده است
گفتنی است كه بهنود اوايل ماه جاري جهت سخنرانی به خارج از كشور رفته است
بهنود، به 19 ماه و يك روز حبس و 20 ميليون و پانصد هزار ريال جزاي نقدی محكوم شده بود كه شعبه 34 دادگاه تجديد نظر تهران در شهريور ماه سال 80 اين حكم را تاييد كرد
هم‌چنين امير حسين‌آبادي، وكيل بهنود،‌در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ايسنا از حكم جلب او اظهار بي‌اطلاعی كرد
وی احتمال داد به علت اينكه آدرس بهنود عوض شده است، احضاريه، به وي نرسيده و به تبع آن، حكم جلبش صادر شده است

 

ی